Bože, bože, zašto me ostavi – biblijski je gradonačelnik Milan Bandić prije otprilike godinu dana vapio za govornicom Gradske skupštine kad su ga pitali o cijeni radova na remetinečkom rotoru. Zašto će se odabrati tvrtka s najskupljom ponudom na natječaju, glasilo je otprilike pitanje oporbenih zastupnika, na što je gradonačelnik odgovorio kako će se za radove odabrati tvrtka koja bude najkvalitetnija.
Izviđačima 286,4 milijuna
Ubrzo se saznalo da su ti s kvalitetom bez premca Kamgrad, Hidroelektra niskogradnja, DiV i Tigra, koji su posao ponudili obaviti za 280 milijuna kuna, odnosno za 30 milijuna više nego što je Grad isprva procijenio da će rekonstrukcija najvećeg gradskog kružnog toka koštati. Prije tih brojki baratalo se i s onom od 200 milijuna, koliko se otprilike mislilo da bi projekt trebao stajati dok je još bio u fazi najave. Sve, međutim, s predznakom “dvjesto” sad je otišlo u vjetar jer stigao je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji se financiraju iz EU, a koji bi, nakon što to u četvrtak odobri gradski parlament, trebali potpisati gradonačelnik Milan Bandić i ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković.
U njemu stoji konačna cijena radova, a ona iznosi točno 331,651.787 kuna i 38 lipa. Izvođačima radova, odnosno Kamgradu, Hidroelektri niskogradnji, DiV-u i Tigri ići će 286,4 milijuna kuna, dok će se ili se već jest ostalih nešto više od 45 milijuna potrošilo na popratne, odnosno pripremne radove. Otkup zemljišta, primjerice, stajalo je 8,6 milijuna kuna, mjerenje plinova u podvožnjacima 5,1 milijun, za izgradnju elektroenergetske mreže otišlo je 8,9 milijuna kuna, dok su pristupne ceste, po kojima se promet odvija trenutačno, stajale četiri milijuna kuna.
Skoro cijeli iznos pokriven
Osim same raspodjele troškova, iz ugovora je vidljivo i da će se iz gradske blagajne za rotor izdvojiti tek oko 11 milijuna kuna. Jer puna je cijena rekonstrukcije, kao što je već navedeno, 331,7 milijuna, dok je “iznos bespovratnih sredstava 321 milijun kuna, od kojih se 272,8 milijuna planira sufinancirati iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a 48,1 milijun kuna iz državnog proračuna Republike Hrvatske”. Podsjetimo, radovi na, kako kažu u Gradu, prometno najnesigurnijem čvorištu u metropoli počeli su početkom lanjskog kolovoza, kada je prekinut tramvajski promet između Savskog mosta i Sopota.
Sam kružni tok za automobile, kamione i busove zatvoren je sredinom prosinca, a iako se očekivao prometni kaos s obzirom na to da je rotorom dnevno prolazilo sto tisuća vozila, pristupne su se ceste pokazale kao odlična cestovna alternativa. Prema planu radova, rekonstrukcija bi trebala biti završena početkom 2020. godine, a onda bi preko rotora, koji će biti semaforiziran, trebala prelaziti samo vozila koja dolaze u grad, dok bi se sav lokalni promet trebao odvijati ispod obnovljenog kružnog toka.
>>Obilaznice remetinečkog rotora- Obilazni pravac s Avenije Dubrovnik prema Jadranskoj aveniji
Neka se samo izgradi jer to se gradi za sljedećih 50 godina.