novi pravilnik

Izbacuju bicikle i motore s planinarskih staza

Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Građani uživali u sunčanom vremenu na Sljemenu
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagreb: Građani uživali u sunčanom vremenu na Sljemenu
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagrepčani provode nedjelju u prirodi, bježeći od vrućeg asfalta
09.10.2020.
u 11:00
Park prirode Medvednica dobiva novi bonton, a u e-savjetovanju je do 17. listopada
Pogledaj originalni članak

Bicikli ili cross motori? Prvi su nečujni pa je veća vjerojatnost da će naletjeti na pješaka, a drugi, iako su glasni, mogu postići veću brzinu pa su i opasniji. Bi li im stoga trebalo dopustiti vožnju po 70 planinarskih staza Medvednice, glavna je polemika Zagrepčana koji su se uključili u e-savjetovanje o pravilniku o zaštiti i očuvanju zagrebačkog parka prirode koje traje do 17. listopada.

Sljemenskim bontonom, naime, bilo bi regulirano tko će i pod kojim uvjetima moći koristiti prostorparka, a najviše se prašine diglo upravo oko biciklista i motorista. Prema pravilniku, prekršajno bi se moglo prijaviti one koji se, primjerice, motorom ili biciklom voze po planinarskoj stazi, a kazne za to su, kaže prometni stručnjak Goran Husinec, od 5000 do 40.000 kuna te do tri godine zatvora.

– Dakle, vjerojatno bi se kažnjavali prema Zakonu o cestovnom prometu, odnosno članku 226. koji obuhvaća obijesnu vožnju. Pri čemu se može globiti i vožnja zabranjenim pravcem ili neregistriranim vozilom, što je lako moguće jer se dirt bikeovi, primjerice, koji se najčešće viđaju na Sljemenu, i ne mogu registrirati jer ne zadovoljavaju ekološke uvjete i razinu buke te nemaju odgovarajuće svjetlosne oznake – govori Husinec.

Prihvati li pravilnik Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, kaže Marina Popijač, ravnateljica Parka prirode Medvednica, na planinarskim stazama neće smjeti biti ni motorista ni biciklista.

– Sva motorna vozila moći će se kretati samo javnim cestama, što znači da nema off-road vožnje, a biciklistima je na raspolaganju čak devet staza po kojima se mogu rekreirati pa i nema smisla da koriste one planinarske. A uredili smo ih upravo da zadovoljimo svačije potrebe, i onih koje vole adrenalin i onih kojima je draže lagano pedaliranje – navodi M. Popijač, dodajući kako je park dosad funkcionirao po pravilniku o unutarnjem radu u sklopu Zakona o zaštiti prirode. No za mjesec dana mogli bi dobiti vlastiti, skrojen baš za to područje i s preciznim pravilima za sve posjetitelje.

Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zagrepčani provode nedjelju u prirodi, bježeći od vrućeg asfalta

Prema kojima bi bilo zabranjeno i voditi pse bez uzice, što je također odredba na koju su Zagrepčani imali primjedbe. Kako objašnjava M. Popijač, uvodi se zato što u tjednu imaju barem deset pasa koji se izgube jer odlutaju, a znalo se dogoditi i da u strahu napadnu planinare

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

FA
fakin2012
23:52 09.10.2020.

kako loš tekst, o čemu uopće piše? Krivo piše Zakon o cestovnom prometu, koji nema 226 članaka, možda se radi o Zakonu o sigurnosti prometa, kod kojeg pak u čl 226 piše o stranim vozačkim dozvolama, a ne obijesnoj vožnji ... dakle ovo je vrhunac novinarskog izvještavanja :-(

PO
poluprovokator
22:07 10.10.2020.

Pa ako su biciklosti i endurasi toliko opasni po planinare a sa njima dijele staze vec 20 godina onda je puno groblje i bolnice ozljedjenih? Do sada nisam cuo za takav slucaj iskreno. Endurasima je gust vozit se po rutama izvlacenja klada. Biciklisti nevole bas staze di je guzva od planinara a ako dijele stazu onda paze na svoju i tudju sigurnost. Park treba napraviti jos sluzbenih kvalitetnih staza prema dole kako bi i preko biciklista osigurao iskoristivost nove zicare...

DU
Deleted user
13:20 09.10.2020.

Bicikl da moto NE!