Za tri-četiri godine trebao bi zaživjeti zajednički model organizacije javnog prijevoza u Zagrebu i Zagrebačkoj te Krapinsko-zagorskoj županiji, od čega bi putnici profitirali jeftinijom vožnjom i boljom usklađenošću autobusnih, tramvajskih i željezničkih linija.
Tvrtka već osnovana
Uz to što bi se skratilo vrijeme putovanja i povećao komfor prijevoza, putnici bi dobili i veći izbor prijevoza, a idejni projekt kako to ostvariti, ovih su dana na ruke od austrijsko-hrvatskih stručnjaka dobili “prometaši” iz Grada i dviju županija.
Najranije 2017. godine mogao bi zaživjeti integrirani prijevoz, u sljedeće dvije godine priprema svih projekata. Gradit će se zajednički terminali i stajališta, te sustav za naplatu i kontrolu
– Prije svega, moramo uvesti zajednički način formiranja cijene prijevoza, što podrazumijeva i korištenje jedne vozne karte od bilo kojeg ishodišta do bilo kojeg odredišta unutar područja integracije – pojasnio je Dinko Bilić, pročelnik gradskog Ureda za promet. Dodao je kako je uz jedinstvenu cijenu preduvjet da zaživi integracija i organizacijska usklađenost voznih redova odnosno polazaka sa zajedničkih terminala i stajališta.
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Upravo je njihova gradnja i preuređenje najopsežniji zahvat u cijelom projektu, no o tome, kao i o ostalim detaljima ubuduće će se brinuti novoosnovana zajednička tvrtka grada i županija Integrirani promet zagrebačkog područja. Uz ulaganje u prometnu infrastrukturu, Bilić je kazao da je velik zahvat i ulaganje u sustav za naplatu i kontrolu te u modernizaciju voznog parka.
Zajednička pokazna karta ZET/HŽ
Što se tiče usklađivanja prijevoza, najmanje posla bit će u Zagrebu gdje ZET već godinama pazi na vrijeme odlaska i dolaska tramvaja i autobusa kako bi putnici što manje čekali.
– Već postoje slični oblici integracije željezničkog gradskog i prigradskog prijevoza putnika sa ZET-om u obliku primjene zajedničke pokazne karte ZET/HŽ koji je potrebno revidirati i unaprijediti – istaknuo je Bilić.
Napomenuo je i da će najviše posla biti s usklađivanjem autobusnih prijevoznika koji prometuju po županijama i željeznice jer je riječ o brojnim linijama u svim gradovima županija. Bilić je istaknuo i da u idejnom rješenju nisu dobili konkretne cijene karte već je načelno predloženo da Zagreb i dalje ostane jedna tarifna zona, dok bi se kroz županiju formiralo više manjih zona.
– Nije sporno da su cijene javnog prijevoza previsoke i da ih treba smanjiti kako bi i na taj način javni prijevoz povećao konkurentnost u odnosu na korištenje osobnih vozila. Smanjenje cijena javnog prijevoza moguće je postići racionalnijom organizacijom i subvencioniranjem – zaključuje Bilić.
Zar nije bila slična priča sa Holdingom kad ga je Bandić formirao no od jefinijieg ni J.