Danas je 15. svibnja. Ndanašnji se dan kakti obilježava rođendan Hrvatske radiotelevizije.
U povijesti radija i televizije bilo je (i ima) zaposlenika koji su se uz svoj osnovni posao, bilo da su bili novinari, glazbeni urednici, tonski realizatori, službenici i drugo, bavili i nekim drugim poslovima, na primjer glazbom. Neki od njih bili su tekstopisci, neki skladatelji, neki aranžeri, a neki su pjevali. Počet ću sa Zdenkom Runjićem. Ovaj sjajni plodni skladatelj godinama je bio glazbeni urednik Radio Splita.
Branko Mihaljević bio je dugogodišnji novinar, urednik, a nekoliko godina i direktor Radio Osijeka. U mladosti je svirao harmoniku.
Većinom ljudi dolaze iz manjih mjesta živjeti u Zagreb, a Branko Mihaljević otišao je iz Zagreba u Osijek i tamo se uspješno dokazao svojim radom i talentom. Dječje kazalište u Osijeku nosi njegovo ime. Da nije napravio ništa osim pjesama 'Zeko i potočić' i 'Golubovi', bilo bi dovoljno.
Mario Mihaljević sin je Branka Mihaljevića. Već je godinama u mirovini. Mario je uređivao i vodio mnoge emisije – Crvenu jabuku, Zeleni megaherc i druge. Istodobno je pisao tekstove, ali i skladao puno pjesama za naše poznate pjevače. Podsjetit ću vas, među ostalim, on je autor teksta pjesme koja je bila na, čini mi se, trećem ili četvrtom mjestu na Euroviziji ‘84. godine. Pjevao ju je Danijel.
Hrvoje Hegedušić cijeli je svoj životni vijek bio na Radio Zagrebu, odnosno Hrvatskom radiju. Bio je jedan od najboljih tonskih majstora, zapravo bio je i još uvijek je velemajstor tona. A skladao je i pjevao. Uglazbljivao svoje stihove, stihove drugih tekstopisaca, pa čak i moje. Pjevao je i prave pjesnike. Jedan je od osnivača Zagrebačke škole šansona. Da. Govorim o zaposlenicima radija i televizije koji su se osim svojim poslom bavili glazbom: o skladateljima, tekstopiscima, pjevačima.
Ima jedan također tonac, kako mi zovemo tonske realizatore, koji je pjevao – Emir Altić. Bilo je to prije ohoho godina. Pjesma Tisuću (hiljadu) poljubaca u minuti, po kojoj je postao 'popularan', prvi je put izvedena na San Remu 1961. godine. Ne, nije pjevao Altić. Pjevao je Adriano Celentano. Altić je već godinama u mirovini. Međutim, i danas možete čuti da je u radiotelevizijskoj tonskoj ekipi Emir Altić. To je njegov sin. A kojiput možete čuti i kako Altić st. pjeva.
Na Radio Zagrebu, hrvatskom radiju, bio je i Stjepan Mihaljinec, glazbeni urednik, producent, urednik cjelokupnog Muzičkog programa. Uz Dragu Britvića osnovao je Festival u Krapini i bio je dugogodišnji direktor Festivala kajkavskih popijevki. Dirigent i skladatelj. Imao je i svoj bend u kojem su bili vrsni glazbenici: Bruno Pintar, Vlado Vuković, Tuna Pavić. Miroslav Sedak-Benčić, inače hrvatski jazz-saksofonist, flautist i klarinetist. Najveći broj pjesama S. Mihaljinec skladao je na Britvićeve stihove, a najpopularnije njegove pjesme pjevao je Mišo Kovač.
Dr. Nikica Kalođera od 1952. godine radio je kao pijanist u ansamblima zabavne glazbe tadašnje Radiotelevizije Zagreb (danas Hrvatske radiotelevizije). Od 1954. godine u istoj kući radio je kao aranžer, dirigent te urednik i producent, a do 1957. ravna Plesnim orkestrom RTV-a Zagreb. Taj orkestar bio je i prvi orkestar u povijesti radija, a kasnije i televizije, koji je svirao po notama i aranžmanima jer do tada se – improviziralo. Nikica Kalođera bio je liječnik, završio je Medicinski fakultet, ali nikada se nije bavio medicinom. Jer, on je bio doktor glazbe.
Aranžer, pijanist i glazbeni producent Krešimir Oblak Koda 1957. postaje glazbeni suradnik za programe zabavne i jazz-glazbe Radio Zagreba. Nakon osnivanja odjela za glazbenu proizvodnju postavljen je za urednika-producenta Plesnog orkestra Radiotelevizije Zagreb koji je vodio Miljenko Prohaska. Kada nije bio skladatelj, bio je, kažu znalci, najbolji aranžer svih vremena. Spomenut ću samo jednu pjesmu – 'Mi smo opet zajedno' koju je uglazbio Mario Mihaljević, a tekst je napisao Ivica Kasumović, također tonski majstor Hrvatskog radija. Aranžman potpisuje Krešimir Oblak, a pjesmu pjeva Zdenka Vučković, Oblakova supruga.
dobro da nisu lupili užičko kolo btw.