Grad je odlučio – Zagrebparking ispada iz gradnje javnih garaža. Za one na Britancu, ispod HNK, Trgu Stjepana Radića i u Klaićevoj ulici kamen temeljac će postaviti privatni investitori, a ne kao što je bila praksa, podružnica Holdinga.
U pripremi su papiri
– Gradu je bilo u interesu da Holding sudjeluje u gradnji garaža, no zašto njihov interes jenja – ne znam. Važan je jedino javni interes, a svaki je privatni investitor dobrodošao – rekao je pročelnik Ureda za izgradnju i promet Davor Jelavić.
Njegov pomoćnik, Mijo Bezer, istaknuo je da je manjak novca evidentan i u Holdingu i u Gradu i da koristi od dalje suradnje na tom planu nema jer – "garaže se moraju graditi!". Najmanje 2200 novih parkirnih mjesta, tvrdi Bezer, zaustavilo bi rast broja vozila na gradskim ulicama za sljedećih 10 godina. Projektna dokumentacija za garažu nadomak Poglavarstvu je u pripremi.
– Pogledajte koje smo mi imali slučajeve i situacije oko Horvatinčićeve garaže, a danas je sve smireno – rekao je Bezer koji smatra da je to dovoljni dokaz koliko se gradnja isplati.
Grad bi naime, kao što je to i uobičajena praksa, svoje zemljište dao u koncesiju. Nakon njezina isteka garaže bi postale vlasništvo Grada.
Komercijalni kriteriji
Promjene u planovima dogodile su se s garažom u Klaićevoj koja neće imati dva izlaza kao što je bilo predviđeno, već jedan pothodnik koji će izbiti pred vrata dječje bolnice. Izmjene i dopune plana na "autorizaciju" idu uskoro nakon čega će biti raspisan i natječaj za izgradnju koja se pak očekuje krajem ove godine. U ozbiljnim su pregovorima, tvrde u Gradu, i strani ulagači.
– Bitno je jedino da se riješi zvanični interes grada, a to u suradnji Grada i Holdinga, brata i sestre, nije moguće. Građani će, bilo to privatno ili javno vlasništvo imati isti tretman, plaćat će po istim uvjetima i dobit će veću kvalitetu – nadovezao se Bezer, dodajući da garaža na Trgu Stjepana Radića u izgradnju kreće najkasnije za tri godine, a one ispod HNK i Britanca za pet, dok će u Klaićevoj ulici gradnja početi već potkraj ove ili početkom sljedeće godine.
Prvi čovjek Holdinga također je, doduše neizravno, potvrdio da je pukla ljubav Grada i Holdinga.
– Važno je da se po komercijalnim kriterijima i po mogućnosti bez proračunskih sredstava omogući da investitori, bili privatni ili Zagrebački holding izgradili garažu. To za građane nije presudno. Važno je da su garaže uredne, čiste i da su cijene što je moguće niže – rekao je Ivo Čović.
novih parkirališnih mjesta prema procjenama nadležnog gradskog ureda najmanje je potrebna za smanjenje gužve
A od čega će u budućnosti ovaj grad živjeti. Industrija je uništena i iseljena i inaplata garažnih i parkirnih mjesta bi mogao biti dobar izvor prihoda. Skupština nebi trebala dozvoliti da se zbog animoziteta između Bandića i Čovića donesu nekakve dugoročno po ovaj Grad štetne odluke. Jer i Bandić i Čović su tu samo kratkotrajni, oni su samo prolaznici, kao i mi svi. A Grad treba ostati i od nečega živjeti.