UNIverzi-JA-DA

Ovi su projekti u finalu za najbolje radove za Univerzijadu

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Ovi su projekti u finalu za najbolje radove za Univerzijadu
19.11.2015.
u 14:00
Virtualni ljubimac Hrki, promotivni podmetači za čaše, maraton intelektualnih borbi... ideje su studenata koje su dobile 10.000 kn, a koje se moraju usavršiti do siječnja
Pogledaj originalni članak

Iduće će godine na Univerzijadu u Zagrebu i Rijeci stići više od 5000 sportaša s 350 europskih sveučilišta. Kako najbolje za to vrijeme promovirati turističke ljepote Hrvatske i Zagreba te kojom aplikacijom informirati posjetitelje znaju – mlade snage domaćeg poduzetništva. Naime, deset studentskih timova iz cijele Hrvatske predstavilo je jučer svoje projekte koji su ocijenjeni kao najbolji u sklopu natječaja UNIverzi-JA-DA, kojim se traže idejna rješenja za promociju tijekom te manifestacije.

Zabavni coccoball

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) još je u svibnju pozvala studente da osmisle projekte na tri područja. Prvi je razvoj mobilne aplikacije, drugi je promocija hrvatske kulture i sporta, a treći je razvoj urbanog Zagreba.

– Cilj nam je poticanje poduzetničkog duha kod studenata jer smatramo da mladi moraju razvijati inovativnost. Stoga smo potpuno odlučili njima prepustiti izradu tri važna projekta za Univerzijadu – rekla je Ivana Žorž iz Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije koja je od 44 prijavljena izabrala 10 najboljih projekata.

Njihovi su autori dobili po 10.000 kuna te sada počinje druga faza natjecanja koja uključuje usavršavanje i daljnji razvoj projekta. Finalisti za to vrijeme imaju na raspolaganju i pomoć iskusnih mentora. Među studentima s najboljom idejom je i Ivona Mikulčić, studentica 2. godine novinarstva s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, koja je došla na ideju promocije hrvatskog sporta kroz kratke videopriloge o sportašima koji bi se dijelili putem društvenih mreža.

– Sličnu sam ideju imala već dulje vrijeme, a kada sam vidjela natječaj za ovaj projekt, oduševila sam se što napokon mogu nekome i predstaviti to što ću dobiti priliku da je i realiziram – govori Ivona Mikulčić. A s ciljem promocije kulture i sporta, jedan od timova planira u Zagrebu i Rijeci postaviti skulpture značajne za hrvatsku povijest, dok druge dvije ideje uključuju promociju kroz posebno dizajnirane podmetače za čaše ili zabavni sport coccoball. Dva tima koja su radila na izradi aplikacije žele ponuditi što više informacija na pregledan način, dok se Ivan Orehovac s FER-a u Zagrebu dosjetio stvaranja virtualnog mobilnog ljubimca, u ovom slučaju, maskote igara – hrčka Hrkija.

– Svaka bi osoba s aplikacijom imala vlastitog Hrkija koji bi postao obrazovaniji nakon što bi njegov vlasnik posjetio neku znamenitost u Hrvatskoj, postao bi zdraviji ako bi osoba posjećivala sportska događanja te bi Hrki bio sretniji kada bi se njegov vlasnik nalazio u blizini što većeg broja drugih vlasnika aplikacije – objasnio je Ivan Orehovac.

Pametne klupe

Što se tiče promocije Zagreba, jedan se od timova dosjetio informiranja o noćnom životu, drugi planira u gradu organizirati maraton intelektualnih borbi, dok treći tim želi osmisliti i postaviti pametne klupe koje bi na sebi imale solarne ploče, a na njima bi se, između ostalog, mogli puniti mobiteli.

Svi studenti imaju vremena do siječnja usavršiti projekte novcem koji su dobili. Tada će se na javnom predstavljanju izabrati četiri najbolja koji će dobiti priliku za realizaciju projekta. Ministarstvo turizma će s 200.000 kuna financirati dva projekta iz kategorije turističke promocije hrvatske kulture i sporta, dok će Grad Zagreb za jedan projekt iz kategorije urbanog Zagreba izdvojiti 70.000 kuna. Udruga Europske sveučilišne igre podržat će pak razvoj aplikacije. *

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.