OVAJ PUT BEZ PUBLIKE

Ili ćemo “gurati” ili nas neće biti – i zato smo i ove godine na Zlatnoj igli

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Snimanje video razglednice za predstojeću 85. Zlatnu iglu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Snimanje video razglednice za predstojeću 85. Zlatnu iglu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Snimanje video razglednice za predstojeću 85. Zlatnu iglu
Foto: Foto Bradov/Waves komunikacije
Zlatna igla
Foto: Foto Bradov/Waves komunikacije
Zlatna igla
Foto: Foto Bradov/Waves komunikacije
Zlatna igla
Foto: Foto Bradov/Waves komunikacije
Zlatna igla
17.09.2020.
u 10:00
Nove radove dizajneri i obrtnici koji se bore s koronom i potresom predstavljaju u nedjelju
Pogledaj originalni članak

Tradicija i inat – to ih je motiviralo da guraju dalje. Jer ili će se boriti ili ih neće biti. Takvi su zagrebački obrtnici. Odnosno, tako se opisuju kad ih se pita zašto su odlučili organizirati 85. izdanje Zlatne igle usprkos svim okolnostima koje upućuju na suprotno. Velika revija na kojoj najnovije radove pokazuju zagrebački obrtnici i dizajneri dosadašnjih je godina bila sinonim za masu ljudi, no sad ih je korona prisilila da razmišljaju izvan okvira pa su, ne želeći prekidati tradiciju najdugovječnije modne manifestacije u regiji, zagrebačko Udruženje obrtnika i Obrtnička komora Zagreb odlučili Iglu organizirati bez publike.

Izlaze uz Filharmoniju

Prvi put u povijesti, napomenut će predsjednik udruženja Antun Trojnar. No zato će izlazak modela pratiti Zagrebačka filharmonija što je, dodaje, drugi put u svijetu da se modna revija organizira uz svirku uživo.

– Prvi su put to izveli na reviji Victoria’s Secreta prije nekoliko godina – dodaje predsjednik komore Mirza Šabić. Izvodit će se stare pjesme, poput “Zagrebačkim ulicama”, ali i “Marine” Prljavog kazališta ili hita “Dobra stara vremena” Novih fosila, a time će se, uz veliku obljetnicu Igle, obilježiti i 150. godina Zagrebačke filharmonije kojom će ravnati ravnatelj Mirko Boch.

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Snimanje video razglednice za predstojeću 85. Zlatnu iglu

– Aranžmane je radio Ante Gelo pa će izvedbe biti u modernijem štihu, a revija je u HRT-ovom studiju Anton Marti koji je domaćin Igle već niz godina – kaže Trojnar. Nedavno su snimali i najavne špice za svakog od 14 dizajnera, koliko će ih nastupiti, i to u Zoološkom vrtu, koji ove godine slavi 95. rođendan.

– Pa smo sve te velike obljetnice odlučili i spojiti – napominje Trojnar. Organizacijom manifestacije u novom ruhu željeli su, dodat će Šabić, dati i potporu obrtnicima i dizajnerima kojima se obim posla zbog korone i potresa drastično smanjio.

– Ako je riječ o 50 posto, to je još i dobro. Jer ima i onih koji rade i 80 posto manje nego lani, a posebno su pogođeni dizajneri u centru čiji su lokali stradali u potresu – kaže Šabić, dodajući da su prethodno anketirali kolege kako bi provjerili jesu li zainteresirani da se Igla uopće održi. Čak 94 posto njih bilo je za, pa nakon toga nije bilo sumnje.

Najnovije će kolekcije predstaviti XD Xenia Design, Etno butik Mara, NIT by Ana Žarković, Stolnik, Vjenčanice Ljubav, Krojački obrt Jura, Modni dizajner Nada Došen, Modna manufaktura Mustre, Modni dizajner Iva Karačić, Otvoreni Atelijer Milena Rogulj, Muška moda Šabić, Dora, Krzno Sumrak i Igor Galaš. Modeli će se prošetati i u kreacijama Škole za modu i dizajn, a predstavit će se i frizeri, kozmetičari, postolari, zlatari i cvjećari. Velika je to potpora, reći će dizajneri, jer promocija itekako dobro dođe.

– Jedva čekamo da ljudi vide što smo napravili, da smo tu, prisutni – kaže Iva Karačić koja je osmislila kolekciju u bojama jeseni. Milena Rogulj, pak, svoju je nazvala “Strukture”, a kolektiv Krešimira Stolnika, u kojemu je i Lidija Skočibušić, osmislio je kolekciju odjeće koja se može kombinirati, čime nastaje svojevrsni “modni hibrid”.

Foto: Foto Bradov/Waves komunikacije
Zlatna igla

Spasile ih mjere

– Tako kratka jakna i kaput sparivanjem postaju inovativni ogrtač ili od topića i suknje nastaje haljina – objašnjava Stolnik, dodajući da njihova odjeća ne spada u trendi, “must have” komade koje nameću veliki brendovi, a u trideset godina, koliko su na modnoj sceni, stekli su vjeran krug poklonika, većinom među poslovnim ženama.

– Dosta je klijentica i izvana, što nam dodatno komplicira situaciju. Nekima smo slali poštom, no daleko je to od onog kako je bilo. Da nije bilo mjera Vlade, pitanje je bismo li preživjeli – kaže Stolnik. Za turiste i naše iseljenike dosta su vezane i majka i kćer Vesna i Marija Milković, čiji je brend Etno Butik Mara poznat po odjeći oplemenjenoj hrvatskim ornamentima. Znale su imati i revije u inozemstvu, no one su stale u doba korone.

– Nedavno smo u München poslale posljednje narudžbe, a sad ćemo vidjeti što nas čeka. Brine me jesen – kaže Vesna Milković. No bez obzira na strahove, stvaranje nove kolekcije nije bilo upitno, pa će tako na Igli predstaviti, među ostalim, ženski frak i korzet te muške košulje i prsluke stilizirane slavonskim zlatovezom. Kako to izgleda, moći će se vidjeti u nedjelju u 20 sati na drugome programu HRT-a.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.