Čekali, malo gledali lijevo na prugu, a onda malo desno prema ZET-ovu ekranu na kojem je, kao i svakog dana, i jučer pisalo za koliko minuta stižu tramvaji. Nije Zagrepčane, koji su jučer sedmicom i četrnaesticom željeli iz Savskog gaja, isprva smela ni crna vreća kojom je bio prekriven ostatak obavijesnog stupa ZET-a, ali kad su vidjeli da im se dan na stanici lagano pretvara u čekanje Godota, počeli su se raspitivati kako se javnim prijevozom maknuti iz kvarta.
Šok nakon godišnjeg
– Vratila sam se u grad nakon tri tjedna godišnjeg i naprosto sam razočarana. Nije mala stvar preko noći otkazati “noge” građanima i ne obavijestiti ih na vrijeme o tome – rekla je Nevenka Posedel, kojoj nije bilo jasno kako ne vozi tramvaj, a na ekranu piše da stiže za četiri minute. Dodala je i kako se na vrijeme znalo da će biti radovi na rotoru, a kad je sve krenulo, govori, trebale su stići i upute Grada o novoj regulaciji. Ona, baš kao i ostatak zapadnog dijela Novog Zagreba, u svakom će se slučaju sada morati priviknuti na pravila koja će vrijediti sljedećih godinu i pol.
Pogledajte video o ukidanju tramvajskog prometa u Novom Zagrebu:
– Kada bi se rekonstrukcija rotora mogla raditi iz zraka helikopterom, onda bi se tako i radila. Zagrepčani će zaboraviti na gužve kada rotor bude gotov, a pedeset posto manje gužve bit će u gradu kada se posao završi – poručio je jučer gradonačelnik Milan Bandić, dok je ispraćao djecu na more. U isto vrijeme, jer nisu bili informirani da autobus 607 vozi umjesto i četrnaestice i sedmice, od tramvajske do autobusne stanice u Savskome gaju noge su protegnuli Nikola Filić i Paula Hublin.
I biciklisti na mukama zbog rotora:
– Da nam vi niste rekli, mi bismo ovdje sjedili još... pa, poprilično dugo – kroz smijeh je rekla Paula Hublin i dodala kako je zasad ukidanje tramvajskoga prometa ne pogađa previše, ali s početkom nove akademske godine očekuje gužvu i malo manje idiličnu situaciju od ove jučerašnje.
Naime, novu izvanrednu autobusnu liniju “pokrivaju” četiri vozila ZET-a koja polaze svakih osam minuta radnim danom, odnosno deset do šesnaest minuta nedjeljom. Trasa busa 607 proteže se od Savskoga mosta, preko Savskoga gaja, Trnskoga i Avenije Dubrovnik do Muzeja suvremene umjetnosti i Sopota, odakle se istim putem vraća do Savskoga mosta.
Uspješno odvoženom prvom danu u korist su svakako išle olakotne okolnosti polupraznoga grada i činjenice da zbog godišnjih odmora još uvijek nema gužvi koja su inače svakodnevne u Novom Zagrebu. A kad gužvi nema, Avenijom Dubrovnik autobus 607 prolazi poput aviona.
Trasom bez problema
Iako nije bilo mnogo putnika, ljudi koji su bus na stanicama čekali ponašali su se kao da već sto godina koriste autobusnu liniju koja je tek jučer izašla na ulice. Na nimalo ugodnih prijepodnevnih 27 Celzijevih stupnjeva, prvi dan voznoga staža “607-ica” pokazala se točnom poput švicarskoga sata. U 9.25 na autobusnom stajalištu Savski gaj naišla je prva, iduća je za njom došla u 9.32 pa još jedna u 9.39... Još ako se u obzir uzme prolazno vrijeme od otprilike osam i pol minuta, koliko joj je potrebno između njezina dva okretišta, moglo bi se reći da supstitucija tramvajima uopće nije loša. Međutim, da je to tako jer je grad na “kolektivnom godišnjem”, svjesni su i u ZET-u.
– Trasa je relativno kratka, nema gužve i mogu reći da prvi dan prolazi bez problema – rekao je Tomislav Zelenika, ZET-ov vozač koji će upravljati novom linijom do kraja tjedna. Pravo stanje, kaže vozač, vidjet će se tek u studenom.
– Kada zatvore rotor i kada se bude vozilo obilaznim pravcima. Osim toga, kad se vrate uobičajene gradske gužve, problem će stvarati i uključenje na Horvaćansku, kao i križanje kod Avenije Dubrovnik i Avenije Većeslava Holjevca – rekao je Zelenika.
Pogledajte video novog rotora u Zagrebu:
Dajte, molim vas. Pravite znanstvenu fantastiku od privremenog ukidanja tramvajskih stanica. Ništa neobično, ništa abnormalno, niti itko pravi od toga dramu kao novinari. Kakav lažni senzacionalizam.