Pitali smo stručnjake

Grad pronašao rješenje za žičaru. Hoće li uspjeti, ovisi o tome odakle buka dolazi

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Probna vožnja žičarom od postaje Gračani do vrha Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Probna vožnja žičarom od postaje Gračani do vrha Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Probna vožnja žičarom od postaje Gračani do vrha Sljeme
08.09.2021.
u 13:49
– Riječ je o postavljanju zvučne izolacije unutar objekta kutne građevine – odgovaraju nam iz Gradskog ureda za promet na pitanje kakvi će se točno radovi provoditi, a da doznamo što to točno znači, obratili smo se stručnjacima za buku.
Pogledaj originalni članak

Nalazi se na 308 metara nadmorske visine, samo 41 metar više od “matične” postaje, a njezina je funkcija da skrene kabine koje brzinom od oko 20 kilometara na sat “jure” prema vrhu Medvednice. Kutna građevina, koja stoji između donje postaje sljemenske žičare i međupostaje Brestovac, po svemu sudeći glavni je razlog zbog kojeg Grad već mjesecima čeka na dobivanje posljednje dozvole prije puštanja u promet, jer se će upravo na njoj, kako doznajemo, obavljati sanacija da žičara konačno postane dovoljno tiha i zadovolji uvjete Sanitarne inspekcije.

Još se pripremaju papiri

– Riječ je o postavljanju zvučne izolacije unutar objekta kutne građevine – odgovaraju nam iz Gradskog ureda za promet na pitanje kakvi će se točno radovi provoditi, a da doznamo što to točno znači, obratili smo se stručnjacima za buku.

– To je neodređen pojam, može značiti oblaganje zida novim slojevima zaštite, a može biti i nešto kompleksnije, poput gradnje pregradnih zidova ili dodatnih prostorija unutar građevine koji će “blokirati” buku prema van – objašnjava Alan Štimac, jedan od projektanata elaborata zaštite od buke sljemenske žičare. O kakvim će se na kraju zahvatima raditi ovisi, dakle, o projektnoj dokumentaciji, a teško je odrediti, napominje, hoće li pothvat na kraju uspjeti jer je važno prvo odrediti koji je izvor buke.

– Ako je izvor buke negdje unutar kutne građevine, onda će takav zahvat pomoći. A ako je negdje vani, izvan građevine, onda neće. Ne mogu ni reći hoće li to potpuno ukloniti prekomjernu buku ili je samo reducirati – objasnio je, dodavši da mu je ipak teško zamisliti da itko ulazi u tako važne projekte, a da ne zna hoće li oni biti uspješni.

 

– U pravilu imate rješenje tek kad znate koji je izvor prekoračenja. Tako da oni ne bi u stvar ulazili ako nisu sto posto sigurni da je unutrašnjost građevine izvor buke – objašnjava Štimac, a slično nam je rekao i Miljenko Henich, još jedan stručnjak za buku.

– Svaki problem može se riješiti. Nisam vidio projekt pa ne mogu ulaziti u to hoće li ovo rješenje pomoći, ali sigurno je da efikasnost ove mjere ovisi o tome jesu li dobro detektirali izvor – kaže Henich. A jednom kad radovi budu gotovi, nastavlja s “lekcijom” Štimac, potrebno je obaviti nova mjerenja.

– Potom i njihove rezultate treba dostaviti Sanitarnoj inspekciji. To što su oni i Grad trenutačno u sporu, ne bi trebalo biti važno – kaže stručnjak. Koliko će ovaj zahvat na kraju koštati, u Uredu za promet nisu nam znali odgovoriti jer se tek priprema natječajna dokumentacija, no neslužbeno smo ipak doznali da će se radovi provoditi bez ulaska u dodatna zaduženja s obzirom na to da je Gradu preostalo novca od starog ZET-ova kredita. Nisu nam odgovorili ni na pitanje hoće li i za koliko radovi na sanaciji buke prolongirati samo otvorenje žičare, ali su zato još jednom ponovili da je žičara ispravna i sigurna za građane te da će se moći otvoriti čim dobije posljednju dozvolu.

– A za to je potrebno pozitivno mišljenje Državnog inspektorata, odnosno Sanitarne inspekcije – kažu nam u Gradu.

 

Za hladni pogon 300.000 kn

Od 21. lipnja, podsjetimo, Grad Zagreb i Državni inspektorat na Upravnom sudu spore se oko toga može li se žičara smatrati prometnom infrastrukturom ili ne, a o toj odluci ovisi odluka Sanitarne inspekcije o tome prelazi li buka koju ona proizvodi zakonom dopuštene granice. Polemika oko buke jedan je od problema koje je naslijedio gradonačelnik Tomislav Tomašević, a on je prošlog tjedna najavio da će Grad provesti i dodatne mjere zahvaljujući kojima će, bez obzira na spor, žičara moći raditi tiho poput šapta. Unutarnja izolacija na kutnoj postaji bi, dakle, trebala biti rješenje problema koji zadaje glavobolje kako projektantima žičare tako i stanovnicima Gračana koji zbog buke noću ne mogu normalno spavati. Hladni pogon u međuvremenu, podsjetimo, mjesečno košta više od 300 tisuća, a godišnje 4,4 milijuna kuna, a jednom kad proradi, putnike će gondole do vrha Medvednice moći prevesti za 15-ak minuta. Karte za prijevoz moći će se kupiti na naplatnim uređajima.

– Neslužbeno doznajemo da bi cijena karte u jednom smjeru bez popusta trebala biti 50 kuna – stoji na webu sljemenske žičare.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 29

PI
Pišmevrit
14:12 08.09.2021.

Kada je izvođač vidio gdje se zicara gradi. Odmah je ponudio zvucno izoliranu verziju no grad je to promptno, isti dan odbio. Austrijanci su se krizali jer su odmah znali sto ce se dogoditi. Ovi iz grada su cak bili toliko pokvareni da su pokusali izvrdati propise na najpokvareniji nacin i postrojenje koje nenormalno bruji proglasiti prometnicom

SI
sisavac
14:20 08.09.2021.

zanimljivo da se kod nas nikad ne postavlja pitanje odgovornosti projektanta. ipak je taj projekt netko potpisao, lupio onaj pečat, uredno taj broj na pečatu vodi u komori inženjera, kojoj se uredno plaća lijepa naknada... projektant ne smije pristati na rješenja koja ne zadovoljavaju propise. on ih ne smije potpisati. kad ih potpiše, on je jedini odgovoran za izvedbu. on jamči da je projekt napravljen po svim propisima. znači, imamo ime i prezime glavnog projektanta, i njega treba tužiti, od njega naplatiti štetu. ali, investitor je grad zagreb, on je angažirao projektanta, on je napravio što se tražilo od njega, grad nikad nije rekao da je dao drugačije ulazne podatke, projektni zadatak. kako da grad tuži projektanta, koji je očigledno krivo projektirao, ako mu je on dao takav zadatak? gdje je stručni nadzor? gdje je kontrola ugrađene opreme? problema pojma jednakovrijedno je kod nas postao pretežak. ako propišeš stroge uvjete, znači da ciljano ideš na jedan proizvod, proizvođača, čime se stvara nelojalna konkurencija, a ako ideš labavo, otvaraš vrata nekvalitetnim rješenjima. svi koji prigovaraju buci od žičare predlažem da odu nekud za vikend, u sloveniju, austriju, nek se vozikaju malo žičarama. nisu baš bešumne.

Avatar southman
southman
13:56 08.09.2021.

Još koji milijun i eto cijene kao Pelješki most.