Gospon, nemrete ovuda, zabranjeno je. Morate se okrenuti, kaj niste vidli tablu? – pokazujući na znak na kojem piše “Oprez! Nova regulacija prometa” objašnjavali su radnici na Jarunu jučer umirovljeniku u crvenom Puntu kuda točno smije voziti. Iako mu isprva ništa nije bilo jasno, nakon što je prošao još desetak metara i ususret mu je po istom traku stigao Golf, stao je, okrenuo se na jedinom mogućem mjestu, na biciklističkoj stazi, pa na svoje odredište krenuo oko jezera, usput zamalo “pokosivši” dva biciklista koja su se vozila na mjestu njegova okreta.
– O Bože dragi – svece su, držeći se za glave, sazivali isti oni radnici koji su ga na vrijeme upozoravali, a onda nam otkrili da se takva situacija dogodi otprilike jednom u sat vremena. Oni su jučer sve pomno pratili jer “na terenu” bili su od samog jutra. Kako je jedan trak za automobile sad pretvorena u dvije biciklističke, s njih je, oko čitavog jezera, trebalo maknuti ležeće policajce, što se većinu dana i radilo.
– Odlična ideja. Sad imamo četiri trake za nas i nadam se da će nam pješaci manje smetati, odnosno da barem neće hodati po trakama koje su u razini s automobilima, kad već bez problema uvijek hodaju po ovima koje su u razini pločnika – rekao nam je Alen Lovrić, kojeg smo sreli na biciklu. Kako kaže, oko jezera pedalira svakodnevno i novu regulaciju prometa podržava. Na nova pravila, kaže, ljudi će se naviknuti, samo treba proći nešto vremena. A njegov prolazak neće čekati ugostitelji, govore, koji su zakazali i sastanak s gradonačelnikom Milanom Bandićem. Kako kažu, sve se radilo bez da se njih išta pitalo, a sad i njihovi gosti, ali i dostava, da bi došli do lokala, moraju voziti gotovo sedam kilometara oko sportsko rekreacijskog kompleksa.
– Mislite li vi da je to normalno – protupitanjem odgovorio nam je konobar u jednom od kafića kod Malog jezera. S imenima nisu željeli izlaziti jer, kako kažu, boje se da će im to donijeti samo dodatne probleme. A i ovako ih sad, govore, imaju dovoljno.
– Ne razumijem ovaj apsurd. Znači, sad ja moram voziti... kamo trebam voziti? – čudila se gospođa koja je vozila nama ususret na kruženju oko vode, pa nam počela objašnjavati da smo mi ti koji smo u prekršaju jer vozimo lijevim trakom. Ipak, kad je shvatila da je desna za bicikliste, odustala je i do svoje destinacije, roštilja na istočnom dijelu kompleksa, odvozila još pet kilometara. A iako se jednosmjernom prometu svi čudom čude, iz ustanove Upravljanje sportskim objektima poručuju kako je nova regulacija napravljena “na zahtjev korisnika”.
– Svjesni smo činjenice da će se, uz ovakvu regulaciju prometa dužina prevaljenog puta znatno promijeniti za ugostitelje, ali i za brojne djelatnike ovog centra, različita dostavna vozila, vozila svih relevantnih institucija s kojima Ustanova surađuje. No, u stalnoj smo komunikaciji s našim korisnicima (ugostiteljima, sportskim klubovima i savezima), pa se novoj regulaciji i pristupilo na njihov zahtjev, budući da je cilj bio rasteretiti prometnice na Jarunu tako da svaka od različitih kategorija korisnika ima svoj prostor za kretanje – objasnio je Denis Vukoja iz ustanove Upravljanje sportskim objektima, pa dodao kako im je prioritet sigurnost korisnika, “prvenstveno djece i njihovih roditelja pa i ostalih pješaka”, koji su sve više na udaru onih posjetitelja koji dolaze na Jarun automobilom, ali i onih koji dolaze kako bi vozili bicikle ili se rolali. Podsjetimo, promet je Jarunom bio dvosmjeran od njegova uređenja u 80-ima.
majstori iz gradskog ureda za promet vrlo su susretljivi pa na osobne zahtjeve građana rade regulaciju prometa ( čak i ja imam njihovo riješenje kako su na zahtjev vlasnika zgrade stavili stupiće gdje njemu paše ). sada je samo pitanje da l isu tako veliki prijatelji ( pa se može ) ili su i poslovno vezani ( znase ). kad se male ruke slože sve se može, sve se može . ( inače priča za malu dijecu što trkeljaju a d apročitate njihova rješenja ( odgovore na postavljena pitanja ) misli bi da to pišu retardirani likovi.