Intervju

Gradonačelnik Velike Gorice: Voljeli bi svoju registarsku oznaku, ali o tome će odlučiti građani

Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Gradonačelnik Velike Gorice: Voljeli bi svoju registarsku oznaku, ali o tome će odlučiti građani
11.08.2021.
u 12:48
Krešimir Ačkar: Radimo i na novom modelu javnog prijevoza te modernizaciji toplinskog sustava
Pogledaj originalni članak

Na parlamentarnim izborima prošloga ljeta dobio je najviše preferencijskih glasova, a svoju je popularnost u Velikoj Gorici potvrdio i u prvom krugu lokalnih izbora osvojivši 50,10% glasova. Krešimir Ačkar, magistar teologije, u mandat je ušao najavivši nove registarske oznake, a planira osnovati i gradski pozivni centar. U intervjuu govori i o odnosu s bivšim gradonačelnikom te o suradnji s Domovinskim pokretom u Gradskom vijeću.

Prošlo je gotovo stotinu dana otkako ste izabrani za gradonačelnika Velike Gorice. Jeste li dosad učinili sve što ste željeli?

Sve se odvija kako je i planirano. Ako bih nešto posebno istaknuo, onda su to intenzivni kontakti s Vladom, ministarstvima i državnim poduzećima s kojima smo dogovorili suradnju na brojnim projektima i riješili neke probleme iz prethodnog razdoblja.

Najavili ste i preustroj Gradske uprave. U kojoj je to fazi?

Koncept novog ustroja je već izrađen, pred nama su savjetovanja o konačnom rješenju. Upravu ćemo reorganizirati uvođenjem načela otvorenosti i transparentnosti, a građanima ćemo osigurati stalnu dostupnost djelatnika i službi te svih informacija i dokumenata. Poseban naglasak bit će na objedinjavanju komunalnog, prometnog i poljoprivrednog redarstva, koji će zajedno s djelatnicima ostalih službi činiti gradski pozivni centar. Njima će građani od 0 do 24 moći prijaviti probleme koje primijete te će službe odmah reagirati. U sklopu centra bit će i gradski sustav videonadzora.

Sa zagrebačkim ste gradonačelnikom po pitanju javnog prijevoza i ugovora sa ZET-om dogovorili potpisivanje aneksa koji vrijedi do kraja godine. Što nakon toga?

Zagreb i Veliku Goricu i dalje će povezivati ZET. Riječ je o međužupanijskoj liniji i ona nije u domeni Gorice već nadležnog ministarstva. Ono za što smo mi zaduženi jest organizacija prijevoza na samom području Gorice, između grada i velikogoričkih naselja. U suradnji s Fakultetom prometnih znanosti pripremamo novi model javnog prijevoza na području grada na temelju kojeg ćemo i raspisati natječaj za odabir prijevoznika. Cilj nam je da cijena za putnike ostane na sadašnjoj razini, ali da se kvaliteta prijevoza unaprijedi. Novim modelom poboljšat ćemo povezanost sa željezničkim kolodvorom u Gorici i omogućiti većem broju sugrađana korištenje vlaka.

Planirate li kakve kapitalne investicije?

Svi će kapitalni projekti biti predstavljeni građanima i oni će odlučiti za što ćemo namijeniti novac iz proračuna. Uz to u svaki projekt gdje je to moguće želimo osim gradskih sredstava uključiti sredstva iz fondova EU, države, županije, javnih poduzeća. Spomenut ću uređenje medicinskog centra, dom za starije, nove vrtiće, novi autobusni kolodvor, sportsku dvoranu, otvorene bazene…

Što Grad čini da privuče investitore?

Gorica je trenutačno jedan od investicijski najaktivnijih gradova u Hrvatskoj. Samo u poslovnoj zoni Meridian 16 aktivne su investicije vrijedne više od 500 milijuna kuna. Za manje od godinu dana ondje se očekuje otvaranje više od 1000 novih radnih mjesta, zbog čega ćemo prema poslovnoj zoni uvesti i autobusnu liniju. Velik je interes i za investicije u neposrednoj okolici zračne luke, u razvoj tzv. aerodromskoga grada. Gospodarska ulaganja povezana su i s bumom stanogradnje.

Najavili ste i mogućnost da Gorica dobije vlastite registarske oznake?

Najveći je grad u Hrvatskoj koji ih nema pa bi uvođenje pridonijelo jačanju njegova identiteta i prepoznatljivosti. No o tome će odlučiti Velikogoričani.

Kako mislite riješiti problem velikih računa za grijanje?

Doista, oni su u Gorici neprihvatljivo visoki. Odmah nakon stupanja na dužnost tražio sam sastanak s vodstvom HEP Toplinarstva. Nakon intenzivnih pregovora, potpisali smo sporazum o modernizaciji toplinskog sustava na području Gorice koji će dovesti do ekološki prihvatljivijeg i ekonomičnijeg grijanja. Neće se to dogoditi preko noći, ali važno je da se krene što prije.

Bili ste zamjenik gradonačelnika Dražena Barišića, jednog od osumnjičenih u aferi Janaf. Kako biste opisali vaš odnos?

U samom početku, dok sam bio pročelnik za školstvo, imali smo vrlo korektan odnos i kvalitetnu suradnju u nizu projekata i programa koje sam tada pokrenuo ili vodio. Kasnije smo se razišli po pitanju funkcioniranja Gradske uprave, ključnih projekata, ali i smjera kojim će ići HDZ u Gorici.

U Gradskom vijeću dogovorili ste i koaliciju s Domovinskim pokretom. Kako je došlo do suradnje?

Dogovorili smo programsku suradnju. Naši izborni programi su kompatibilni i uvjeren sam da će se rezultati suradnje vidjeti po ostvarenim projektima. Otvorenost za programsku suradnju iskazali su i vijećnici iz drugih političkih opcija. Otvoreni smo za sve dobre prijedloge bez obzira na to od koga došli.

Kakvu vidite budućnost Velike Gorice?

Najkraće, vidim Veliku Goricu kao najpoželjniji grad za život u Hrvatskoj. Kao obiteljski grad koji će omogućiti svakom djetetu mjesto u vrtiću, mladima visokoškolsko obrazovanje, svakom građaninu kvalitetnu medicinsku skrb, našim roditeljima sve ono što je nužno za dostojanstvenu starost.•

'BULJI U NETFLIX, U KAMPANJI GA IGNORIRALI...'

Ponižavajući posljednji dani u uredu američkog predsjednika: Kako je Biden ostao usamljen i nepoželjan

Bidenov se život dramatično promijenio u posljednja tri mjeseca. Nakon što je ušao u godinu inzistirajući da je dovoljno spreman da se ponovno kandidira i pobijedi Trumpa, Biden je ipak odustao od predsjedničke utrke 21. srpnja, podržavši Kamalu Harris za predsjednicu.  Tada je u roku od samo nekoliko sati, Biden (81) - prestao biti relevantan

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.