Prije nekoliko stoljeća u Europi su ga smatrali luksuzom, a dostupan je bio samo probranoj društvenoj kremi. Krajem 19. i početkom 20. stoljeća nije bio više rezerviran samo za aristokraciju, već su ga počeli konzumirati i obični “smrtnici”. Rijetko kome sladoled danas nije omiljena ljetna poslastica, a mi smo obišli grad kako bismo otkrili ovosezonske hitove te koje se nove ili neobične “vrste” u metropoli nude.
Kombinacije od 11 do 20 kuna
Jedna od postaja bila je slastičarnica Pingu Gelato u Radićevoj, gdje nastaje pravi talijanski gelato.
– Specifičan je po tome što se u izradi koriste prirodne namirnice poput svježeg voća, u našem slučaju to su jagoda, malina i limun. Svi su na bazi vode, a ne mlijeka pa možemo reći da su bez laktoze i veganski. Gelato je usto punijeg okusa jer je u procesu nastanka stroj otvoren pa na njega utječe zrak koji ga isušuje i čini kremastijim – objašnjava Maja, voditeljica proizvodnje. U ponudi imaju 19 okusa, a najnoviji je Opera, koji dolazi u tri sloja, od čokolade, kave i lješnjaka. Najpopularniji je pak Snickers, s kikirikijem i slanom karamelom, a super prolazi i Roche, koji sadrži nougat, čokoladni preljev i krokant lješnjaka.
– Djeca najviše obožavaju Pino Pinguino, koji se poslužuje s umakom od čokolade – kaže Maja i dodaje kako se sladoled prodaje po okusima, a ne kuglicama. Dva okusa zajedno su, primjerice, 11 kuna, tri stoje 15, a četiri 20.
Lucia Cvitanić iz Melta, koji je također u Radićevoj, kaže da kod njih najbolje idu oni klasični, ljetni, voćni okusi.
– To su trešnja, banana i jagoda, ali pomama je i za mentom, čokoladom i kokosom. Imamo 14 vrsta, a nastaju u našoj kuhinji od svježih sastojaka koje naručujemo od lokalnih OPG-ovaca. To je zapravo i ključan segment proizvodnje. Sve mora biti friško i zrelo – govori slastičarka i dodaje kako svaki tjedan osvježavaju ponudu i mijenjaju neke okuse. Zadovoljna je odazivom kupaca, a iako je korona ugostiteljima pomrsila planove, ima osjećaj da se i broj turista i količina posla vraćaju u normalu.
U centru je i Slastičarnica Zagreb, koja nudi desetak okusa. Kao ljetno su osvježenje najpopularniji voćni, koji sadrže oko 50 posto udjela voća.
– Ove je godine izuzetno popularan i mango, čini se da ljudi sve više vole egzotične okuse. A dobro ide i sladoled Zagreb, s okusom tamne čokolade, te Millefeuille, koji je ledena verzija popularnog francuskog kolača, kao i vanilija obogaćena karameliziranim korama lisnatog tijesta s preljevom od jagode – kažu u slastičarnici u kojoj kuglica stoji 12 kuna.
Tkalča je nedavno postala bogatija i za Icy Bar, gdje se također može uživati u pravom talijanskom gelatu.
– Izrađuje se od potpuno prirodnih baza, bez aditiva i emulgatora, a koristimo i svježe mlijeko i vrhnje. Ista je stvar i s našim voćnim sladoledima, gdje nam je baza brašno od sjemenki rogača, vlakna i proteini, a udio voća je od 30 do 60 posto, čak i kada je riječ o egzotičnijim okusima poput manga ili marakuje – govore u slastičarnici. Trenutačno se kod njih može kušati 16 okusa, koje će, kažu, mijenjati s obzirom na sezonu, ali i potražnju.
– Trenutačno su najtraženiji mango, jagoda i šumsko voće, a jako je popularna i pistacija, za koju koristimo pastu sa Sicilije. Okus kefir i mango pak jedinstven je na tržištu, a vrlo je lagan i svi ga obožavaju – objašnjavaju u Icy Baru.
Vratili pivo, ide i baklava
Među omiljenim zagrebačkim slastičarnicama je i Orijent na Maksimirskoj, u kojemu su ove sezone nekim vrstama sladoleda dali imena po segmentima iz serije “Igra prijestolja”. Tako se, primjerice, papreno osvježenje na bazi čokolade obogaćeno crvenim ribizlom i čili papričicama zove Dracarys, što je u seriji bila naredba zmajevima. Okus imena Asoianf, odnosno A song of Ice and Fire, što je ime prve knjige prema kojoj je serija snimljena, kombinacija je bazge, limuna i ribizla, a za “vatreni efekt” dodali su također čili papričice. Kuglica stoji 14 kuna.
– Na veselje mnogih vratili smo i popularni sladoled od ipa piva, koji mu daje posebnu kremastu teksturu. Novitet je i okus džin tonika, koji je u formi sorbeta, a obogaćen je sušenim crvenim paprom, koricom limuna i limete te kandiranim citrusima – govori Damir Domjanović, direktor Orijenta. Ondje se nadaju da će nove vrste biti popularnije i od apsolutnog proljetnog hita, okusa baklave, koji se i dalje, dakako, dobro drži.
mmm ... ovo zbilja izgleda primamljivo :-)