Svoje primjedbe na elaborat koji je izradila tvrtka PGT Škunca, a koji se može naći na internetskim stranicama Grada, Zagrepčani mogu poslati putem obrasca do kraja ovog mjeseca. Kad bi se zaista širi centar mogao pretvoriti u “zonu dijeljenja”, nije poznato, a iz Grada doznajemo da će projekt ići postupno, odnosno kako se koja ulica bude “friškala”, tako će se uvoditi nova regulacija prometa.
U idealnim uvjetima, potpuno nova signalizacija mogla bi se svugdje iscrtati u roku od pet godina.
Suzit će terase kafića, “presložiti” parkirališta i na dijelovima s pločnika obrisati biciklističke staze. Sve to kako bi vozače na dva kotača premjestili na kolnik i napravili ih ravnopravnima s onima koji se voze na četiri, i to na području cijelog Donjeg grada. Plan je to gradske uprave koja je za takozvani “sharrow”, odnosno zajedničko odvijanje motornog i biciklističkog prometa pribavila elaborat, a jesu li s njim suglasni, Zagrepčani im mogu javiti do 3. prosinca jer do tada je predviđeno javno savjetovanje na temu “dijeljenja”.
Bit će i crveni “boxovi”
Znači to ujedno da će na području cijelog šireg centra grada preporučena brzina kretanja za automobile biti 30 kilometara na sat, baš kao što je to već sad u Gajevoj, Primorskoj, Kranjčevićevoj i Preradovićevoj, ulicama obnavljanima u posljednje dvije godine, na kojima je na kolnicima već iscrtana horizontalna signalizacija koja vozače automobila upozorava na prisutnost biciklista, kao i na činjenicu da ispred semafora oni imaju prednost.
Crveni “boxovi”, odnosno kvadrati ispred semafora, neće se ipak crtati u svim ulicama, zbog čega će vozači automobila morati biti još oprezniji, a pazilo se i na to da se na prometnicama koje jednostavno moraju biti brže, poput Branimirove i Heinzelove, bicikli ostave po strani, odnosno da im se omogući vožnja mimo kolnika, na stazama.
Na Heinzelovoj sve bi trebalo ostati kako je i trenutačno, baš kao i na Branimirovoj od Heinzelove do Branimirova placa. Od njega pa do Draškovićeve na sjevernom nogostupu predviđena je biciklistička staza u smjeru zapada široka metar, dok bi se od Draškovićeve do Branimirove tržnice na južnom nogostupu uz zid ukinuo pristup pješacima, a izvela bi se biciklistička staza prema istoku u širini od 1,2 metra.
Na istom prometnom traku svi će vozači biti, među ostalim, u Krajiškoj, Medulićevoj, Jagićevoj, Jukićevoj, Frankopanskoj, Varšavskoj, Masarykovoj, Vodnikovoj, Gundulićevoj, Petrinjskoj, Draškovićevoj, Vlaškoj, Martićevoj, Zvonimirovoj, na Trgu Republike Hrvatske, oko Zrinjevca, na Mažurancu, Iblerovu trgu, Ratkajevu prolazu...
Ipak ima iznimaka
A iako je elaboratom obuhvaćen cijeli Donji grad, na nekim se dijelovima dijeljenje trakova ne može izvesti. Kao, primjerice, u Klaićevoj.
“Zadržava se prema postojećem stanju na terenu uz napomenu da cijela južna strana ulice nije sukladna pravilniku, a sjeverna strana problematična je kod bolnice, gdje je dodatno suženje”, stoji u dokumentima. Bez dijeljenja bit će i Savska, u kojoj se, na dijelu kod raskrižja s Klaićevom, planira dvosmjerna biciklistička staza, koja će se nadovezivati na istu takvu, koja se planira od Prilaza Gjure Deželića do postojeće dvosmjerne staze na zapadnom nogostupu Savske ceste.
I oko Trg žrtava fašizma ići će biciklistička staza, i to jednosmjerna, široka metar, kojom će se voziti suprotno od kazaljke na satu. Nešto je kompliciranije stanje i oko Ulice Republike Austrije, gdje se predviđa staza preko Trga Franje Tuđmana prema ulici Grada Mainza, a od završetka Mačekova trga prema sjeveru stanje ostaje neriješeno “zbog kompleksne situacije u Ilici”.
VIDEO Podvožnjak umjesto kružnog toka: pogledajte kako izgleda nova Radnička
Do Vrapča biciklom je najjednostavnije i najbrže - dovoljno je voziti se jedna dan po do sad nacrtanim stazama i u Vrapću ste već slijedeći dan gdje vam daju sredstvo za smirenje i odvajanje od biciklističkog upravljača.