EKOVOŽNJA

Grad i HEP grade stanice za električna vozila

Foto: 'Zarko Basic/PIXSELL'
'01.07.2011., Zagreb - Ispred Energetskog instituta Hrvoje Pozar, u Savskoj ulici, biti ce izgradjena stanica za punjenje elektricnih automobila, Photo: Zarko Basic/PIXSELL'
Foto: 'Patrik Macek/PIXSELL'
'08.06.2011, Trg Stjepana Radica, Zagreb - Zgrada Gradskog poglavarstva grada Zagreba Photo: Patrik Macek/PIXSELL'
Foto: 'Petar Glebov/PIXSELL'
'20.10.2011., Cavtat, Hrvatska - Konferencija Sustainable Energy Finance and Investment Summit 2011. Marijan Maras, gradski ured za energetiku, zastitu okolisa i odrzivi razvoj. Photo: Petar Glebov/PI
14.08.2012.
u 18:00
U Zagrebu je jedna stanica na Savskoj, a nove će biti ispred gradske uprave i u Vukovarskoj
Pogledaj originalni članak

Grad Zagreb prošli je tjedan sklopio sporazum s Hrvatskom elektroprivredom, pa bi u jesen trebala početi gradnja dviju stanica za napajanje električnih vozila na području grada.

Službena ekovozila

Iako sporazum još nije potpisan, studija je u izradi, a stanice će se postaviti ispred gradske uprave na Trgu Stjepana Radića te vjerojatno u Vukovarskoj ulici, u blizini HEP-a, otkrili su iz Gradskog ureda za energetiku.

– Grad je želio pokrenuti inicijativu prema građanima da počnu koristiti električne automobile. Investicija nije značajna, no to su dobri potezi koji potiču korištenje zelene energije – rekao je pročelnik ureda Marijan Maras.

Dugoročni je cilj tako povezati automobile sa stanicama u tzv. pametne mreže, te potaknuti domaće proizvođače, poput DOK-inga, da ulažu u električna vozila.

No, to je tek pilot-projekt poticanja energetske učinkovitosti, pa će tako za vrijeme njegova trajanja (12+12 mjeseci) svi korisnici moći besplatno napajati svoje automobile.

– Grad će omogućiti lokaciju i prilagoditi ih stanicama. Uredit ćemo dva puta po dva parkirna mjesta uz stanice, a HEP će stanice izgraditi – kazao je Maras te dodao da će se i neka službena vozila grada s vremenom prenamijeniti ili će kupiti električna.

– U Zagrebu možda i nema puno takvih automobila, no neće ih ni biti dokle god se ne osiguraju tehnički preduvjeti – istaknuo je Maras.

HEP je, pak, 2010. godine potpisao sličan ugovor s njemačkom tvrtkom RWE, kada su obećali tijekom dvije godine diljem Hrvatske izgraditi 150 stanica za elektropunjenje.

– Otada su se postavile tek dvije punionice, jedna u Vukovaru, a druga u Labinu, da bi se povezalo krajnje dijelove Hrvatske – rekla je Franka Gojanović iz HEP-ove službe za informiranje.

Nepotrebno?

Dodala je kako su se obratili Gradu jer je takva praksa i u inozemstvu, pa su poučeni njihovim primjerom krenuli u suradnju grada i energetskih kompanija. Da takvo što gradu još nije potrebno, smatra Željko Marušić, profesor s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.

– Ne znam nikoga tko vozi takav automobil, pa mislim da je gradnja napajanja nepotrebna.

Veliki proizvođači automobila odustaju od njihove proizvodnje jer ih ljudi ne kupuju, a protekle dvije godine dodatno je pao interes jer je industrija podcijenila stanje – rekao je Marušić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

BU
BubyZG
12:54 15.08.2012.

" ...to su dobri potezi koji potiču korištenje zelene energije – rekao je pročelnik ureda Marijan Maras." Da, baš, a ta zelena energija će dolaziti iz toliko osporavanog Plomina C ??