Prestižni certifikat

Kako je Jaska (opet) zaslužila titulu meke za uspješan biznis

storyeditor/2022-03-21/pavkovic_01.jpg
storyeditor/2022-03-21/8_GZ_Jalsevac.JPG
storyeditor/2022-03-21/6_Poduzetnicka_infrastruktura__1_.jpg
storyeditor/2022-03-21/IMG_0560.jpg
storyeditor/2022-03-21/IMG_0563.jpg
storyeditor/2022-03-21/IMG_0585.jpg
storyeditor/2022-03-21/pavkovic_02.jpg
23.03.2022.
u 17:38
Uz još samo tri mjesta u zemlji recertificirala je status povoljnog poslovnog okruženja
Pogledaj originalni članak

Za poslovni uspjeh tvrtke, bilo da je tek u začetku bilo da se širi, važno je i okruženje. Dobra prometna povezanost velik je plus, a prednost će dobiti i onaj grad ili općina koji će joj ponuditi potpore za razvoj te omogućiti lokaciju sa svom potrebnom infrastrukturom. A oni koji u tome prednjače nositelji su Business Friendly City (BCF) certifikata koji im daje status jedinice lokalne samouprave s povoljnim poslovnim okruženjem. Dobilo ga je devet jedinica lokalne samouprave, a samo su četiri status sad i potvrdile, i to Kostrena, Crikvenica, Ivanec i Jastrebarsko.

Uložili 6,5 milijuna kuna

Riječ je o procesu certificiranja gradova jugoistočne Europe koji u Hrvatskoj provodi Centar za ekonomski lokalni razvoj Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, a za stjecanje statusa moraju ispuniti 10 kriterija i više od 80 potkriterija, poput transparentnosti procedura za dobivanje građevinskih dozvola, provođenja mjera za razvoj tržišta i kvalitetnog poslovnog planiranja. Točnije, najmanje 75 posto tih kriterija.

– Ovaj je certifikat kao oznaka Plave zastave, samo što se dodjeljuje gradovima pogodnima za poduzetnike – objašnjava profesor Saša Drezgić s Ekonomskog fakulteta u Rijeci. Jaska je ispunila 95 posto kriterija, a nekim područjima, poput suradnje javnog i privatnog sektora te podrške razvoju poduzetništva, “kvačicu” je stavio kod svih traženih stavki.

– Business friendly certifikat prepoznaju domaći i inozemni investitori koji od Grada očekuju iznimnu razinu otvorenosti i fleksibilnosti. Stoga iza certifikata stoji velik trud stručnih službi, ali i izvrsna suradnja s gospodarstvenicima koji zaista čine okosnicu razvoja Jastrebarskog – govori gradonačelnik Zvonimir Novosel.

Jaska se može pohvaliti nizom potpora kojima pomaže razvoj malog i srednjeg poduzetništva, a ondje se nalazi i Gospodarska zona Jalševac u sklopu koje djeluje 25 tvrtki s više od 1000 zaposlenih. U zonu koja se prostire na 354 hektara Grad je posljednjih godina uložio 6,5 milijuna kuna, od čega je više od 60 posto stiglo iz fondova EU, a dobra lokacija, na samo kilometar od autoceste A1 te 45 minuta vožnje do centra Zagreba, privlačna je poduzetnicima.

– Moja se tvrtka bavi prodajom opreme za vinare i vinogradare. I uvjeren sam da smo zbog lokacije u prednosti nad konkurentskim tvrtkama u drugim gradovima. Lakše je meni poslati robu u Split nego, recimo, nekome iz Zadra, jer smo odmah uz autocestu – govori Željko Pavković iz tvrtke Pa-vin koja posluje u Jalševcu. Zadovoljan je, kaže, komunikacijom s gradskom upravom, ali i tamošnjim gospodarskim vijećem koje se skrbi o prioritetima i potrebama lokalnih poduzetnika.

– Svako mjesto ima svoje vrline i mane, ali za Jastrebarsko se može reći da se dobro i ubrzano razvija. Meni koji sam “domaći” možda je to teže primijetiti, ali vidim po poslovnim partnerima koji se oduševe svaki put kad dođu u grad – kaže Pavković.

Dobra povezanost s ostatkom Hrvatske, ali i Europe, jedan je od razloga zbog kojih u Jaski posluje i Drvoproizvod, kojemu više od 80 posto prometa čini izvoz.

– Zadovoljan sam i mjerama koje je Grad poduzeo, poput subvencioniranja kamata na kredite ili toga što su omogućili prolongiranje otplata nekih dugova dok je COVID stvarao najteže posljedice za poslovanje – govori vlasnik Igor Leščić.

Pridonijeti razvitku regije

U gospodarskoj zoni djeluju i strane tvrtke, a Kaufland je, primjerice, ondje otvorio distributivni centar za zamrznutu robu, jedan od najvećih u Hrvatskoj.

– Zona ima odličan geografski položaj te povezanost s ostatkom Hrvatske, a s Gradom već dugi niz godina imamo dobru suradnju i drago nam je što možemo na ovaj način pridonijeti razvitku regije – kaže Marija Franić, voditeljica službe korporativnih komunikacija trgovačkog lanca.•

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.