Novi, skuplji cjenik ZET-ovih karata, koji se počeo primjenjivati početkom ožujka, napunio je, kako se čini, i iznad očekivanja blagajnu tog najvećeg gradskog gubitaša. Posebice kada čak četvrtina prihoda ZET-a dolazi od prodaje karata.
Zaustaviti švercanje
Od početka primjene novih cijena zabilježen je, prema prvim računicama ZET-a, za trideset posto rast prihoda, a razlog za zadovoljno trljanje ruku dao je i učinak “žešćih” kontrola putnika. Uzme li se u obzir kako gotovo 45 posto građana ne kupuje kartu u tramvajima i autobusima, ne začuđuje podatak da je na mjesečnoj razini broj ispisanih kazni skočio s 2900 u veljači na 3500 u ožujku u ukupnom iznosu od 700 tisuća kuna.
No ujedno iz ZET-a pojašnjavaju kako je do sada naplaćena polovica karata.
– Građani su postali svjesniji nužnosti kupovanja putne karte, odnosno činjenice kako se usluga prijevoza mora plaćati kao i svaka druga. Mogu potvrditi porast naših prihoda za oko 30 posto, no još uvijek je riječ o previše kratkom obračunskom razdoblju da bismo mogli iznositi detaljnije analize učinka na naše poslovanje – pojasnio je glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić ističući kako nije cilj kažnjavati i sankcionirati putnike nego ih naviknuti da kupuju karte.
Očekuju rast prihoda
Najmanje su se prodavale karte u vozilima, što je očekivano s obzirom na to da su najskuplje, dok je najviše rasla prodaja e-vrijednosnih karata i to za 28 posto u odnosu na veljaču. Ukupno gledajući u ZET-u su prodali 26,9 posto više karata nego u veljači, no o konkretnim brojkama, upozorava glasnogovornik Jurić, još je rano govoriti.
Planirana zarada od 100 do 150 milijuna kuna od povećanja cijena karata ZET-a svakako se s radošću iščekuje u Holdingu, no nema jamstva da će se punjenje blagajne predviđenim tempom i obistiniti, procijenio je i Ivo Čović, predsjednik Zagrebačkog holdinga.
a zaključak cijele priče je da su ZETovci trebali napokon početi raditi,a ne pit rakiju u lokalnom bircu. da su i prošlih godina bili tako vrijedni u ispisivanju kazni možda ne bi trebali povećati cijenu karata.