ŽENE NA RELI-UTRCI

Naši partneri voze kako mi 'dirigiramo'. I to dok letimo 180 km na sat

Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Rally vozačice
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Rally vozačice
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Rally vozačice
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Rally vozačice
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Rally vozačice
23.11.2019.
u 19:00
Tajana će biti suvozačica svom suprugu u Mitsubishi Lanceru Evo 3, a Lana glazbeniku Sandiju Cenovu u Renault Cliju
Pogledaj originalni članak

Reli je kao droga. Jednom kad sjedneš u auto i probaš voziti, postaješ ovisan, opisuju 33-godišnja frizerka Tajana Vojvodić, 22-godišnja studentica ekonomije Kristina Harapin i 36-godišnja tajnica u džudo-klubu Lana Sutlović, koje ovoga vikenda sudjeluju na desetom Rally Showu Santa Domenica u Svetoj Nedelji. Tajana i Lana kao suvozačice, dok Kristina rješava administraciju, no sve su tri već godinama u tom uzbudljivom svijetu u kojemu, kažu, uživaju u životu punom adrenalina, a ruše i predrasude o reliju kao “muškom sportu”.

Kristina mu se priključila prije tri godine zbog oca koji vozi utrke, Lana prije 14 godina da bi ostvarila svoj dječji san, a Tajana uz supruga Daniela koji je, ističe, cijeli život u reliju. Tako je od 2008., kada su se upoznali, ovaj bračni par i vozački tandem.

Foto: Robert Anic/PIXSELL

Obavljaju 80% posla

– On je vozač, a ja suvozačica. Zna biti i obrnuto, ali najčešće sam ja njegova desna ruka. Oboje gajimo veliku ljubav prema reliju jer volimo adrenalin, osjećaj koji nas obuzme kad skočimo autom dva metra iznad tla – kaže T. Vojvodić, koju su zbog nekadašnje ružičaste boje kose i sličnosti s popularnom pjevačicom prozvali Pinky.

Suvozač obavlja 80 posto posla, objašnjavaju, jer se brine o ispravnosti vozila i opreme te, najvažnije, daje upute vozaču kako bi se on mogao fokusirati na stazu. Tijekom utrke čitaju koordinate i smjernice, pri čemu trebaju biti precizne jer zbog njihove greške mogu izletjeti sa staze.

– Svaki zavoj ima određeni stupanj oštrine. Označavaju se brojevima od jedan do pet, pri čemu je jedan najoštriji. Mi sve to zabilježimo na probama prije utrke, a pripreme znaju trajati mjesecima – govori K. Harapin.

Foto: Robert Anic/PIXSELL

U paru s mužem i Sandijem

Više od stotinu amaterskih posada u vozilima 28 marki susreće se na Rally Showu Santa Domenica, najvećoj takvoj manifestaciji u ovom dijelu Europe, na makadamu kojim će juriti i do 180 kilometara na sat, dok kamenje i blato budu frcali na sve strane. Brzinski se ispit održava na osam i pol kilometara dugoj stazi pokraj jezera na Savršćaku, a vožnja traje oko pet minuta.

Adrenalinska atrakcija koja privuče i 10.000 gledatelja počinje sutra u osam sati, a za nju se pripremaju cijelu godinu. Tajana će biti suvozačica svom suprugu u Mitsubishi Lanceru Evo 3, a Lana glazbeniku Sandiju Cenovu u Renault Cliju.

– Ne bih sjela bilo kome u auto. Suvozač i vozač trebaju imati neku konekciju, trebaju kliknuti. Najvažnije je razumijevanje, povjerenje i pozitivna energija. Nema li toga, lako nešto može poći po zlu – kaže L. Sutlović, koja u karijeri bilježi i opasne situacije.

U utrci u Poreču 2007., primjerice, izgubila je kontrolu nad autom i prevrnula se na krov, no zahvaljujući 2000 eura vrijednoj opremi, pojasevima i zaštitnom kavezu u vozilu, izvukla se bez ogrebotine.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.