Život je nešto što se dogodi kad ti radiš druge planove – ovaj danas dragi moto većine tinejdžerica na Instagramu izrekao je svojedobno John Lennon, a drži ga se čvrsto i gradonačelnik Milan Bandić, barem što se gradskog proračuna tiče.
Pothodnicima nula
Rebalansa ove godine nije bilo iako se novac u blagajni do polovice ove godine, pokazuje tako objavljeni izvještaj o izvršenju proračuna, uglavnom potrošio tamo gdje ga se potrošiti nije planiralo. Najviše je milijuna tako otišlo na sljemensku žičaru, za koju se u cijeloj godini trebalo dati 29 milijuna kuna, a u prvih šest mjeseci 2019. na njenu su izgradnju otišla 107,3 milijuna. S druge strane, primjerice, što se komunalne infrastrukture tiče, na pothodnike je do lipnja ove godine potrošeno točno nula kuna iako se u njih tijekom godine planiralo investirati 16 milijuna.
Među kapitalnim ulaganjima zasad su najgore prošli objekti predškolskih ustanova, u koje se tijekom godine trebalo uložiti gotovo 12 milijuna kuna, a u pola godine uložilo se tek nešto malo više od pola milijuna. Što se moglo, a što će se tek napraviti, čelnici gradske uprave razložit će 23. listopada zastupnicima na sjednici Skupštine, na koju također dolaze polugodišnja poslovna izvješća Holdinga, ZET-a i Velesajma.
Gradske tvrtke, sudeći po dokumentima, dobro su poslovale, odnosno Holding je do lipnja, prije oporezivanja, ostvario dobit od 58 milijuna kuna, ZET 14,5 milijuna kuna, dok je Velesajam imao gubitak od 857.406 kuna, što je 74 posto bolji rezultat od istog razdoblja prošle godine kad je gubitak iznosio 3,3 milijuna kuna. Za usporedbu, 2017. godine na polovici su godine bili u minusu više od 18 milijuna kuna. Pohvalili su se dobrim rezultatima na Velesajmu, a posebno činjenicom da su 2018., nakon čak 11 godina negativnog poslovanja, godinu završili sa 143 tisuće kuna u plusu.
ZET prodao manje karata
U prvoj polovici godine najbolje im je, kažu, “prošao” WorldSkills Croatia, natjecanje učenika srednjih strukovnih škola, koje im je donijelo prihod od gotovo tri milijuna kuna. Holdingu je jedan od glavnih “pomoći” u dobiti bilo povećanje cijena parkiranja, dok su ZET-u u ostvarenom plusu uglavnom pripomogli milijuni koje Grada daje za korisnike besplatnog prijevoza. Što se samih karata tiče, u odnosu na isto razdoblje lani, u polovici ove godine prodano ih je oko 1,5 milijuna manje.
Molim da mi neko objasni. Ugovor je uguvor i po njemu se netko obvezuje u tom iznosu izvršit posao i izabran je na natječaju. Kako onda da Rotor poskupi za 33 miliona a žičara se udupla...dali treba izvođačima oduzet posao i pokrenit sud.postupak a dat onom drugoplasiranom koji je bio malo skuplji. Čemu onda natječaji i ugovori kad se cijene radova formiraju posle uvođenja u posao.