Zapljusnuo novi trend u ugostiteljstvu

Ne pitaju za cijenu, žele hranu na stolu za deset minuta i domaću atmosferu

Foto: Zarko Basic/PIXSELL
22.07.2015., Zagreb - Obilazak gradskih zalogajnica kao novom hitu medju turistima koji posjecuju Zagreb.Photo: Zarko Basic/PIXSELL
Foto: Zarko Basic/PIXSELL
22.07.2015., Zagreb - Obilazak gradskih zalogajnica kao novom hitu medju turistima koji posjecuju Zagreb.Photo: Zarko Basic/PIXSELL
Foto: Zarko Basic/PIXSELL
22.07.2015., Zagreb - Obilazak gradskih zalogajnica kao novom hitu medju turistima koji posjecuju Zagreb.Photo: Zarko Basic/PIXSELL
Foto: Zarko Basic/PIXSELL
22.07.2015., Zagreb - Obilazak gradskih zalogajnica kao novom hitu medju turistima koji posjecuju Zagreb.Photo: Zarko Basic/PIXSELL
Foto: Facebook
Mali bar
Foto: Zarko Basic/PIXSELL
22.07.2015., Zagreb - Obilazak gradskih zalogajnica kao novom hitu medju turistima koji posjecuju Zagreb.Photo: Zarko Basic/PIXSELL
Foto: Zarko Basic/PIXSELL
22.07.2015., Zagreb - Obilazak gradskih zalogajnica kao novom hitu medju turistima koji posjecuju Zagreb.Photo: Zarko Basic/PIXSELL
Foto: Zarko Basic/PIXSELL
22.07.2015., Zagreb - Obilazak gradskih zalogajnica kao novom hitu medju turistima koji posjecuju Zagreb.Photo: Zarko Basic/PIXSELL
Foto: Zarko Basic/PIXSELL
22.07.2015., Zagreb - Obilazak gradskih zalogajnica kao novom hitu medju turistima koji posjecuju Zagreb.Photo: Zarko Basic/PIXSELL
Foto: Zarko Basic/PIXSELL
22.07.2015., Zagreb - Obilazak gradskih zalogajnica kao novom hitu medju turistima koji posjecuju Zagreb.Photo: Zarko Basic/PIXSELL
23.07.2015.
u 17:30
Turiste privlači kvalitetna, domaća hrana, a ne skupocjeno uređen interijer
Pogledaj originalni članak

Restorani eminentnog imena i s dugogodišnjom tradicijom nisu više toliko zanimljivi sve brojnijim turistima koji dolaze u Zagreb.

Umjesto toga, Korejci, Amerikanci, Nijemci, Britanci, Kinezi, Francuzi, Talijani i drugi radije biraju manje zalogajnice, bistroe i barove u kojima uz piće mogu nešto i pojesti. Svjetski je to trend, kažu ugostitelji, koji je tek odnedavno stigao u glavni grad. Bitno je samo imati zanimljivu i drugačiju ponudu, ne razmišljati o formi i nuditi luksuz, već stvoriti atmosferu u kojoj će se stranci osjećati domaće. Ugostitelji su u jednom složni - turisti kod njih ne dolaze zbog nižih cijena.

Ne pitaju za cijenu

- Jeli smo i porcije za 100 kuna po osobi, što nije uopće puno. Sad smo došli na azijsku hranu jer za sat vremena idemo iz Zagreba za Ljubljanu i trebamo potrošiti zadnje kune - kažu Lizzie Plowman i Melissa Fairless, koje su porciju tjestenine "Pad Thai" u koju idu i kozice, tofu i kikiriki, u zalogajnici Umami u Skalinskoj platile 32 kune. Osim toga, u zbijenom rasporedu kada žele obići čim više, kaže voditeljica lokala Mirjana Lokmer, najjednostavnije je otići u male restorančiće, u kojima se hrana relativno brzo i dobije.

- Za deset minuta jelo je na stolu - kaže Lokmer. Prije nego što dođu u Zagreb, dobro se raspitaju i o mjestima na kojima bi mogli jesti. Jedna od najpopularnijih internet stranica na kojima dobivaju preporuke, i to od onih koji su ta mjesta posjetili, portal je Tripadvisor.

Foto: Zarko Basic/PIXSELL

Putem njega najčešće dolaze u malenu španjolsku zalogajnicu Mio Corazon u Radićevoj. Jedino je to mjesto u gradu gdje mogu kušati tapase za sedam kuna po njihovom receptu. Najpopularniji su oni od namaza od slanutka - humusa ili od raznih vrsta pesta. Zaposlenici rade svoje paštete, kao i šest vrsta sangrija po kojima su poznati. Za okuse su zaslužni supružnici Marčela Kolman i Julio Muñoz.

- U Zagreb dolaze turisti željni mirnijeg odmora - kaže Muñoz, dok zaposlenica Marina Podrug dodaje da im je bitan prijateljski pristup. U prostor u Radićevoj iz Prolaza sestara Baković preselili su prije četiri mjeseca, a da se isplati uložiti u zalogajnicu govori i činjenica da se uskoro i šire. Samo štrukle na meniju su La Štruka, koji je prije dva tjedna otvorio najstarije dvorište u tom dijelu grada. Turisti tako rado dođu pogledati i stari zid koji je stoljećima štitio Kaptol. No zanimljivo im je i da štrukli imaju vlastitu pjesmu.

Obiđu i one izvan rute

- Jednom smo Amerikankama morali i otpjevati "Mamice su štrukle pekli". Kažu da nikad ništa slično nisu probali - priča suvlasnik Alen Markulin. Stranci nađu i restoračiće izvan ruta, u vodičima nađu i Mali bar Ane Ugarković, koja kaže da se više koncentriraju na kvalitetu hrane, a manje na popratni sadržaj.

- Mnogo su prošli i ne impresionira ih ništa osim dobre hrane - kaže Ugarković.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

BL
Blomberg
21:08 25.07.2015.

"Da sad bi bilo najbolje da jedemo u nekim neurednim prcvarnicama", to ne znaci ako je klopa super pa da lokal mora izgledati ko stala.

DU
Deleted user
07:29 02.08.2015.

Nemam ništa protiv da se nešto fino i brzo pojede, ali nadasve važna je maksimalna higijena! Sve poslije higijene, nije zapravo važno!

DU
Deleted user
18:58 23.07.2015.

Balija, ovo su hrvatske novine, mi razlikujemo između KAMO i GDJE, to nam je glavna razlika između nas civiliziranih Hrvata i divljih istočnjaka ... sad kad si ti među nama, nauči to, i ispravlja podučavaj - a ne da nas zatucavaš! ... turisti KOD !!!! njih ne dolaze zbog nižih cijena. treba hrvatski: KKKKKKK NJIMA ...