Kopa se, buši, asfaltira, ruši, freza... Zagreb je po dobrom starom običaju tijekom ljeta postao gradilište, pa građani, a posebice vozači, gube živce u gužvama. A tek su dogurali do polovice ljeta te se čini da najgore tek slijedi. Karta koja pokazuje radove u Zagrebu doslovno je pretrpana, tek je poneko manje gradilište otvoreno u srpnju već zatvoreno, no veći zahvati neće biti gotovi do kraja kolovoza, kao ni oni koji se tek planiraju.
Pobuna na Gornjem gradu
Raskopane su Savska, Ilica, Branimirova i Držićeva gdje se obnavljaju tramvajske pruge, kopa se i oko Zapadnog kolodvora, u Riječkoj pored remetinečkog rotora. I dalje je u tijeku jedan od najvećih prometnih projekata u Radničkoj, no i manja asfaltiranja poput onog na Bijeniku.
– Stojim u gužvi već pola sata i kasnim na posao, ali tek sam se u ponedjeljak vratio s godišnjeg i odbijam se živcirati – govori u polušali Mislav Tokić koji je jučer ujutro zapeo u Branimirovoj ulici gdje se upravo počelo s uređivanjem kolnika.
Priznaje da se nije na vrijeme informirao, no nema se smisla uzrujavati, kaže, kada se posao napraviti mora, a istog je mišljenja i većina drugih vozača. Mora se malo pretrpjeti, smatraju, jer bi se u suprotnom ljudi žalili da su ceste loše. No da se neke stvari ipak mogu bolje isplanirati, misle ljutiti turistički djelatnici i stanovnici Gornjeg grada zbog zatvaranja Kamenitih vrata usred sezone. Među njima je i Miodrag Slišković koji smatra da je to udar na turističku ponudu.
– Pored toliko proljetnih i jesenskih mjeseci Grad je odlučio uređivati Kamenita vrata i zatvoriti prolaz baš u špici sezone kada u jednom satu ovuda prođe nekoliko tisuća ljudi – zaključuje.
Linije voze izmijenjeno
No unatoč pokojem problemu, iz Grada, Zagrebačkih cesta, ali i ZET-a koji ovo ljeto ima pune ruke posla, kažu da sve prolazi po planu i bez problema te bi do rujna Zagreb trebao biti tip-top.
– Radovi trenutačno obuhvaćaju više od 6 kilometara tramvajskih kolosijeka i 650 metara tramvajske pruge i sklopova na raskrižjima, a planiramo još nekoliko rekonstrukcija do kraja ljeta kako bi javni prijevoz bio kvalitetniji – kaže Domagoj Zeba, glasnogovornik ZET-a te dodaje kako trenutačno mnoge tramvajske linije voze izmijenjeno, ali ulažu se napori da do početka škole sve funkcionira kao “po špagici”.
Kopa se, buši, asfaltira, ruši, freza i to skoro sve na istim mjestima od prošle godine ili što je trebalo biti završeno uz prošlogodišnje radove ili su prošle godine sanacije traljavo napravljene. Neko je opet zahebo a mi duplo plaćamo.