Zagrepčane vratiti na Savu.
Bila je to namjera gradonačelnika Milana Bandića kada mu je sinula ideja na rijeku postaviti putnički brod. Turističko plovilo moći će prevesti 150 putnika, vozit će po plovnom dijelu Save, ići će na struju i bit će – od stakla.
Na svakoj obali trg
Stajat će u blizini pješačkog mosta koji spaja Kajzericu i okretište Savski most. Izgled broda još ne želi otkriti. Pojedinosti želi sam priopćiti i predstaviti javnosti na konferenciji za novinare koju će održati za dva tjedna.
– Do tada nećemo “izlaziti” s detaljima projekta – kratki su bili iz Grada Zagreba. Tako će Zagreb biti drugi grad u Hrvatskoj kroz koji će ploviti turistički električni stakleni brod, sličan onome koji vozi Dunavom u Vukovaru. “Bajadera” je prvi put zaplovila u listopadu 2015., a omogućila je to turistička agencija Danubium Tours, koja danas turiste “na veliko” vozi u panoramskom brodu sagrađenom u Hrvatskoj. Zagrebački brod zaplovit će pak u sklopu projekta velike obnove područja oko pješačkog mosta na Savskom mostu, koja počinje na jesen.
– Ugledni arhitekt Branko Silađin napravio je projekt uređenja i pješačkog mosta i okretišta na Savi. Do jeseni ćemo “zboksati” sve papire, a već u svibnju postaviti nadstrešnice i klupe na okretištu za građane – kazao je gradonačelnik Bandić. Arhitekt Silađin, jedan od autora preuređenja Trga bana Jelačića te niza gradskih javnih površina, među ostalim i Europskog trga, projekt je podijelio u tri dijela da bi se mogao izvoditi u fazama.
– Jedna je uređenje Savskog trga uz okretište, potom obnova pješačkog mosta preko Save i uređenje tzv. Turopoljskog trga, koji bi bio uz južnu obalu rijeke, na Kajzerici – kaže Branko Silađin. Ideja je, kako je svojedobno najavio i sam gradonačelnik, da se na starom pješačkom mostu napravi i bina, odnosno pozornica na kojoj bi se održavali koncerti na desnoj obali Save prema Kajzerici.
– Bit će to kao u Londonu – rekao je Bandić, koji, doduše, obnovu najavljuje već pune četiri godine.
Viadukt obećao obnovu
Do obnove nije došlo unatoč ugovoru o darovanju od tri milijuna kuna, koji je Grad Zagreb potpisao, a Skupština prihvatila još u srpnju 2014. godine. Tvrtka Viadukt obećala je dati materijal i osigurati radnike, a Grad Zagreb trebao je financirati projektnu dokumentaciju i osigurati provođenje stručnog nadzora nad izvođenjem radova. Zašto se dar nije realizirao, gradonačelnik Bandić nikad nije otkrio.
>> Pješački most kao švicarski sir, znakom zabranili prolaz
>> Obnavlja se i stari pješački Savski most, Viadukt daruje materijal
Hoce li oni zagrebcani koji jos nemaju kanalizaciju imati popust za Savsku barku?