Cijene parkiranja na području Zagreba trebale bi biti niže za tri tjedna, ali bi se i proširile zone naplate.
Naime, gradonačelnik Milan Bandić očito je smislio način kako kompenzirati manju zaradu od naplate parkiranja koju je najavio i obećao građanima pa je ponovno aktualizirana ideja o proširenju naplatne zone na cijeli grad. A prema neslužbenim procjenama iz Zagrebparkinga, građani bi mogli plaćati za minimalno 50.000 novih ucrtanih parkirališta.
Aktivna stara ideja
– Naš odjel za promet razmatra i tu mogućnost i za dva do tri tjedna izići ćemo s cijelim prijedlogom pred Gradsku skupštinu na prvoj ili sljedećoj sjednici. Sigurno je da ćemo predložiti nižu cijenu sata parkiranja i u garaži i na pločnicima, to je najvažnije za građane ovoga grada. Ono što smo obećali, to ćemo i završiti – kazao je gradonačelnik. Dodao je i da će cijene parkiranja u garažama padati sve dok ne budu pune.
Ta ideja postoji još odavno. Počeli smo raditi na popisivanju ucrtanih parkirališnih mjesta, a ispituje se na kojim ulicama postoji mogućnost ucrtavanja, odnosno koliko ima potencijalnih novih parkirališnih mjesta. Uvijek se vrtimo oko centra grada, no velikih problema ima i na rubnim dijelovima grada
radna skupina za parkirališta
Iako gradonačelnik nije rekao koliko će parkiranje pojeftiniti, kako neslužbeno doznajemo, cijena bi mogla biti niža za jednu kunu. Tu jednu kunu manje u blagajni Zagrebparkinga moglo bi se pak nadoknaditi uvođenjem naplate parkiranja u cijelom gradu, a kako bi se ova ideja, za koju je gradonačelnik potvrdio da o njoj razmišlja, realizirala, osnovana je i radna skupina sastavljena od članova Zagrebparkinga i djelatnika gradskog Ureda za promet.
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
– Ta ideja postoji još odavno. Počeli smo raditi na popisivanju ucrtanih parkirališnih mjesta, a ispituje se u kojim ulicama postoji mogućnost ucrtavanja, odnosno koliko je potencijalnih novih parkirališnih mjesta. Uvijek se vrtimo oko centra grada, no velikih problema ima i na rubnim dijelovima grada. Sigurno bi netko iz Gračana htio da u njegovoj ulici postoji neki red, a za nisku naknadu. Kada bi se tamo uvele zone, onda bi se uveo i red – kazao je Stipan Matoš, član radne skupine.
Kao i gradonačelnik, potvrdio je da se radi na iscrtavanju novih grafičkih karata kojima će se napraviti šire zone naplate, no kada bi se ideja o proširenju na cijeli grad mogla realizirati, još se točno ne zna.
– Sigurno bi cijene tamo bile niže. Sada treba napraviti analizu koliko bi sve to bilo isplativo. Mislim da se u najudaljenijim zonama ne bi uopće postavljali aparati za naplatu. Oni su skupi. Naplaćivalo bi se putem mobitela ili kupnjom karte na kiosku – kazao je Matoš.
Kvartovska podjela
Kako neslužbeno doznajemo, osim što se broje mjesta, radi se i na provjeravanju jesu li potencijalne parkirališne zone u vlasništvu Grada ili su privatne parcele.
– Postoje i ideje da se te proširene zone podijele u blokovske, odnosno kvartovske, a one bi se dale u nadležnost vijećima gradskih četvrti. Parkiranje bi se u tim udaljenim zonama plaćalo oko 20 do 30 kuna mjesečno, i to jednom godišnjom uplatnicom – doznajemo iz Zagrebparkinga.
genijalan posao - investiraš u kist i kanticu boje... i crtaš crte po asfaltu... a ovce to plaćaju...