'Koronakrizni' ZFF

Nedostaje nam publika u kinu, no sad nas prate u cijeloj zemlji

Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
11.11.2020.
u 20:10
Organizatori Zagreb film festivala ispričali su Večernjaku kako je raditi u novom normalnom
Pogledaj originalni članak

Bez publike uživo i gostiju iz dalekih i bližih nam zemalja, pa i bez kina, održava se ovoga tjedna 18., punoljetni Zagreb Film Festival. Zbog korone se stotinjak ostvarenja u standardnim ZFF ovim kategorijama vrti online, a već na otvaranju brojni su ljubitelji sedme umjetnosti udobno zavaljeni pod dekicama od doma gledali dramu “Otac” redatelja Srdana Golubovića. Organizatori su iznimno zadovoljni, kažu, jer je nadmašilo sva očekivanja, a kako jedinstveni pothvat u “novom normalnom” izgleda iza kulisa, odnosno iza monitora, ekipa nam otkriva u svom “filmskom stožeru” smještenom u Hrvatskom glazbenom zavodu.

 Kad se stisne crveni gumb...

Iz njega rukovode složenim  procesom organizacije ZFF-a, a koliko mogu, ističu, rade i od kuće kako bi svaki kontakt bio smanjen na najmanju moguću razinu.

– Da, sve se ove godine odvija online. Filmovi, radionice i popratni projekti poput Industrije...  Također, mi sastančimo uglavnom online, a od kuće radi i žiri te o pobjednicima vijećaju putem Zooma – objašnjava Iva Jurlina, voditeljica koordinacije filmskog programa na ZFF-u. 

Najizazovniji je posao, nastavlja Marija Ćurić, koja vodi plat orme za gledanje kinoeuropa.hr i croatian.film, bio prikupiti filmove i dogovoriti prava prika zivanja jer je puno jednostavnije kada se to čini za kinodvorane nego za online program. Ona je ta koja ove godine na svom laptopu pritišće “crveni gumb” koji omogućuje da film bude dostupan gledateljima u cijeloj Hrvatskoj.

– Svima nam je ovo nova situacija, no zasad ide po planu. Problemi se, kao i svake godine, rješavaju u hodu, no spremni smo. Platforme su aktivne,iako nam je komunikacija malo otežana jer izbjegavamo fizičke kontakte  – govori. Online organizacija festivala  kompleksnija je nego ona “staro normalna”, dodaju, a nova je to situacija i za distributere.  

– Smisao je ZFF-a bio da ljudi  budu u kinu, upoznaju aktere  filmova koje gledaju, razmijene iskustva i druže se na zabavama u sklopu festa. Sreća u nesreći je u tome što je ZFF u studenom, do  kada je većina velikih filmskih fe stivala održana online, pa su distributeri već prošli kroz proces  ugovaranja – navodi Iva Jurlina  te napominje da su promijenili nekoliko scenarija održavanja  manifestacije.

Nadaju se reprizi

Najprije je odlučeno da ide online pa se situacija smirila i kanili su vratiti se u kina, no potom je zbog velikog skoka zaraženih ipak odlučeno da se  neće riskirati. 

Nedostaju nam gosti, kontakt s ljudima, susreti, razgovori  i reakcije gostiju na publiku, kao  i gledatelja na filmove. Nikada,  primjerice, neću zaboraviti reak ciju Tobyja Mc Donalda, redatelja  filma “Old Boys” koji je prikazan  prije dvije godine. Bio je šokiran  kada je vidio da je projekcija ra sprodana i da njegov prvi film  gleda 500 ljudi pa je slikao selfije s njima – prisjeća se Marija Ćurić. 

Debitantima je poseban osjećaj kada svoj film prvi put vide na velikom platnu, osobito mladim domaćim autorima u programu  “Kockice” koji ove godine neće iskusiti taj doživljaj, pa se ekipa  ZFF-a nada reprizi festivala na  proljeće. A njihova su organizacijska zaduženja u novom normalnom, kažu, okrenuta naopačke.

– Da se ZFF održava po starom, bila bih zadužena za brigu o tome da se gosti smjeste i osjećaju do bro tijekom festivala. Sada s njima komuniciram oko pozdravnih poruka kojima predstavljaju filmove te organiziram rad žirija, također bez fizičkog kontakta  opisuje svoje dužnosti Katarina Crnčić, koordinatorica dječjeg festivala KinoKino koji se održava u sklopu ZFF-a, pa ističe kako  je veseli što njegov program na nastavi prate učenici 40-ak za grebačkih škola.

Organizatori najviše strahuju da u zemlji ne punke internet, no zasad sve ide kao po špagici. A usprkos svim boljkama, ovakav ZFF ima i veliku prednost: filmove na online platformama može gledati publika iz cijele Hrvatske, od Vukovara do Dubrovnika. I pojedinačne ulaznice i paketi dobro se prodaju, kaže ekipa, a kako i ne bi kad je ovo jesenje pandemijsko vrijeme kao stvoreno za ostajanje doma uz kvalitetno filmsko štivo. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.