Sigurnost vožnje na dva kotača u Zagrebu

Manjak staza u gradu opasnost je za bicikliste, evo rješenja za smanjenje nesreća

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
03.07.2011., Zagreb - Sindikat biciklista okupio je bicikliste na veliko biciklisticko okupljanje ispred Mimare pod nazivom: Kriticna masa: kotac do kotaca od kuda su krenuli na voznju centrom grada do Zrinjevca kojom su trazili poboljsanje uvjeta za bici
Foto: arhiva
biciklisti
Foto: arhiva
biciklisti
Foto: arhiva
biciklisti
Foto: arhiva
biciklisti
Foto: arhiva
biciklisti
24.04.2015.
u 12:03
Staze se mogu osvijeliti i "mačjim očima"
Pogledaj originalni članak

Pametni telefoni povezani s ekranima na ruksacima koji pokazuju smjer u kojem će se biciklist kretati, zračni jastuci koji se otvaraju na prednjem vjetrobranskom staklu, ovratnik za bicikliste koji se napuše u slučaju nesreće, sustav za detekciju biciklista u automobilu... neka su od rješenja koja je predstavio dr. Ljupko Šimunović s Fakulteta prometnih znanosti na jučerašnjoj tribini Autokluba Siget "Biciklistički promet – sigurnost i međusobno uvažavanje", ne bi li se smanjio broj nesreća biciklista u prometu.

Nezaštićena skupina

Biciklisti su, uz motoriste, najnezaštićeniji u prometu, a kao najčešći uzroci stradavanja navode se velika brzina automobila, vozačevo nepoštovanje biciklista, slaba vidljivost pješaka, struktura i velika gustoća prometa, vremenski uvjeti i (ne)održavanje infrastrukture, nedostatak komunikacije između sudionika u prometu, alkohol i droge. Kako bi se nesreće smanjile, među ostalim potrebna je i sigurnija infrastruktura, koju, kako je rekao Davorin Belamarić, voditelj programa suradnje s Gradom iz Sindikata biciklista, Grad Zagreb još uvijek nema. Biciklističke staze nepravilno su iscrtane, nedovršene ili ih uopće nema.

Ciljevi EU do 2020.

– Sve to povećava opasnost od nesreća, no vani su razvijeni sustavi koji ih umanjuju. Cilj EU je do 2020. prepoloviti broj nesreća sa smrtnim ishodom, a do 2050. potpuno ih suzbiti – kazao je dr. Šimunović te objasnio i na koji način izbjeći nesreću ako biciklist naiđe na nenadanu prepreku.

Foto: arhiva

Tada detektor ugrađen u automobil preuzima kontrolu nad vozilom te sam uključuje sustav kočenja, dok vozač ne stigne reagirati. Moguće je i osvjetljavanje biciklističke staze "mačjim očima", no onim zelene boje.

– Vani je to sasvim normalno, dok su ih u Mesničkoj morali maknuti jer previše svijetle – kaže dr. sc. Šimunović. Doskočio je i nedostatku biciklističkih staza. Tamo gdje nedostaje biciklistički trak jednostavno se kreira virtualni, koji se projicira s bicikla, kako bi se stvorio sigurnosni prostor oko biciklista i vozači upozorili na njegovu prisutnost.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

Avatar japunduša
japunduša
14:04 24.04.2015.

Treba se raditi na sigurnosti,ali ne samo biciklista. Kao pješak,sad provjeravam "mrtvi kut" kad trebam presjeći biciklističku stazu. Razlog: biciklisti se na pješake koji se slučajno nađu na njihovoj stazi uopće ne obaziru. Jure,psuju i najrađe bi preletjeli preko njih. Malo više pažnje i strpljenja ne bi bilo na odmet i kod njih.

TH
than
14:22 24.04.2015.

Pjesaci po biciklistickoj stazi, a najbolji su oni u dalton stilu gdje hodaju jedno pored drugoga kao da nema vise nikoga na svijetu (pa, ako brze hodas od njih ili nosi sirenu sa sobom ili na cestu), bicikli po pjesackoj makar je pokraj prazna biciklisticka. Biciklisticki slalomi izmedju pjesaka. Pesek na uzici na jednoj strani staze, a gazda na drugoj. Svako gleda samo na sebe. Nazalost takav mentalitet se ne mijenja preko noci.

KS
krao_sam
14:46 24.04.2015.

jedan ide krivom stranom ,a drugi je isto iz b os ne