Otkrivamo

Kafića je previše, slijedimo svjetski trend i zarađujemo

Foto: Grgur Žučko/pixsell
muzej iluzije
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
muzej prekinutih veza
Foto: Borna Filić/PIXSELL
muzej torture
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
dražen grubišić
16.07.2015.
u 10:35
Vlasnici ne mogu predvidjeti vrijeme povrata velikih ulaganja, koja su iznosila i više od milijun kuna, već smišljaju i nove projekte, koji im također donose prihod.
Pogledaj originalni članak

        Privatni muzeji u Zagrebu danas su sve popularniji biznis. A glavni je grad doživio svojevrstni bum ovih ustanova. Nedavno je tako u Radićevoj otvoren Muzej torture, prije dvadesetak dana Muzej iluzija kod Britanca, tu je i već turistima poznati Muzej prekinutih veza na Gornjem gradu, a još jedan privatnog vlasnika – iako s malo drukčijom pričom, jest Muzej automobila Ferdinand Budicki u Ulici Ljudevita Posavskog.

Dodatni projekti

Početna su ulaganja velika, pa vlasnici ne mogu točno procijeniti vrijeme povrata investicije.

– Uložili smo više od milijun kuna, hoće li se taj novac vratiti u kraćem ili duljem roku, ovisi o uspješnosti muzeja – kaže investitor u Muzej torture Vedran Vranić, vlasnik tvrtke Genius koja, među ostalim, distribuira i opremu za videonadzor, pa i olovke te satove za špijunažu s mogućnošću snimanja. Još uvijek ne može govoriti o posjećenosti Muzeja torture jer nije prošlo ni tjedan dana otkako je otvoren, no Vranić već razmišlja o otvaranju novog iako ne zna točnu temu.

– Vidjet ćemo kako se kreće tržište i odlučiti. Muzeji torture postoje svuda u svijetu, samo treba slijediti trendove – rekao je Vranić te dodao da je prije otvaranja obišao muzeje u Amsterdamu, Pragu, u Poljskoj, Italiji, utvrdio njihove loše strane i u Zagrebu otvorio poboljšane verzije. No nijedan privatni muzej, kaže Valentino Valjak, inicijator i voditelj Muzeja automobila Ferdinand Budicki, ne živi od posjećenosti, već od raznih projekata koje rade uz glavni posao.

– Snimali smo dokumentarac, pišem i knjigu o 115 godina automobilističke kulture u Hrvatskoj – kaže Valjak i dodaj da su u prostor od 1500 četvornih metara dovezli stotinjak oldtimera, motora i bicikala. Za realizaciju projekta nisu dobili ni kune državnog ili gradskog novca.

Niša turističke ponude

Muzej iluzije tako ima vlastitu trgovinu unutar svog prostora, gdje prodaju didaktičke igračke, 3D rasvjetu, majice, olovke i bilježnice s logom muzeja. Na pitanje zašto su se odlučili na ulaganje u muzej, a ne, primjerice, u kafić, jednoglasno kažu – kafića je ionako previše. A muzeja još uvijek nedostaje.

– Zadovoljni smo posjećenošću, u prvih dvadesetak dana, koliko smo otvoreni, muzej je posjetilo oko pet tisuća ljudi iako po ulaznicama ne možemo procijeniti broj jer prodajemo puno obiteljskih ulaznica – kaže jedan od investitora u Muzej iluzija Tomislav Pamuković.

No muzeji su samo još jedna niša turističke ponude koja je zanimljiva kako Zagrepčanima tako i turistima, potvrđuju vlasnici. Jedan je od najpoznatijih i najranijih Muzej prekinutih veza iako su ga vlasnici, Olinka Vištica i Dražen Grubišić, otvorili iz drugih razloga. Nakon prekida trebali su prostor za skladištenje stvari.– Godinama je to bila putujuća izložba, dok ju nismo odlučili trajno nastaniti u Zagrebu – kaže Grubišić.     

>> Od Matije Gupca do ratnih devedesetih, naša je povijest puna zvjerskog mučenja

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.