Započela je jeftinija naplata parkiranja, ali i u nekim ulicama u kojima se dosad nije plaćalo. Za razliku od Zagreba, Maribor se bavi drugim strategijama.
Naime, vlasti imaju namjeru u ovom slovenskom gradu minimalizirati korištenje automobila i parkirnih mjesta.
– Mi se sada zalažemo za izbacivanje parkiranja iz centra grada, odnosno potpunu zabranu. Provodimo projekt pješačke zone, a prošle godine izradili smo strategiju razvoja trajne mobilnosti – kazao je mariborski gradonačelnik Andrej Fištravec koji se jučer našao s gradonačelnikom Milanom Bandićem u palači Dverce.
Slovenci namjeravaju izjednačiti broj pješaka, biciklista, vozača i korisnika javnog prijevoza.
– Sve skupine brojat će po jednu četvrtinu – dodao je Fištravec. Uskoro će i u Mariboru uvest park and ride sustav, koji se, za razliku od zagrebačkog, u Ljubljani pokazao kao dobro prometno rješenje pa su snižene i cijene javnog prijevoza.
>>Stanari Bruxellesa besplatno parkiraju u svojoj ulici i općini
Park and ride u Zagrebu? Nije se pokazao kao dobro rješenje? Zar uopće postoji? Ne treba pretjerivati. Bandiću i njegovim "stručnjacima" je bilo lakše uvesti naplatu parkiranja svima i svugdje nego izgraditi nove besplatne parkinge da ljudi imaju gdje parkirati. Eto, ono kod okretišta u Dubravi je bila dobra "predbandićevska" ideja, samo što se tamo može naći slobodno mjesto tek negdje iza ponoći. Uokolo sve puno livada tako da je uistinu ogrooooman problem naštancati još stotinjak parkirnih mjesta. A do tramvaja i autobusa ti samo treba prijeći cestu. Očigledno, za Bandićevce nema teže misije od toga da napokon naprave nešto dobro za ovaj grad kojeg su poodavno uništili.