Večernjakova inspekcija

Istražili smo koliko su prljavi zagrebački tramvaji: 'Mogla bih pričati do sutra!'

Foto: Matea Sunđi, Ivana Zupčić, Lucija Jakop
storyeditor/2022-04-04/IMG_7868.JPG
storyeditor/2022-04-04/IMG_7865.JPG
storyeditor/2022-04-04/IMG_7867.JPG
storyeditor/2022-04-04/IMG_7901.JPG
storyeditor/2022-04-04/IMG_7896.JPG
storyeditor/2022-04-04/IMG_7897.JPG
storyeditor/2022-04-04/IMG_7898.JPG
storyeditor/2022-04-04/IMG_7900.JPG
06.04.2022.
u 13:00
Meta provjere bila je čistoća, ali i funkcionalnost uređaja i opreme, a pokazalo se da tramvaji i nisu u tako lošem stanju, iako smo susrele i putnike sa sasvim drukčijim iskustvima.
Pogledaj originalni članak

Tramvaj je među stanovnicima metropole odavno stekao neslavnu titulu prijevoznoga sredstva koje se vječno čeka, no sve se češće može čuti kako su postali i spavaonice, nekima i blagovaonice, a ima i onih kojima služe kao WC, što itekako ostavlja traga na njihovoj (ne)čistoći. Informacije o tome kako se ZET već neko vrijeme bori s manjkom radnika u održavanju, odnosno servisera i čistača, bile su pak i dodatan povod za našu inspekciju po najfrekventnijim linijama.

Kakva su iskustva putnika?

Meta provjere bila je čistoća, ali i funkcionalnost uređaja i opreme, a pokazalo se da tramvaji i nisu u tako lošem stanju, iako smo susrele i putnike sa sasvim drukčijim iskustvima.

U staroj četvorki odmah se vide išarani plafoni, sjedala i prozori, što se, s obzirom na "dob", može i očekivati, no glavno su razočaranje u "Čehu" zapravo bili aparati za registraciju pokaza. Dva od tri uređaja nisu radila, a ništa bolji primjer kad je riječ o "cvikanju" karata nije bila ni stara šestica. Prozori u njoj usto se teško otvaraju pa se može zaključiti kako je odlazak u wellness nepotreban kad se sauna može doživjeti za samo četiri kune u "Čehu" koji vozi na relaciji Sopot – Črnomerec, a doživljaj upotpunjuje i tehnička neispravnost zvučnih signala. Baš nikakvo se smeće nije moglo vidjeti u sedmici u koju smo ušle u Šubićevoj, a iznenadilo nas je i to što je, iako je također riječ o starom modelu tramvaja, bila u dobrom stanju.

No zato smo u novoj petici do Dubrave uočile da je nekome poslužila kao blagovaonica, a po ostacima hamburgera, praznoj boci soka i mrvicama čipsa bilo je jasno i što se nalazilo na jelovniku. Inspekcija je pak završila najgorim slučajem, i to u novom, niskopodnom tramvaju linije 12. Prljavi, masni prozori sprečavali su prodor sunčevih zraka u unutrašnjost vozila, a zbog otežanog pogleda prema van zamalo smo promašile stanicu. Zamalo, jer je glasovna najava bila učinkovita.

No puno neugodnijih situacija prisjetila se studentica Ivana, koja se svakodnevno vozi tramvajima.

– Mogla bih pričati do sutra! Od žvakaće do povraćanja pa i urina, sve sam doživjela. Najgore iskustvo mi je bilo kad sam sjela u mokraću pa primijetila tek kad sam osjetila užasan smrad. Zbog žvakaće pramen kose zalijepio mi se za sjedalo pa sam ga morala odrezati, užas. I nekoliko puta nakon izlaska sam znala naići na bljuvotinu usred tramvaja – prepričala je.

Iako se rijetko vozi ZET-om, umirovljenica Sonja kazala je kako drži da su sjedala previše prljava, na kompletan sustav čišćenja i održavanja tramvaja na stanici na Trgu hrvatskih velikana požalio nam se Dario, koji smatra da je za to kriv nemar, a redoviti putnici Melita i Karlo, koje smo susreli u sedmici, ustvrdili su da imaju samo pozitivna iskustva.

– Vjerojatno sam izuzetak jer se u svih 28 godina koliko živim u Zagrebu i vozim se tramvajem nikad nisam suočio s nečim tako strašnim. Ima tramvaja koji su malo prljaviji i oštećeniji, ali to pripisujem godini proizvodnje i vremenskim prilikama – kazao je Karlo pa zaključio da je u autobusima situacija lošija, s čime se složila i Melita. Održavanjem vozila poprilično je zadovoljna i Kata, kako nam je kazala na stanici na Kvatriću.

– Koliko platiš, toliko dobiješ, ne mogu se žaliti kad se vozimo za četiri kune – rekla je umirovljenica.

Problemi s grafitima

A koliko se često tramvaji zapravo čiste? Izvana dva puta tjedno prije povratka u spremište, a iznutra svaki dan, odgovaraju iz ZET-a. Generalno čišćenje sjedala, stropa i sjenila, ističu također, jednom mjesečno obavlja specijalizirana tvrtka. Naglašavaju da se tramvaji temeljito čiste, ali i to da može doći do onečišćenja tijekom vožnje.

– S obzirom na frekventnost pojedinih linija, broj sati koji vozila svaki dan provedu u prometu, kao i oko 800 tisuća prevezenih putnika dnevno, moguće je da dođe do onečišćenja. Pritom se u suradnji s nadležnom službom vozilo povlači iz prometa na čišćenje kako bi se korisnicima pružila što kvalitetnija usluga i putovanje učinilo ugodnijim – navode u ZET-u.

Kako su stari "Česi", poglavito četvorka i šestica, jako išarani, upitali smo i što se poduzima oko toga.

– Grafiti se uklanjaju specijalnim sredstvima, a u nekim slučajevima određene se površine zbog obima išaranosti moraju i nanovo obojiti. Iskreno nas žalosti takav oblik delinkvencije koji narušava interijer tramvaja, što govori i o društvenoj neodgovornosti pojedinaca – poručili su. Istaknuli su i to da su vozila koja izlaze u promet tehnički ispravna i sigurna za putovanje.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.