Megarupa koja je u večernjim satima u ponedjeljak umalo progutala jedan automobil na križanju Slavonske avenije i Marohnićeve ulice zatrpavat će se danima, najmanje do sljedećeg petka, do kada će se sav promet Slavonskom odvijati po dva slobodna traka.
Iako se preksinoć nagađalo da je uzrok puknuće cijevi, jučer je službeno rečeno da je mogući uzrok propadanja asfalta pomicanje tla pa geolozi i gradski stručnjaci istražuju je li rupa ispod ceste znatno veća od onoga što se vidi.
Nasreću nitko nije stradao
– Nažalost, i ovo se događa u gradu, ovakav krater od 50 kubika. Dogodilo se što se dogodilo, ne treba kukati ni očajavati, već treba sanirati stvar – kazao je gradonačelnik Milan Bandić kada je jučer u podne stigao na mjesto nezgode. Najavio je da će se na sanaciji raditi 24 sata na dan dok se problem ne riješi.
Bandić je ustvrdio da “nitko nije kriv” zbog propadanja ceste jer se to nije moglo predvidjeti.
– Nije pukla cijev, da je pukao magistralni vodovod, plivao bi cijeli Vrbik. Ako nađete vodu, ja ću skočiti na glavu. Uzrok je gibanje tla – odgovorio je Bandić na upit je li netko “sfušao”, s obzirom na to da se prošle godine zbog rupe koja se ondje pojavila temeljito rekonstruirala Marohnićeva ulica, baš do spornog spoja.
Nije problem obnova Marohnićeve 2015. jer je tim zahvatom spriječeno njeno jače urušavanje, već se ovo raskrižje trebalo rekonstruirati 2011., kada se proširivala Slavonska i asfaltiralo križanje – kazao je Kovačević. Za urušavanje stoga smatra odgovornim neprijateljski odnos bivše (SDP-ove) uprave Holdinga i Vodovoda s jedne te gradonačelnika s druge strane
– Ja sam se prije 26 godina napio... Ono što se dogodilo u Marohnićevoj ubod je komarca u odnosu na ovo. Grad ima desetke tisuća kilometara prometnica, vodovoda, kanalizacije, a ovo što se dogodilo viša je sila. Može se sutra dogoditi u Sesvetama. Može se rupa pojaviti negdje i popodne – rekao je Bandić.
Za razliku od gradonačelnika, Pero Kovačević, vijećnik Gradske četvrti Vrbik, smatra da je ljudski faktor ipak presudio urušavanju.
– Nije problem obnova Marohnićeve 2015. jer je tim zahvatom spriječeno njeno jače urušavanje, već se ovo raskrižje trebalo rekonstruirati 2011., kada se proširivala Slavonska i asfaltiralo križanje – kazao je Kovačević. Za urušavanje stoga smatra odgovornim neprijateljski odnos bivše (SDP-ove) uprave Holdinga i Vodovoda s jedne te gradonačelnika s druge strane.
– Koliko mi je poznato, Grad je tada najavio Vodovodu da će se rekonstruirati križanje i oni su trebali zamijeniti cijevi iz 1960. godine. Iako sada nisu problem cijevi, da se išlo u njihovu zamjenu sigurno bi se pronašla i ova rupa i sve se moglo izbjeći – istaknuo je Kovačević. Nada se da je ovo dobro upozorenje da se pri većim radovima trebaju zamijeniti tako stare cijevi jer nije rješenje zakopati ih i nadati se najboljem. Kovačević je rekao i da se na tom potezu nalazi podzemni potok koji je najvjerojatnije povukao zemlju i šljunak, zbog čega se odlomio komad ceste.
Prolaznike i vozače također je iznenadila velika rupa usred Slavonske avenije.
– Ovo je stvarno sreća. Strah me i pomisliti što bi bilo da se rupa otvorila samo nekoliko sati ranije, kada su se građani vraćali s posla. Moglo je biti i ozlijeđenih i mrtvih – kazao je prolaznik Saša Antić.
Dostavljač jednog restorana s Vrbika ispričao je da tim križanjem prolazi svakodnevno po 50 puta i da je prava sreća da nitko nije upao u rupu. Podsjetimo, očevidac nesreće Alan Grubelić vidio je kako se rupa urušava iza vozila kojem se stražnji kotač zaglavio, no ipak se uspio izvući.
Kanal, cesta ili zajedno
Iz Zagrebačkih cesta objasnili su zašto se cesta urušila baš sada.
– Rupa je očito već dulje ispod ceste, no asfalt je izdržao zimu jer se zbog hladnoće stisnuo. Čim su porasle temperature, on je postao mekši pa je bilo pitanje dana kada će utonuti – kazali su iz Cesta. Kako bi mogli prokopati južni dio ceste, sav promet preusmjeren je na sjevernu stranu pa će vozači sve do petka morati voziti suženom Slavonskom. Iz Vodovoda su naveli da će u što kraćem roku obaviti sanaciju oštećenja.
– Budući da se ispod nalazi naš kanal, pretpostavili smo da se on urušio, no naknadno je utvrđeno da nigdje ne curi kanalizacija pa još nije jasno je li se prvo urušio kanal pa potom cesta, ili su se i kanal i cesta urušili u podzemnu rupu – kazali su.
Pa kad bi nam iz vodovoda rekli koliki su gubitci u transportu vode bilo bi jasno zašto su nam prometnice podlokane. Umjesto održavanja i zamjene šupljih cijevi podigne se cijene vode i vuk sit. Znam da se nema ali redovno održavanje se mora raditi upravo da bi se spriječile nesreće, koja je ovdje izbjegnuta samo srećom.