Spoj tradicije i luksuza najbolji je opis MediteranArta, brenda Kreativnog laboratorija koji smišlja i izrađuje unikatne proizvode orijentirane prema prirodi i izvornim hrvatskim resursima. Ideja je, govori vlasnik Antonio Božić, nastala još 2007., kada su na tržištu poslovni pokloni, uglavnom bili rokovnici, kišobrani i slično, a tvrtka s kojom su surađivali željela je nešto novo i drukčije. Paketi koje su predstavili ubrzo su postali hit pa je 2010. sa suprugom osnovao Kreativni laboratorij pod kojim i danas posluju u Velikoj Gorici, a lanjskoga lipnja u Radićevoj ulici u Zagrebu otvorili su dućan MediteranArt.
Surađuju i sa zanatlijama
– Pokušali smo urediti prostor koji će biti na tragu lijepih trgovina kakve svi znamo susresti, pazeći pritom da ga prilagodimo lokaciji i našim prilikama. Veliku pozornost posvetili smo glazbi, mirisu i rasvjeti jer se ljudi u kupnji trebaju osjećati opušteno – objašnjava Božić.
U ponudi su pak raznoliki proizvodi, od maslinova i bučina ulja, soli, sireva i suhomesnatih delicija do vina, rakija i likera, namaza, paste i slatkiša, a ima i uporabnih premeta poput daski za rezanje ili pak ukrasnih kutija, slika, nakita. Teško je, kaže, izdvojiti najpopularniji, no male su masline i ulja pri vrhu.
– Ljudima se sviđa povijest masline i njezina simbolika, a smještena je i u zgodnu, praktičnu ambalažu. Ulja pak imamo desetak i kupci se stalno vraćaju po nove količine – govori.
Surađuju s provjerenim domaćim, uglavnom malim proizvođačima prehrambenih proizvoda, umjetnicima, tradicijskim obrtima i starim zanatlijama, a sve se pakira u njihovu ambalažu i prodaje pod brendom. Titulu najzanimljivijeg, ali i najluksuznijeg proizvoda zasigurno ima maslinovo ulje sa zlatom, koje je osvojilo i domaće i svjetsko tržište. Riječ je o kvalitetnom, ekstra djevičanskom maslinovu ulju obogaćenom jestivim listićima 24-karatnog zlata koje se stavlja na dno elegantne staklene bočice. Prije upotrebe se protrese kako bi listići zlata obogatili ulje, a najčešće se koristi za meso i ribu, ali i deserte. Promovirali su to svoje “Zlatno ulje” na etabliranim sajmovima, a prodavali su ga i u londonskom Harrodsu, gdje su osvojili nagradu za najbolji luksuzni proizvod u food segmentu.
Druženje uz kušanje
– Zlato se koristi kao dodatak hrani već stoljećima i pomiješati ga s vrhunskim hrvatskim uljem te ponuditi tržištu kao limitirani proizvod činilo se kao dobra ideja. U izradu smo usto uključili najbolje majstore koje smo mogli pronaći – ističe Božić.
Pandemija je utjecala i na njihovo poslovanje, no u Kreativnom se laboratoriju uvijek “miješa” nešto novo.
– Neke smo planove, istina, morali pauzirati, no uspjeli smo za luksuzna maslinova ulja dogovoriti zastupstvo u Austriji, a i punom parom izrađujemo nove proizvode koji će biti dostupni već u ožujku – objašnjava poduzetnik koji, kao i mnoge kolege, željno iščekuje popuštanje mjera.
– Čim to uvjeti budu dopuštali, kod nas ćete moći popiti čašu vina, kušati neke proizvode i uživati u druženju – zaključuje.