isplativiji su

Nakon tri godine dobili semafore, no sad bi radije rotore

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Zimska kapica na pješačkom semaforu
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Zimska kapica na pješačkom semaforu
09.12.2020.
u 10:20
Protočnost u Šoljanovoj je veća, kaže Hrvoje Hrestak, vijećnik u MO-u, no neki se žale da im put traje triput dulje
Pogledaj originalni članak

Tri su godine čekali semafor, a na kraju dobili četiri. I tri su im obnovljena. No ne može se svima udovoljiti pa se sada u Španskom žale da im ti isti semafori, na potezu od početka do kraja Šoljanove ulice, otežavaju život. Jer, kažu, izlazak iz kvarta traje triput dulje. I zato bi htjeli da semafore zamijene kružni tokovi. Manu usto vide u tome što vozači nerijetko prolaze kroz crveno pa bi valjalo postaviti i kamere.

– U mjesnom smo se odboru i zalagali za rotore, no bili su skuplji i implementacija bi bila dulja, a sigurnost na cesti trebalo je odmah povećati. No sa semaforima je protočnost bolja nego što je bila jer funkcioniraju kao zeleni val – kaže Hrvoje Hrestak, vijećnik MO Špansko – jug, koji je u problematiku upućen od početka mandata.

Kružni tok isplativiji i sigurniji

Jesu li oni koji negoduju u pravu i koje bi rješenje zapravo bilo bolje, pitali smo i prometne stručnjake.

– Dugoročno su kružni tokovi najisplativiji jer kod njih nema dodatnih troškova. Naprave se i traju po 20 ili 30 godina – govori sudski vještak za promet Goran Husinec.

Semafori su, dodaje, zapravo skuplja investicija jer ih se treba održavati, servisirati, plaćati struja..., a nerijetko nastaju i problemi kada je nestane. A ističe i kako doista usporavaju promet.

– Vozite, primjerice, usred noći, kada gotovo nema nikoga na cesti, pa čekate zeleno svjetlo. A kružnim tokom prošli biste odmah, čim biste provjerili uvjete, odnosno vidjeli da nema nikoga. Kad je gužva jer svi idu na posao ili se vraćaju, i nije tolika vremenska razlika – objašnjava Husinec.

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Zimska kapica na pješačkom semaforu

Semaforizirana raskrižja, napominje, lošija su varijanta i zato što se, u usporedbi s onima koja to nisu, događaju teže prometne nesreće.

– Dok postoji osvjetljenje, postoji i vjerojatnost da netko prođe kroz crveno te direktno, i to velikom brzinom, udari u vrata drugog auta. A kod kružnog toka imaju fizičku prepreku kod koje vozači moraju usporiti pa onda, ako se i sudare, to nije okomito, već se ogrebu i odvoje – zaključuje.

Ovisi o broju pješaka i vozača

Marko Šoštarić, profesor na Prometnom fakultetu, ističe kako pitanje boljeg rješenja ovisi i o tome ima li na cesti više pješaka ili vozača.

– Kružni tok nije alternativa semaforu i obrnuto. Ako je više pješaka, bolje je postaviti semafor jer regulira njihovu prednost. Dok je njima crveno svjetlo, skupi se grupica ljudi i oni sigurno prođu – objašnjava Šoštarić. U slučaju rotora, dodaje, pješaci zaprečuju put autima i samim time usporavaju promet. A ponekad, ovisno o kulturi vozača, moraju čekati za prolazak dulje nego dok je na semaforu crveno jer ih nitko ne želi pustiti, što bi, prema propisima, trebali.

– Kod kružnih je tokova problem i to što su opasni ako ima više trakova – napominje Šoštarić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

DU
dugakita
08:03 10.12.2020.

Slažem se, rotori su bolji a naročito isplativiji za izvlačenje novca sa stručnim djelatnicima Milana Bandića.

Avatar Udruga_obrisanih
Udruga_obrisanih
08:34 10.12.2020.

Rotor sa semaforima se zove stator, a taj model je idealan za maznuti velike pare

Avatar FalusBonus
FalusBonus
08:41 10.12.2020.

Prvo bi semafore, pa sad rotor, pa jel bi piškili ili kakili?