Razvitak naselja

Kajzerica – nekad kineska četvrt, danas je kvart mladih obitelji

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
02.02.2015., Zagreb - Uredjenje Kajzerice. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
02.02.2015., Zagreb - Uredjenje Kajzerice. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
02.02.2015., Zagreb - Uredjenje Kajzerice. Ognjen Golubic. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
02.02.2015., Zagreb - Uredjenje Kajzerice. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Stela Lechpammer
anketa
Foto: Stela Lechpammer
anketa
Foto: Stela Lechpammer
anketa
Foto: Stela Lechpammer
anketa
Foto: Stela Lechpammer
anketa
04.02.2015.
u 13:00
Nakon izgradnje škole i vrtića grade se regionalni poduzetnički centar i nove stambene zgrade
Pogledaj originalni članak

Gotovo da ne prođe dan da se ne bude uz zvuk bušilica i stalnog nabijanja čekića.

No stanovnici Kajzerice već su se na to navikli. Žive, naime, u jednom od kvartova koji se najviše razvio u posljednjem desetljeću. U niske urbane vile doselile su se uglavnom mlade, visokoobrazovane obitelji, a proteklih su se godina putem inicijative koja je prerasla u udrugu "ZaKaj Za Kajzericu!" izborili i za gradnju nove moderne škole i vrtića.

Njihovim otvaranjem lani na jesen Kajzerica je postala zanimljiva i Europskoj uniji pa je prije nekoliko mjeseci počela gradnja Regionalnog centra za razvoj poduzetničkih kompetencija zemalja jugoistočne Europe (SEECEL), projekta Ministarstva poduzetništva i obrta, koji se financira iz europskih fondova.

Stalno se gradi

Dio je to projekta Kajzerica, čiji je nositelj Grad Zagreb, a u sklopu kojeg bi u tom novozagrebačkom kvartu niknula još tri kapitalna objekta – Centar URIHO (Dom invalida), Obrtnički dom i Poduzetnički centar za žene. Kajzerica više nije sinonim za kinesku četvrt, a njena sadašnja slika potpuno je drugačija od one otprije 80 godina, kada se sagradila prva kuća.

Foto: Igor Kralj/PIXSELL

– Danas je u kvartu pet tisuća stanovnika, a kad sam došao prije 16 godina, bilo nas je 1200 – kaže Ognjen Golubić, predsjednik udruge "ZaKaj Za Kajzericu!" te dodaje da je najveći razlog razvitka prethodnih godina dobra pozicija Kajzerice. Tako stanovnike pet minuta dijeli od izlaza iz grada i čvora Lučko, deset minuta od centra Zagreba, u blizini je i okretište na Savskom mostu, a i jezera Jarun i Bundek... Tijekom vikenda kvart je miran, a ima dovoljno mjesta za rekreaciju uz sam nasip. No jedan je nedostatak – nemaju centralno mjesto okupljanja.

Različiti sadržaji

– Skupljali smo potpise za peticiju kako bi nam se posljednja zelena površina rekonstruirala u trg i park, tisuću potpisa stoji u Gradu – kaže Golubić.

Trenutačno se gradi nekoliko manjih zgrada, od kojih tri objekta gradi DIS GRUPA koja ih je na Kajzerici sagradila više od 30.

– Još su dvije zgrade u pripremi za gradnju – rekao je suvlasnik poduzeća Dragutin Čelina.

No Kajzerica se razvila i sadržajno pa se tako u malenim ulicama mogu naći i igraonica za djecu, smoothie bar, maleni dućani s autohtonim proizvodima, a bračni par Klaudija i Denis Kapural tamo su odlučili otvoriti apartman "Love Zagreb".

– Došli smo prije tri godine iz Imotskog s idejom da otvorimo apartman. Drugi iznajmljivači preporučivali su nam isključivo centar grada, no odlučili smo se za Kajzericu. Apartman je bio pun u studenom i prosincu, a već imamo upite za ljeto – kažu Kapurali te dodaju da na Kajzerici i žive. Imaju namjeru otvoriti još jedan apartman, a kad to učine, bit će to isključivo na Kajzerici.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

MA
max
14:47 04.02.2015.

Lijep kvart? pa tamo je divlja gradnja, nedostatak urbanizma i kontrole napravila zgrade jedan drugom na glavi bez ikakvih prometnica ili elenih površina

TR
Trnjanec
14:43 04.02.2015.

Kajzerica je za srušiti i sagraditi ispočetka. Izolirana od javnog prijevoza, ceste krivudave (ali s jakim prometom), sve nabacano jedno na drugo.

PA
pacman
14:41 04.02.2015.

Da kvart je lijep?!? To može reći samo netko tko nikad nije prošao kroz kajzericu. Tzv. urbane vile naslagane ko da ih je netko izbacio iz aviona, bez ikakvog reda, ili nedajbože građevinskog pravca. Glavna (i valjda jedina koja nije slijepa) ulica vijuga između tih građevina bez ijednog javnog parkirališnog mjesta, bez nogostupa, biciklističke staze, ...ma živi užas!