Besplatno parkiranje

GSS – spašavaju živote, a Grad ih kažnjava

Foto: arhiva VL
GSS – spašavaju živote, a Grad ih kažnjava
05.06.2012.
u 08:00
U 60 godina djelovanja u gradu i okolici, najviše na Medvednici, spasio je oko tri tisuće ljudi, godišnje ima oko 200 intervencija, ali tijekom njih nema pravo na besplatno parkiranje
Pogledaj originalni članak

Zagrebačka stanica Gorske službe spašavanja najelitnija je organizacija za pružanje pomoći unesrećenima na teško dostupnim mjestima. U 60 godina djelovanja u gradu i okolici, najviše na Medvednici, spasila je oko tri tisuće osoba, a godišnje ima oko 200 intervencija.

Pet interventnih vozila

Unatoč tomu, za pet službenih vozila Grad GSS-u ne da besplatne parkirne karte pa u žurbi tijekom intervencije njegovi članovi moraju misliti i na plaćanje parkiranja. Iako hitne službe imaju prednost i ne plaćaju parkiranje, pa kaznu djelatnici Zagrebparkinga neće napisati ni policiji, ni hitnoj pomoći, ni vatrogascima, GSS-u će je ostaviti bez razmišljanja.

– Imamo pet interventnih vozila sa svom opremom i obilježjima, svjetlosnim i zvučnim signalima, ali nam ne žele dati besplatne parkirne karte. Tako se događa da u žurbi netko ne plati kartu, stižu kazne pa se prazni i tako tanak proračun – kazao je Robert Erhardt, pročelnik Zagrebačke stanice GSS-a. Dodao je da molbe pišu već godinama, ali da iz Grada nema pozitivnog odgovora.

– Čak smo razmišljali i na kratku blokadu prometnice uz gradsku upravu kako bi netko ozbiljno shvatio naše probleme – kazao je Erhardt.

Gdje i kada GSS sve pomaže, dovoljno je spomenuti da je intervenirao i nedavno kada se jedna osoba popela na zagrebačku katedralu. Svakodnevno cijele godine dežuraju i na Sljemenu i pružaju pomoć pa je jasno da je besplatno parkiranje minimum čime im se može uzvratiti.

Služba ima i teškoća s prostorom, koji je djelomično riješen prije nekoliko godina, do kada su opremu držali u svojim podrumima.

– Dobili smo na privremeno korištenje podrumske prostore donje stanice sljemenske žičare koja ničemu ne služi. No, budući da nam taj prostor nije dovoljan, zatražili smo od Holdinga da nam ustupi cijeli objekt – kazao je Erhardt.

Sve više intervencija

Objasnio je kako je vlastiti prostor uvjet da iz europskih fondova povuku novac za kompletno uređenje, a riječ je o pola milijuna eura kojim bi se cijeli prostor mogao preurediti na moderan način. Taj novac riješio bi mnogobrojne probleme u stanici u kojoj djeluje 70 članova, volontera koji su svakodnevno spremni u bilo kojem trenutku ostaviti posao i obitelj te krenuti u pomoć. Osim Zagreba, pokrivaju i veći dio Zagrebačke i dio Krapinsko-zagorske županije.

– Na tom području živi više od milijun stanovnika, koji se sve više kreću po prirodi i planinama. Stoga je i broj intervencija iz godine u godinu sve veći jer se sve više razvija turizam koji promovira aktivan odmor u prirodi – kazao je Erhardt.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

MI
mightymraz
08:23 05.06.2012.

samo 5 vozila imaju. Uzas, pa njima bi trebalo jos. Narocito preko ljeta! a i da takva sluzba nema besplani parking je uzasno

TT
Tony T
08:48 05.06.2012.

Svaka čast GSS-u, oni godišnje interveniraju 200 puta i kao takvi nemaju prvo na besplatan parking za svoja službena vozila i novac za uređenje službenih prostorija. Ali morate shvatiti da je taj novac potrebniji za vladine organizacije kao što je primjerice Služba za procijenu nuklearne opasnosti. Jer mi kao nuklearna velesila na ovom svijetu moramo imati takvu službu u kojoj zaposlenici ( čitajte kumovi i rodbina) imaju plaću od cca. 6000 kuna mjesećno i novouređene prostorije. Ali ta služba nije spasila 200 ljudi prošle godine, ne naprotiv oni su nakon godina djelovanja uspijeli izdati jedan letak kako reagirati u slućaju nuklearne opasnosti ( u 99% slućajeva je to sjedi i plaći). Tako da stvarno ne vidim razlog što se ovi GSS-ovci bune. Oni su korisni i pomažu ljudima a to u ovoj državi jednostavno ne možemo dopustiti.

VL
????
08:17 05.06.2012.

U Europi se to radi tako da ti GSS nakon kaj te spasi ispostavi račun. Tako bi i naši trebali postupati. Zna se koliko dođe goriva za recimo helikopter ili za neko terensko vozilo, te koliki su troškovi za ostalu logistiku. Ovdje mislim na ljude koji se svojim neodgovornim ponašanjem dovedu u položaj da ih se mora spašavati. Takve treba spasiti i onda im naplatiti, pa i sjesti im na plaće ako treba.