Ili su već na tlu ili tek što ondje nisu završili. Teški kameni blokovi, koje su prije 57 godina klesali i crtali na Braču te ih dovozili u Zagreb kako bi krasili Most slobode, prijetnja su pješacima koji prolaze ispod spojnice Novog Zagreba s ostalim dijelovima grada, ali i tisućama vozača koji svakodnevno koriste taj most.
I ograda je hrđava
– Kameni blokovi padaju na dijelu gdje se nalazi upornjak. On spaja most s cestom i tu su najveće vibracije zbog prometa koji se svaki dan odvija na mostu. A ako oko upornjaka padaju kameni blokovi, tko zna u kakvom je on stanju – objasnio je sudski vještak za graditeljstvo Žarko Željko te dodao da blokovi padaju sa svih dijelova Mosta slobode.
Pregled stanja zagrebačkih mostova svake godine najsigurnija je opcija za njihovo održavanje, kazao je stručnjak, a izvještaj o njihovu stanju obećali su iz Grada točno prije godinu dana, kada se upravo s Mosta slobode odlomilo nekoliko kamenih blokova na ulicu Prudi, kojom, srećom, tad nije nitko prolazio.
– Nisam vidio taj izvještaj – rekao je vještak za graditeljstvo, koji ga komentirati nije ni mogao, budući da ga Grad još nije objavio. A Most slobode i dalje propada.
– I ograda mosta je hrđava, na dijelovima je od korozije i pukla, kako onda stanje ispod mosta neće biti loše. Vidite i sami, sve je puno vlage, a pri svakom prolasku kamiona, autobusa ili kombija mrve se dijelovi blokova – kazao je Tomislav Valentić, koji preko mosta svakodnevno prolazi biciklom.
Kako je objasnio, Most slobode poznaje vrlo dobro jer je do prije dvije godine radio u Tomljanovićevoj ulici uz Bundek te je ispod njega parkirao automobil.
Dekorativne obloge
– Prestao sam to raditi otkako su najavili naplatu parkiranja. Postavili su i mjesto za rampu, kao i kućicu za naplatu, ali valjda i sami vide da ne mogu naplaćivati parkirališna mjesta na koja svaki tren može nešto pasti i oštetiti automobil. U stvari, nije ni važan automobil, kamen od dva kilograma samo tako mi može pasti na glavu – rekao je Valentić.
I ograda mosta je hrđava, na dijelovima je od korozije i pukla, kako onda stanje ispod mosta neće biti loše. Vidite i sami, sve je puno vlage, a pri svakom prolasku kamiona, autobusa ili kombija mrve se dijelovi blokova
Veću obnovu Mosta slobode Grad ove godine, unatoč oštećenjima, ne planira, ali kažu da redovito prate njegovo stanje.
– Riječ je o dekorativnim oblogama te njihovo ispadanje ne utječe na sigurnost objekta. U 2016. planira se zamjena asfaltnog zastora na zapadnom prometnom traku, a bit će proveden i glavni šestogodišnji pregled svih velikih mostova u gradu nakon kojeg će se definirati prioriteti sanacije za sljedeće razdoblje – poručili su iz Grada te dodali kako vode računa o uporabljivosti mosta, kao i o sigurnosti njegovih korisnika.
sigurbo je sve dok netko ne padne