moda studenata

Na privatnim studijima više troše na odjeću, FER-ovci ne prate trend

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
studentice ulična moda
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
ulična moda
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
ulična moda
Foto: Borna Filić/PIXSELL
ulična moda
Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
ulična moda
Foto: Arhiva VL
ulična moda
06.12.2012.
u 10:45
Imućniji će mjesečno za odjeću dati i tisuću kuna. Većini, ipak, nedostaje stila, zaključuju istraživačice
Pogledaj originalni članak

Kada biraju odjeću, većini zagrebačkih studenata primarna je estetika, osim na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, gdje na izbor ponajprije utječu cijena i funkcionalnost. Na privatnim fakultetima na odijevanje se troši više novca i općenito se više prati moda nego što to čine studenti državnih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Dio je to rezultata znanstvenog rada triju studentica Tekstilno-tehnološkog fakulteta, koje su provjerile modnu osviještenost i odijevanje među studentima u Zagrebu, na uzorku od 350 ispitanika na sedam fakulteta.

Potvrđene i predrasude

Istraživački rad Ane Paulić, Tihane Jaguljnjak i Helene Berden proveden je pod mentorstvom dr. sc. Katarine Nine Simončič, a njime su te buduće teoretičarke mode prvi put znanstveno utvrdile mjesto mode među studentskom populacijom na najvećem sveučilištu u zemlji. Rezultati ih manje-više, potvrdit će, nisu iznenadili. Istraživanje je, naime, potvrdilo i društvene predrasude poput već spomenute da na odijevanje više troše studenti privatnih studija. Oni su boljeg materijalnog statusa ili je, pak, riječ o starijim studentima koji imaju posao, pa si mogu i više toga priuštiti. To znači da će oni na odjeću potrošiti od 500 do tisuću kuna mjesečno, dok će “državni” studenti potrošiti do 500 kuna. Osim novca, na kupnju odjeće kod studenata utječe i njihovo podrijetlo, odnosno mjesto ili grad u kojem im živi obitelj, ali su zato šoping centri kao modna adresa za kupnju zajednički svima. Highstreet brendovi poput Zare, Manga, Bershke i H&M-a najčešći su izbor, osim kod studenata FER-a, koji se odlučuju za marke poput Adidasa, Mustanga, Levisa.

Zajedničko je, pak, većini i to da poštuju pravila odijevanja, ali i da svoj stil ne bi mijenjali zbog nekoga ili nečega. No, pokazalo se i da je stilova sve više, ali da zapravo – nitko nema individualan stil. Uglavnom je kod svih ispitanika bio sveden upravo na potrošačke strukture koje čine društveni obrazac distinkcije i adaptacije, zaključile su Ana, Tihana i Helena.

Svi su casual

– Većina se izjasnila da ima casual stil, što se pokazalo kao širok pojam – kažu mlade modne teoretičarke, čiji je rad otkrio i da većina studenata modu shvaća kao nešto prolazno i površno. Ipak, dojam koji odaju odjećom smatraju važnim. Najviše se trendovi prate na ZŠEM-u, dok na FER-u to čini samo 14 posto studenata. Konačno, istraživanje je pokazalo i da je suzdržanost naspram seksepilnog odijevanja odabir na svim fakultetima.

>>Modna špica - Velikim centrima konkurencija second hand trgovine

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 45

HE
hellbani
18:04 07.12.2012.

danas na svakom faksu mozda 10tak pametnih, i ostalo sve propuhala

MR
mravac8
11:13 06.12.2012.

Isprika, krivo sam prepisala: Studenti privatnih fakutleta troše od 500 do 1000 kuna MJESEČNO na odjeću.

IG
igorl
09:08 07.12.2012.

Osupnut sam rezultatima. Kao da ne znamo da su priv. fakulteti trgovine diploma, pa tamo ide bogata ekipa. Ferovci su vecinom muski i puca im qrac za modu, bitno da je udobno, a curke sa alternativnih fakseva nemaju para za modiranje, pa to i ne rade. I to je to. I.