Umjesto svake godine, kafići će dozvolu za postavljanje terasa morati tražiti svake tri godine, dok će kiosci dozvole za korištenje javnih gradskih površina moći dobiti na čak deset godina.
Prijedlog je to koji se tek treba usvojiti na Gradskoj skupštini, a budući da ga je jučer podržao skupštinski Odbor za prostorno uređenje, odluka bi se uskoro mogla početi i primjenjivati.
– Dosad su se rokovi najma određivali po odluci iz 2005. godine te je vrijeme da se donese nova, usklađena s onom o komunalnom redu – objasnio je Alan Ordulj, zamjenik pročelnika gradskog Ureda za prostorno uređenje, te dodao kako se mijenja još jedna bitna stavka, a to je činjenica da će konačnu odluku o tome tko će u najam dobiti javni gradski prostor donositi gradonačelnik, a ne, kao dosad, za to imenovano povjerenstvo. Međutim, kako je rečeno, povjerenstvo će i dalje biti zaduženo za provedbu natječaja kako bi se umanjila mogućnost pogodovanja, odnosno osigurala veća transparentnost nego u slučaju da i sam natječaj provodi Grad.
– Ne znam koja je uloga povjerenstva u ovom slučaju budući da njega i dalje imenuje Grad – rekao je Zvane Brumnić iz Odbora za prostorno uređenje te tajnik zagrebačkog SDP-a. Kako je istaknuo Brumnić, otežavajuća okolnost dugotrajnog davanja u najam javnog prostora jest činjenica da Grad, u vremenu trajanja iznajmljivanja, može odlučiti koristiti taj određeni prostor, što mu neće biti omogućeno.
S njim se složio i HDZ-ov član Odbora, Andrija Mikulić, koji je dodao kako će nova odluka olakšati situaciju ugostiteljima, koji za terase neće morati tražiti dozvolu svake godine. Najviše "gužve" oko prostora za terase u centru je grada. Tamošnji ugostitelji još nisu čuli, kažu, za prijedlog koji će im osigurati terase na tri godine, ali usvoji li se, govore, bit će i više no zadovoljni.
>>Ugostitelji šokirani: Uništavaju nas! Moramo micati plaćene terase
Po dozvolu gradonačelniku,a to naravno znači da će dotični za svaku dozvolu mito staviti u svoj đžepić sada i po zakonu.