zastarjele mjere

Istražili smo: Parkirališta sve kraća i uža, a auti veći

Foto: 'Luka Stanzl/PIXSELL'
'10.10.2013., Zagreb, - Parkirna mjesta u Palmoticevoj ulici. Photo: Luka Stanzl/PIXSELL'
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
parkiranje (1)
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
parkiranje (1)
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
parkiranje (1)
11.10.2013.
u 08:40
Mjesta se iscrtavaju po normi iz 1980. koja više ne vrijedi. Najuže u garaži na Langiću.
Pogledaj originalni članak

Parkirna mjesta iscrtavaju se prema normama iz 1980. godine iako vozači dobro znaju da su vozila sve šira i veća.

Gradu ne pakirati

Tako je prošlog mjeseca na parkiralištu ispred Doma zdravlja u Švarcovoj vozačica audija (podaci poznati redakciji) nepropisno parkirala auto na mjestu dimenzija 2,30 x 4,70 metra. Zadnjim krajem ostala je 20-ak centimetara izvan parkirnog mjesta zbog čega joj je druga vozačica hyundaija okrznula zadnji kraj dok je izlazila s parkirališta. Prometni policajci utvrdili su krivnju drugoj vozačici, a djelomičnu krivnju prve vozačice prebacili su na gradske vlasti. "Poznato je da Grad iscrtava mjesta kraća i uža nego što bi morao i tako u blagajnu od karti sjeda više novca", rekao je policajac. Na pitanje jesu li ikada napisali prekršajnu kaznu Gradu, odgovorio je da zbog sličnih pokušaja na početku karijere nikad nije napredovao. Neslužbeno iz Gradskog ureda za promet doznajemo da mjesta iscrtavaju ovlašteni projektanti prema normama iz 1980. te da su više puta apelirali na ministarstva prometa i policije da se norme promijene.

– Ne postoje akti koji propisuju minimalne dimenzije, no prilikom izgradnje novih ili rekonstrukcije starih cesta naš uvjet za dobivanje građevinske dozvole je da mjesta budu najmanje 2,5 x 5 metara što je na tragu europskoj praksi – kaže Josipa Perica Kojundžić iz Ministarstva pomorstva, prometa i veza te dodaje da jedinice lokalne samouprave uređuju ta pravila. Ipak, sve važnije prometnice u centru rekonstruirane su u posljednjih nekoliko godina.

Povukli normu 2008.

A norma iz 1980. povučena je bez zamjene 2008. godine što u Gradskome uredu za promet ne znaju.

– Problem je širina mjesta jer su i ljudi i auti širi nego nekad. Ako tražite vozače da budu disciplinirani, sami morate biti takvi – rekao je Ivan Dadić s Prometnog fakulteta misleći na projektante i Grad Zagreb.

>>Tijekom priredbi na ZV-u parkiranje se više ne naplaćuje

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.