Od 15. studenoga po skupljim cijenama Zagrepčane će voziti više od tisuću taksista koji tvrde da im sadašnje cijene prijete gašenju biznisa. Poskupljenje je najavilo najveće udruženje taksista u gradu, Radio taxi Zagreb u kojem ih ima oko tisuću, a njihov primjer ubrzo će slijediti i Eko taxi sa svojih 80-ak vozila.
Ostali taksisti za sada ne najavljuju podizanje cijena, a Taxi Cammeo za takvo što nema velike mogućnosti jer već vozi po najvišim cijenama koje je odredio Grad (16 kuna start, 6 kuna po kilometru).
Ne isplati im se
– Tri godine cijene se nisu dizale, a drugi troškovi su rasli i ovako više ne možemo. I među nama samima je bilo dileme ići na dizanje ili ne, no kako su brojni taksisti već na rubu bankrota, Skupština udruženja izjasnila se za podizanje cijena – pojasnio je Željko Petković, čelnik udruženja. Tako će umjesto dosadašnjih 9,90 kuna za start i 4,90 kuna po kilometru, cijene biti 10 kuna za start i šest kuna po kilometru.
– Prosječna vožnja, oko četiri kilometra, ranije je koštala oko 30 kuna, a sada će koštati oko 34 kune – kazao je Petković.
Isti problemi muče i tvrtku Eko taxi u kojoj su kazali da će još malo pričekati, no da pozdravljaju odluku.
– Troškovi se svakodnevno povećavaju, a cijene su niske pa poslujemo na granici profitabilnosti – kazala je Ivana Šimundić iz Eko taxija. Pojasnila je da još nisu donijeli odluku o povećanju, no da će to ubrzo učiniti.
– Korekcija cijena bit će minimalna, vodeći računa o ne baš sjajnoj financijskoj mogućnosti naših sugrađana – istaknula je Šimundić.
Oni kilometar vožnje naplaćuju 5,50 kuna, a start 8,80 kuna, a neslužbeno saznajemo da bi nove cijene mogle biti 6 kuna za kilometar i 9 za start. U Cammeu su se pohvalili da ne misle povisiti cijene, iako za to baš i nemaju mogućnosti. Naime, Cammeo bi mogao jedino poskupjeti za kunu, jer sada start naplaćuje 15 kuna, a u to su uključena prva dva kilometra vožnje. Poskupljenje će navodno pratiti i sva ostala manja udruženja i tvrtke koje su samo čekale da ih najjači povedu.
– Mi smo cijene povisili još prije godinu dana, jer po onima koje ima Radio taxi nije bilo isplativo raditi. Podržavamo njihovo povišenje, iako smo mi već shvatili da organizacija posla jedan čovjek – jedan vozač danas više nije moguća – kazao je Nenad Šlezinger iz Taxi Petar i Stolo koji imaju četiri automobila koji su u pogonu 24 sata.
Mići Kuzmanović iz Taxi Zebre kazao je da cijene neće povisivati i da će biti najjeftiniji na tržištu jer će po kilometru voziti za 4,90 kuna.
Hoće nova pravila
U svim udruženjima žale se na sadašnji sustav. Spornim smatraju ograničenje najviše cijene, umjesto da se ograniči najniža.
– Prava tržišna utrka bila bi da ne postoje ograničenja, čime bi se spriječila i zloporaba, jer je Cammeo dolaskom na tržište igrao na kartu rušenja konkurencije tzv. dampingom, cijenama ispod isplativosti – pojasnio je šef Radio taxija Željko Petković.
Dodao je da su takvo što tražili još prije od Grada, no da su odbijeni, ali nada se da će se pravila dodatno poboljšati kako bi svi radili po istima. Unatoč poskupljenju, kazao je da građanima nude najbržu uslugu i da jedini po istoj cijeni voze ne samo u Zagrebu nego i u Zagrebačkoj županiji. Ostali se, kazao je, pogađaju usmeno, što im je dopušteno.
Za razliku od ostalih firmi Radio Taxi Zagreb se ne nalazi na listi firmi kojima su oprosteni dugovi(Cammeo oko 10 miliona) i koje ne duguju place svojim radnicima(300 vozaca) mislim da je to veliki plus bez obzira na mane koje imaju tu i tamo koji vozac.Najbolje kaj znate samo kukat o prenaplatama o nepristojnim vozacima ,a da li je tko od vas to prijavio da se to stanje popravi?