EKOVOŽNJA

Grad i HEP grade stanice za električna vozila

Foto: 'Zarko Basic/PIXSELL'
'01.07.2011., Zagreb - Ispred Energetskog instituta Hrvoje Pozar, u Savskoj ulici, biti ce izgradjena stanica za punjenje elektricnih automobila, Photo: Zarko Basic/PIXSELL'
Foto: 'Patrik Macek/PIXSELL'
'08.06.2011, Trg Stjepana Radica, Zagreb - Zgrada Gradskog poglavarstva grada Zagreba Photo: Patrik Macek/PIXSELL'
Foto: 'Petar Glebov/PIXSELL'
'20.10.2011., Cavtat, Hrvatska - Konferencija Sustainable Energy Finance and Investment Summit 2011. Marijan Maras, gradski ured za energetiku, zastitu okolisa i odrzivi razvoj. Photo: Petar Glebov/PI
14.08.2012.
u 18:00
U Zagrebu je jedna stanica na Savskoj, a nove će biti ispred gradske uprave i u Vukovarskoj
Pogledaj originalni članak

Grad Zagreb prošli je tjedan sklopio sporazum s Hrvatskom elektroprivredom, pa bi u jesen trebala početi gradnja dviju stanica za napajanje električnih vozila na području grada.

Službena ekovozila

Iako sporazum još nije potpisan, studija je u izradi, a stanice će se postaviti ispred gradske uprave na Trgu Stjepana Radića te vjerojatno u Vukovarskoj ulici, u blizini HEP-a, otkrili su iz Gradskog ureda za energetiku.

– Grad je želio pokrenuti inicijativu prema građanima da počnu koristiti električne automobile. Investicija nije značajna, no to su dobri potezi koji potiču korištenje zelene energije – rekao je pročelnik ureda Marijan Maras.

Dugoročni je cilj tako povezati automobile sa stanicama u tzv. pametne mreže, te potaknuti domaće proizvođače, poput DOK-inga, da ulažu u električna vozila.

No, to je tek pilot-projekt poticanja energetske učinkovitosti, pa će tako za vrijeme njegova trajanja (12+12 mjeseci) svi korisnici moći besplatno napajati svoje automobile.

– Grad će omogućiti lokaciju i prilagoditi ih stanicama. Uredit ćemo dva puta po dva parkirna mjesta uz stanice, a HEP će stanice izgraditi – kazao je Maras te dodao da će se i neka službena vozila grada s vremenom prenamijeniti ili će kupiti električna.

– U Zagrebu možda i nema puno takvih automobila, no neće ih ni biti dokle god se ne osiguraju tehnički preduvjeti – istaknuo je Maras.

HEP je, pak, 2010. godine potpisao sličan ugovor s njemačkom tvrtkom RWE, kada su obećali tijekom dvije godine diljem Hrvatske izgraditi 150 stanica za elektropunjenje.

– Otada su se postavile tek dvije punionice, jedna u Vukovaru, a druga u Labinu, da bi se povezalo krajnje dijelove Hrvatske – rekla je Franka Gojanović iz HEP-ove službe za informiranje.

Nepotrebno?

Dodala je kako su se obratili Gradu jer je takva praksa i u inozemstvu, pa su poučeni njihovim primjerom krenuli u suradnju grada i energetskih kompanija. Da takvo što gradu još nije potrebno, smatra Željko Marušić, profesor s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.

– Ne znam nikoga tko vozi takav automobil, pa mislim da je gradnja napajanja nepotrebna.

Veliki proizvođači automobila odustaju od njihove proizvodnje jer ih ljudi ne kupuju, a protekle dvije godine dodatno je pao interes jer je industrija podcijenila stanje – rekao je Marušić.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

BU
BubyZG
12:54 15.08.2012.

" ...to su dobri potezi koji potiču korištenje zelene energije – rekao je pročelnik ureda Marijan Maras." Da, baš, a ta zelena energija će dolaziti iz toliko osporavanog Plomina C ??