Na brdu ponad Šestina, Gračana i Mlinova smjestio se Šušnjevec, mirna ulica sa stotinjak kuća. No njihov mir, kažu, poremetio se prije sedam godina, kada je donesena odluka da ulice podno brdašca, Gračanski Ribnjak i Gračanski Srebrnjak, postanu jednosmjerne, što je sav promet preusmjerilo u njihovu, puno užu, a dvosmjernu i višestruko gušće naseljenu ulicu. Time je promet dopušten samo u pravcu Gračana prema Šestinama.
A svi koji gradske gužve izbjegavaju vožnjom kroz podsljemensku zonu idu kroz Šušnjevec i obližnji Trnčićev put, što je izazvalo prometni kaos na do tada mirnom brdašcu. Ulice su toliko uske da se dva automobila ne mogu mimoići, a da stvar bude gora, nigdje nema ni nogostupa pa je takva prometna regulacija potencijalno opasna za pješake, među kojima su uglavnom djeca na putu u školu i umirovljenici u popodnevnoj šetnji. Automobili i kamioni onuda često prolaze neprilagođenom brzinom, u što smo se i sami uvjerili.
Desetljećima govore – dogodine
– Svaki dan je krkljanac, a stvar nam zagorčava i Google jer njegova navigacija pokazuje da je kroz našu ulicu prečica. U vrijeme jutarnjih i popodnevnih gužvi opasno je hodati ulicom – govori umirovljenica Vesna Božićek. Otkako se promijenila vlast u Zagrebu, asfaltiran im je dio ulice, no problemi su u Šušnjevcu puno veći. – Trnčićev put ne može biti gradska prometnica kojom jure kamioni. Evo, neki dan je kamion zapeo, a to se događa svako malo – navodi Vladimir Opuhač. Njegova susjeda Zdenka Kuzmić, umirovljena inženjerka prometa, također negoduje. – U planiranju prometnih rješenja u našoj ulici ljudski faktor je u potpunosti izostavljen – kaže ona.
Zbog toga se zalažu da se ili zabrani sav promet osim stanarima ili vozilima težima od tri tone ili da se ulica proglasi jednosmjernom. Pomoglo bi i postavljanje semafora na najkritičnijem dijelu, smatraju. – O. K. je kada je lijepo vrijeme, no kada padne kiša ili snijeg, ljudima je sklisko, automobili proklizavaju i nastaje kaos – objašnjava Zlatko Kranjčević dok nam pokazuje zavoj na Trnčićevu putu koji kamioni teško svladavaju pa nerijetko zapinju.
Uz promet, stanovnike Šušnjevca muči i to što im već gotovo pet desetljeća obećavaju uvesti kanalizaciju, a realizacije nema pa većina kućanstava u ulici koristi septičke jame. – Otkako sam se doselio, slušam kako ćemo iduće godine dobiti kanalizaciju, a u Šušnjevcu živim 45 godina – govori umirovljenik Štef Pavlić. Mislili su da će stvar riješiti gradnja kolektora, no to se nije dogodilo. Obećanje o kanalizaciji nedavno je ponovljeno, a prema njemu bi trebala stići – iduće godine.
Peti će se put promijeniti projekt
Bitku oko prometnog kaosa u Gradskoj četvrti Podsljeme vodi predsjednik njezina vijeća Krešimir Kompesak. Vijeće je, ističe on, financiralo i izradu prometne studije koja je pokazala koja su rješenja najbolja. Samo u ovom mandatu, kaže, poslao je na desetke dopisa mjerodavnom gradskom uredu za promet, gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću i MUP-u, odnosno prometnoj policiji, koja na koncu odlučuje o regulacijama.
Slao je, dodaje, i dopise Vodoopskrbi i odvodnji (ViO) oko kanalizacije, no bez odgovora. U proteklih tjedan dana, međutim, uspio je dogovoriti da predstavnici gradskog ureda, MUP-a i ViO-a posjete Šušnjevec i razgovaraju sa stanovnicima o problemima.
>>VEZANI ČLANCI:
– Kod Sudiščaka su postavljeni znakovi zabrane za vozila duža od pet metara ulicama Šušnjevec i Trnčićev put, no trebalo bi ih postaviti i u Šestinskom Kraljevcu, odakle ih navigacija šalje u Šušnjevec. MUP je dao suglasnost i za postavljanje uspornika pa se u suradnji sa stanovnicima pronalaze najbolje lokacije – navodi Kompesak. Peti put, dodaje, promijenit će se i projekt gradnje kanalizacije.
– Usporavali su je imovinskopravni odnosi, no sada je dogovoreno da cjevovod koliko god može prolazi po granicama među parcelama – kaže šef četvrti. Dodaje i da je područje Šušnjevca trusno, stoga valja precizno odrediti kuda kanalizacija smije prolaziti, što je i jedan od razloga zašto je stanovnici ovoliko dugo čekaju.
>>VIDEO: Naručio minerlanu u restoranu pa završio u bolnici
Najveći krivac gradski ured za prostorno uređenje i izgradnju grada i ured za promet