Vožnju od Večernjakove redakcije u Oreškovićevoj ulici u Novom Zagrebu do autobusnog terminala na Glavnom kolodvoru Taxify je naplatio 30 kuna, Uber malo manje od 35, Cammeo 40, dok je najskuplji bio Radio Taxi, koji je za relaciju dugu 5,5 kilometara stajao 42 kune. Ride2 i Eko Taxi imali su problema s kašnjenjem u dolasku po putnika, dok se Cammeo pojavio i prije dogovorenog termina. Kad je riječ o čistoći i urednosti vozila, Uber je apsolutno razočarao, dok je Ride2 oduševio.
Rezultati su to testa kojim smo provjeravali koji će zagrebački prijevoznik biti najjeftiniji, koji najskuplji, koji će po putnika doći najbrže, a koji će se dodatno potruditi da vrijeme provedeno u vožnji bude što ugodnije. I pritom testirali šest taksi-službi u gradu, Eko Taxi, Taxi Cammeo, Uber, Taxify, Radio Taxi Zagreb i Ride2.
Plus za otvaranje vrata
Naručivanje je u svim slučajevima bilo brzo i jednostavno, a prvi je pravi ispit za taksiste bilo vrijeme dolaska na početnu lokaciju. Sve taksi-službe, naime, imaju mobilne aplikacije za Android i iOS pa je za naručivanje vozila dovoljno upisati svoje podatke i informacije o mjestu na kojemu treba pokupiti putnika. No, dok su Uber i Radio Taxi na lokaciju došli točno na vrijeme, za što im je trebalo četiri, odnosno tri minute, a Cammeo je stigao čak i malo ranije, za pet umjesto za osam minuta, Eko, Ride2 i Taxify na tom su testu “kiksali”. Taxify je kasnio dvije minute, Eko tri, a Ride2 čak pet.
Dva su nas prijevoznika, usto, morala čekati petnaest minuta, pri čemu je u slučaju Eko Taxija kašnjenje putnika stajalo sedam kuna, a vozač je objasnio da svako čekanje mora naplatiti, dok vozač Ubera ipak nije uključio taksimetar dok nismo krenuli prema odredištu.
VIDEO Top 5 marki rabljenih automobila koji su ove godine uneseni u Hrvatskoj
Svi su vozači dali sve od sebe da bi iskustvo vožnje bilo što udobnije, ali treba napomenuti da je djelatnik Radio Taxija izišao iz automobila i otvorio nam stražnja vrata, dok se taksist Cammea potrudio da glazba u vozilu bude ugodna. Uberov vozač, pak, prije kretanja pitao je što želimo slušati, a djelatnik Taxifya je odmah po polasku namjestio grijanje na savršenu temperaturu. Svi su automobili bili prostrani, a većina je vozača također pazila da su uredni. Posebno je pedantna bila čistoća automobila Ride2, koji je, spomenimo, bio električni, u suputničkim vratima Eko Taxija dala su se zamijetiti dva osvježivača zraka, zbog čega je u njegovu hibridnom vozilu ugodno mirisalo.
Uber je, međutim, podbacio kada je riječ u urednosti jer je unutrašnjost automobila, koji je također bio električni, puna prašine i zemlje s cipela, odavala dojam kao da vozilo nije vidjelo autopraonicu više od mjesec dana. Što se tiče razgovora, u svim je taksijima bio ugodan i pristojan.
GALERIJA Zbog ovoga su Zagrepčani najviše ludjeli, no pravi kaos tek slijedi
I vožnja je u svim automobilima bila brza budući da na cestama nije bila gužve pa nam je od Oreškovićeve do Glavnoga kolodvora trebalo između osam i deset minuta. Za naplatu se više ne koriste taksimetri spojeni na motor automobila, već su svi prešli na mobilne aplikacije koje izračunavaju cijenu vožnje po prijeđenoj kilometraži prema karti Zagreba te usto “štopaju” vrijeme, koje se također uključuje u završni račun, pritom brojeći lipe čak i za čekanja na semaforu. Aplikacija je pogodnija, kazao je djelatnik Cammea, jer onemogućava vozače da “prevare” taksimetar i tako putnicima vožnju naplaćuju više, a “mušterije” prije polaska na zaslonu mogu unaprijed doznati koliko će ih usluga otprilike stajati.
Razlika u konačnom cehu
No konačni računi zapravo su iznenadili jer je, iako je bila riječ o identičnoj relaciji, vozači su se kretali istim cestama, odnosno Avenijom Većeslava Holjevca, Ulicom Hrvatske bratske zajednice i Paromlinskom, a promet je bio jednake gustoće, zbog čega je i trajanje vožnje bilo otprilike isto, razlika u cijeni bila znatna. Način izdavanja računa, koji su svi vozači bez odlaganja ponudili, ovisi o prijevozniku pa, dok ih Eko, Cammeo, Radio Taxi i Ride2 ispisuju uz pomoć blagajne u automobilu, Uber i Taxify šalju ih putem aplikacije na e-mail putnika, koji si račune potom može isprintati. Na e-mail računu točno je zabilježeno trajanje putovanja u minutama, ime vozača, broj prijeđenih kilometara i konačna cijena vožnje.
A odgovor na sve češće postavljano pitanje “Primate li kartice?” u svim je taksijima bio: “Naravno!”
Pogledajte postavljanje Tuđmanovog kipa u Zagrebu:
taxi bez taximetra nije taxi. osim u butkovicevoj Hrvatskoj. pitajte bilo kojeg stranca sto mislu o tome. jedino Hrvatska krši e.u. direktivu po kojoj je samo taximetar dozvoljen.