U Zagrebu je potrebno obnoviti sve. Velike gužve rezultat su lošeg planiranja i velikog broja rasta automobila, poručio je na presici za novinare zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević. Najavio je ogromne projekte s kojima planira promijeniti grad Zagreb.
U 10 godina, trend rasta broja automobila je 34 posto, rekao je Tomašević. Dobar dio europskih metropla, kaže, bilježi puno manji rast, a neki i preokreću trend i smanjuju broj automobila uz ulaganje u javni prijevoz.
Produžetak Branimirove na istok i Kolakove ulice rezultirat će obilaznicom dugom sedam kilometara, koja će rasteretiti Sesvete i aveniju Dubrava, a i Slavonsku aveniju, rekao je. Gradonačelnik je govorio i o novom južnom ulazu u grad. Radovi na Sarajevskoj počinju idući tjedan. Vrijednost radova je 25 milijuna eura bez PDV-a, od čega na cestu ide 12,5 milijuna eura. Sljedeći tjedan kreću radovi na cesti, a vrlo brzo će i na pruzi koja je vrijedna 10,5 milijuna eura – kaže Tomašević. Rok za završetak je kraj 2025. godine, napominje.
Završavmo imovinsko-pravne odnose, mijenjamo lokacijsku dozvolu i idemo u projktiranje Jarunskog mosta, najavio je Tomašević. Most će biti gotov do kraja 2028. godine. On će znatno rasteretiti Jadranski most, Horvaćansku, Selsku te Ljubljansku aveniju. Imat će tri trake u svakom smjeru i tramvajsku prugu
Od Vukovarske do Jadranskog mosta radit će se nova Šarengradska ulica. Imat će četiri automobilske trake i ključna je za rasterećenje Savske ceste pa će širi centar bit će rasterećen, rekao je Tomašević.
U Heinzelovoj će se graditi druga tramvajska pruga, nabavljaju se novi tramvaji jer 15 godina nije kupljen nijedan. Kupljeno je 40 novih, od kojih bi prvi trebali doći sljedeće godine, a pokrenuta nabava još 40. Investicija za nove tramvaje je veća od 200 milijuna eura. Kupljeno je 65 novih autobusa, uglavnom financiranih iz EU fondova. Kupljeno je i 60 rabljenih zbog dugogodišnjeg neobnavljanja fonda, a kupit će se još 60 rabljenih te nove na struju i na vodik.
Radovi na podvožnjaku Medpotoki, koji će omogućiti novu vezu sjevera i juga, trebali bi započeti iduće godine, a trajat će 18 mjeseci.
Primjena blokovskog parkiranja kreće 26. listopada Neki blokovi su se povećali kako bi se omogućilo lakše pronalaženje parkinga, a novost je da će građani kod kupnje povlaštene parkirališne karte moći odabrati susjedni blok, u istoj ili nižoj zoni naplate umjesto svog. Ukoliko se nalaze na granici svog bloka npr. uz istočnu granicu 6. bloka, mogu odabrati 7. blok za parkiranje, objasnio je Tomašević.