Ma, što je ovo? Otkad ovo vrijedi? Potpuno je besmisleno – komentirao je jedan od vozača kojem jučer nije bio problem izaći iz klimatiziranog automobila na 31 stupanj Celzijev kako bi si na svoju ruku otvorio ulicu na čijem je početku stajao znak zabrane prometa u oba smjera. Nisu ga spriječili ni “kozlići”, a ni trake koje i fizički zabranjuju prolazak vozilima, osim onim gradilišnim.
Gubimo klijente
U maniri Divljega Zapada u kojem se ne zna tko pije, a tko plaća, jučer su se vozači u zapadnom dijelu grada u Škorpikovoj ulici između Aleje Bologne i Samoborske ceste “borili” s novom regulacijom prometa koja je, nenajavljeno, na snagu stupila zbog rekonstrukcije podvožnjaka. Radove su građani čekali godinama, budući da se za vrijeme svake imalo jače kiše Škorpikova pretvara u jezero. Nakon obnove podvožnjaka otežano prometovanje za vrijeme jakih padalina trebalo bi biti pohranjeno u ropotarnicu povijesti, ali da je ljude netko barem obavijestio o točnom datumu početka radova i novoj regulaciji prometa, bilo bi, kažu, u najmanju ruku korektno. Ovako, premda je grad poluprazan, jučer je vladao kaos.
Pogledajte video o tome što građani misle o podvožnjaku u Škorpikovoj:
– Ni na mrežnim stranicama, ni u novinama, ma niti na kvartovskim stupovima. Nigdje nije bilo ni slova o tome da radovi započinju danas. Sve nas je samo iznenadilo zatvaranje Škorpikove, a oni koji su krenuli s juga na sjever grada i obrnuto morali su kružiti – govore u autopraonici Stipe u Škorpikovoj koja će, tvrde, dok traju radovi izgubiti dosta novca u svome poslovanju.
– Da su javili prije mjesec dana, sigurno bismo drukčije postupili. Mogli smo otići na kolektivni godišnji ili organizirati rekonstrukciju objekta. Ovako, u dva dana ništa od toga nije moguće i zapravo smo izravno pogođeni zatvaranjem ulice, a bespotrebno – ogorčeni su u autopraonici.
Ono što vozačima najviše smeta jest zatvaranje sva četiri prometna traka u ulici, dok se radovi obavljaju na samo dva. Tako su se jučer, prvoga dana rekonstrukcije, neki vozači “igrali” s policijom igre skrivača. Naime, govore zaposlenici autopraonice, vozači bi sklonili “kozliće” i prošli posve uobičajeno, a onda bi nakon nekog vremena došli policajci i ponovno ih postavili na križanje. Međutim, oni koji nisu vični kršenju propisa, ma kako nelogični bili, bili su primorani na znatno dužu vožnju od planirane.
– Svi koji su se jutros uputili iz Aleje Bologne u Škorpikovu morali su produžiti Alejom sve do Zaprešića pa se okrenuti i vraćati se Ljubljanskom, odnosno Zagrebačkom i Slavonskom avenijom. To je dodatnih dvadeset kilometara na koje nitko nije računao. A pravi će kaos uslijediti najesen – rekao je Gajničanin Slavko Dumanović.
Gotovo do jeseni
Međutim, ako rekonstrukcija bude trajala do 31. kolovoza kako je i najavljeno, bespotrebna kruženja i prometni čepovi neće dočekati jesen.
– Ljudi nas ovdje baš i ne vole, ali ne mogu imati oboje. Malo se trebaju strpjeti pa će suhi dočekati jesenje kiše – govori rukovoditelj gradilišta. Naime, ono što se do početka rujna planira napraviti zamjena je dotrajalih cijevi novima, s većim promjerom.
– Privremeno rješenje za sprečavanje plavljenja podvožnjaka je povećanje samoga kolektora prema Samoborskoj, što ćemo tijekom ljeta u kooperaciji s Gradom izvesti – rekao je Marin Galijot, tehnički direktor Vodoopskrbe i odvodnje, prilikom obilaska Škorpikove s gradonačelnikom Milanom Bandićem. Međutim, postavljanjem širih cijevi problem se neće u potpunosti riješiti, kažu u Gajnicama pa podsjećaju kako bi se za trajno suh podvožnjak trebao ugraditi tlačni cjevovod.
5 zelenih oaza u Zagrebu za bijeg od svakodnevice:
Protiv sam toga da se vozači ponašaju kao da je divlji zapad ali ovakvo zatvaranje je stvarno bez pameti. Ljudi koji su iz tog dijela grada pojma nisu imali da se zatvara cesta i poslijepodne nakon posla dočeka ih iznenađenje. Zatvoriti podvožnjak bez da se upozore ljudi i omogući neka razumna alternativna ruta graniči se s ludošću. Mogli su im barem jedan smjer ostaviti otvoren i početi raditi na druge dvije trake.