stav stručnjaka

Jeftiniji parking stvorit će kaos, svi će nahrupiti autima u centar grada

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Parkiranje u Zagrebu
Foto: Sigurnost u prometu
Parkiranje u Zagrebu
Foto: Sigurnost u prometu
Parkiranje u Zagrebu
Foto: Sigurnost u prometu
Parkiranje u Zagrebu
Foto: Sigurnost u prometu
Parkiranje u Zagrebu
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Parkiranje u Zagrebu
22.04.2014.
u 11:01
Kao moguće rješenje vide smanjenje cijena javnog prijevoza i uvođenje Park&Ride sustava. Odluke se u Zagrebu, kažu stručnjaci, donose doslovce preko noći
Pogledaj originalni članak

Nedavni potez gradonačelnika Milana Bandića, kojim je snizio cijene parkiranja, prometni stručnjaci ocijenili su promašajem koji će još više unijeti kaos na već zagušene ulice jer će svi pohrliti parkirati što bliže centru grada.

Suprotno trendovima

Uz osudu novih cijena, na okruglom stolu koji je organizirala udruga Sigurnost u prometu, stručnjaci su prozvali gradsku upravu i zbog drugih prometnih promašaja. Tako su osudili gradnju javnih garaža u strogom centru (sagrađenih i planiranih), ukidanja Park&Ride sustava (jedna karta za parkiralište i vožnju tramvajem ili autobusom), skupog i sporog javnog prijevoza...

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

Foto: Sanjin Strukić/Pixsell

Paradoksalno je da se godinama nastoji smanjiti korištenje vozila u užem centru, a upravo na tome području najčešće niču javne garaže. Dobro rješenje bilo je besplatno korištenje javnog prijevoza dvije stanice od centra jer je tako bio rasterećen za dio vozila, no iz meni nejasnih razloga, ova je odluka ukinuta – rekao je Alan Pajnić iz udruge Sigurnost u prometu. Stručnjaci su kazali kako se Zagreb, prema omjeru broja stanovnika i vozila, smjestio uz bok europskim metropolama, no da za razliku od njih, u kojima se radi na smanjenju korištenja automobila, Zagreb vodi suprotnu politiku.

Umjesto dugoročnog plana, istaknuli su, odluke se donose preko noći bez pravih analiza.

– Problemi su posebno naglašeni u središtu grada s obzirom na koncentraciju raznih aktivnosti, a rješenje je u boljem nadzoru parkiranja i organizaciji javnog prijevoza, razvijanju biciklističke infrastrukture i uvođenje Park & Ride sustava – kazao je Denis Buhin s Fakulteta prometnih znanosti.

VL INICIJATIVA

Stručnjaci: Cijene parkiranja ovisno o vozilu, ili tarifa, da biramo svoju potrošnju

Čitatelji, građani Zagreba, očitovali su se o jeftinijem parkiranju u gradu, vidjevši u tome ne samo namjeru Grada da im se pomogne u nošenju sa životnim troškovima, već i način da im se, zapravo, još dublje zađe u džep, budući da su pod naplatu ušle i ulice u kojima je parkiranje dosad bilo legalno - besplatno. Političku odluku o cijenama i zonama parkiranja i mišljenje građana-birača-vozača prokomentirali su i eksperti - prof.dr. Ivan Dadić i prof.dr. Željko Marušić, istaknuti znanstvenici s Prometnog fakulteta Zagreb, dobro upućeni i u problematiku planiranja i važnosti prometa u mirovanju.

Dodao je kako bi P&R sustav zaživio u Zagrebu da se snizi cijena javnog gradskog prijevoza. Kao primjer naveo je njemački grad Köln, koji ima oko milijun stanovnika te 28 Park & Ride lokacija, od kojih svaka ima 5570 mjesta.

Dobre strane naplate

Gradsku politiku branio je pak Krunoslav Tkalčić iz Ureda za promet kazavši da se u Zagrebu naplaćuju 25.733 parkirna mjesta.
– Naplatom parkiranja uvodimo red kod prometa u mirovanju, podižemo sigurnost prometa, a uz uređena parkirališna mjesta postavljamo i novu signalizaciju, obnavljamo pješačke prijelaze, biciklističke staze i drugo – nabrojio je pak Tkalčić.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

SA
samodinamo
12:06 22.04.2014.

nabijem ovakve stručnjake....samo neka padaju cijene parkinga u metropoli i dobro

KO
korisnik25
12:23 22.04.2014.

Prometni stručnjaci ne razmišljaju o tome da centar grada propada i da sve manje ljudi ide u njega. Ljudi su se navikli odlaziti u šoping centre gdje se mogu parkirati u garažama i ne pada im na pamet tražiti mjesto pola sata. Zato mislim da bi se trebalo sagraditi još podosta javnih garaža u centru i tek tada bi bilo kakve takve šanse da centar preživi.

Avatar tituš
tituš
11:55 22.04.2014.

Mogu ti "stručnjaci" pričati što hoće, no ne vidim po što se ide u centar Zagreba?? Sve što još uopće radi nalazi se izvan centra, sve je manje dućana, radionica, obrtnika koji rade u centru. Po što ići u centar osim prosvjedovati protiv nesposobnih i korumpiranih vlasti. Od Božića nisam bio u centru ili na Trgu, što ću tamo??? Bandiću, razmisli o povlaštenim kartama za nas još zaposlene u drugoj i trećoj zoni, da možemo kupiti kartu za radno vrijeme, jer ne može biti ispravno da moja kolegica koja stanuje u novom dijelu Zg u trećoj zoni povlašteno parkira tamo gdje stanuje, ali i ovdje gdje radi, a ja i drugi ne možemo barem ovdje gdje radimo. To se mora popraviti i parking će biti pun! Ostavimo se pametovanja i velikih ideja, koje godinama ne donose ploda, to su ideje brzosvršenih prometovih inženjera i doktora koji potpisuju lažne diplome!