Prvo su počeli obnavljati pothodnik između zgrade Porezne uprave i Središća. Pa su počeli “delati” na onom malo istočnije, koji se proteže od Utrine do Zapruđa. A sad je Grad raspisao natječaj za rekonstrukciju pothodnika kod Savskog gaja, između Velesajma i Sigeta, kod Sopota i Trnskog. Zagrepčani se nadaju da se i radovi na ta četiri novozagrebačka pothodnika neće odužiti kako je to bilo na prva dva, no prije nego što uopće počnu, moraju odabrati izvođača, a ponude za posao vrijedan više od 20 milijuna kuna primaju se do 19. ožujka.
Da nisu više kao u hororu
Ideja je, kažu u gradskoj upravi, da se time Zagrepčane vrati u pothodnike, koje mnogi izbjegavaju jer izgledaju, kažu, kao iz horor-filmova. Mračni, neočišćeni, zašarani grafitima, uz smrad koji zapuhne svakog tko njima prolazi. A to bi trebalo postati prošlost nakon što se provede projekt modernizacije pješačkih pothodnika, koji dijelom financira Europska unija.
Vrijednost mu je 56 milijuna kuna, a ukupan iznos bespovratnih sredstava, za što je ugovor o dodjeli potpisan lani 24. rujna, iznosi 47 milijuna. Odlučili su se na ovaj korak, kažu u Gradu, jer unatoč tome što su pothodnici u režimu redovnog održavanja, izgled i rasvjeta nisu mijenjani od njihove izgradnje te funkcionalno nisu prilagođeni za korištenje osobama s invaliditetom, roditeljima s djecom u kolicima te starijim osobama.
– Nerijetko su i meta vandala, zbog čega su danas devastirani, a izbjegavanje korištenja dovodi do čestih prelazaka pješaka i biciklista na neoznačenim cestovnim prijelazima te doprinosi nesigurnosti i broju nesreća na tim lokacijama – govore u Gradu.
Nakon što urede četiri novozagrebačka, slijedi rekonstrukcija još dvaju pothodnika, na Aveniji Marina Držića, kod Folnegovićeva naselja, te u blizini raskrižja Branimirove i Ulice Divka Budaka. A dio EU projekta je i izrada projektno-tehničke dokumentacije za radove na rekonstrukciji, odnosno modernizaciji dodatnih devet pothodnika, kod petlje na Držićevoj aveniji, kod cementare na Aleji Bologne, željezničke stanice u Vrapču, Gajnica i Medpotoka, između Vrapča i Oranica, kod Europatradea u Sesvetama, ali i u Branimirovoj, kod željezničke stanice Maksimir te proizvodnog pogona Mlinar.
– Odabrane lokacije za modernizaciju predstavljaju kritične točke prateće infrastrukture javnog prijevoza i po pitanju zastarjelosti infrastrukture kao i trenutačnog stanja, ali i po pitanju visokog broja korisnika i visoke nesigurnosti za sudionike u prometu – ističu u gradskoj upravi. I taj su natječaj vrijedan gotovo dva milijuna kuna raspisali, i to jučer, a projektom je potrebno obuhvatiti i “osiguranje pristupačnosti osobama s invaliditetom te smanjene pokretljivosti gradnjom podiznih platformi u zatvorenom oknu”. Usto su nužni, ističu, i nova javna rasvjeta, videonadzor, prometni znakovi i putokazi, uređenje podne završne obloge i zidova, sanacija stubišta, pristupa oko ulaza i izlaza, ograde i rukohvata..., za što je potrebno izraditi oblikovno-tehničko rješenje.
Plus ruksaci i svjetla za bicikle
A kako bi osigurali “vidljivost projekta”, što uvjetuje Europska unija, traže i nekoga tko će im odraditi promotivnu kampanju za pola milijuna kuna. Onaj koji dobije posao morat će, među ostalim, osmisliti dizajn 500 platnenih torbi u više boja s otisnutim logom projekta, a treba ponuditi i tri prijedloga rješenja na odabir. Izradit će i stotinu torba za kupnju s kotačima, 300 platnenih ruksaka s vezicama, stotinu komada seta za prednje i stražnje svjetlo za bicikl...
– Svjetla su namijenjena građanima, a svaki set mora imati naljepnicu s osnovnim elementima vidljivosti. Veličina naljepnice ovisi o veličini predmeta – objašnjavaju u dokumentaciji. Naručili su i rollup bannere, plakate za autobuse i tramvaje, jumbo plakate, a otisnut će i 500 komada informativnih letaka s mapom grada i istaknutim pothodnicima. Onaj koji posao prihvati treba osmisliti i televizijski i radiospot te osigurati zakup, a morat će s gradskom upravom definirati i vrijeme te raspored emitiranja
Otvaram kladionicu: koliko će vremena biti potrebno nakon renoviranja da pothodnici budu zašarani, popišani i pos*ani?