– Projekt koji smo predložili omogućuje ozbiljan razvoj grada. Oni koji odlučuju o takvim stvarima moraju shvatiti važnost predloženih zahvata. Rješavamo kompletnu infrastrukturu, a tek realizacijom projekta grad će se moći razvijati – ustvrdio je Goran Poljanec, profesor na Arhitektonskom fakultetu i suautor “Megaprojekta” obnove Zagreba.
Novi kanalizacijski sustav
Autorski tim stručnjaka polaže velike nade u realizaciju projekta koji bi, prema njihovu mišljenju, riješio sve postojeće prometne i komunalne nedostatke grada. Novi magistralni cjevovodi koji bi se izgradio uzduž brze ceste i ukopane željezničke pruge spriječio bi donjogradske poplave za većih kiša jer, kako tvrde autori, kanalizacijski sustav grada nije prilagođen stvarnim potrebama građana. Trenutačno se u cijevima izgubi čak 60 posto fekalnih voda!?
– Pola troškova projekta će se financirati iz Europskih fondova IPA jer sadrži sve karakteristike potrebne za dobivanje potpore. To su: obnova komunalnog sustava i infrastrukture te regionalni karakter radova – objasnio je profesor Poljanec.
– Grad nije koncipiran za toliki broj stanovnika. Ne morate biti nekakav poseban stručnjak da možete uočiti da je najveći problem umjetna barijera željezničke pruge koja sa Sljemenom i Savom guši grad – ustvrdio je građevnac Goran Cvrlje i dodao kako je realizacija projekta presudno strateško pitanje. Novac za gradnju brze ceste, ukapanje pruge, otvaranje koridora sjever-jug i revitalizaciju savskog nasipa, tvrde stručnjaci, neće biti problem.
Dobra zarada
– Višenamjensko korištenje koridora željezničke pruge vrlo je isplativo, a prema našoj procijeni zarada će biti veća od troškova gradnje – dodao je Branko Horvat. Urbanist smatra da će povratak života na Savu omogućiti veliku zaradu, prije svega gradnjom stambenih naselja, kulturnih i zabavnih sadržaja.
– Tri prometne razine na mjestu sadašnje željezničke pruge pokazuju koliki je građevni potencijal grada. Sve zahvate radimo na gradskom zemljištu. Naša prometna riješenja višestruko su jeftinija od metroa za koji je Zagreb premalen – zaključio je Robert Planinc, osnivač interdisciplinarnog tima kojem je potrebno “samo” 28 milijuna eura za izradu idejnog projekta.
Napavite metro i eto prometnog rješenja...jedna linija istok zapad, druga sjever jug, križaju se na trgu i doviđenja...sve riješeno....