Zagrebački Louis Vuitton

Nekad su radili kofere za kraljeve, danas rukavice za vozače Maseratija

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
06.03.2018.
u 10:40
Strelovit je uspon tvrtke prekinuo Drugi svjetski rat , za kojeg su osnivač i vlasnik tvrtke Samuel Gati i njegova obitelj nestali
Pogledaj originalni članak

Majstor kovčezar Samuel Gati osnovao je 1921. u Medulićevoj ulici malu radnju za proizvodnju kovčega, putnih torbi te kožnate robe i nazvao ju je “Sljeme“. Započela je tako priča o jednom od najpoznatijih zagrebačkih luksuznih brendova koji se nakon godina zaborava ponovno budi iz sna.

Tužan kraj i novi početak

Nakon osnutka, “Sljeme” je raslo i bilo sve uspješnije, a u razdoblju između dva rata zapošljavalo je stotinjak radnika. Torbe su izlagali na svjetskim izložbama u Parizu i Barceloni gdje su osvajali nagrade, a njihovi su se proizvodi, osim u dućanima na Trgu bana Jelačića 1 i Ilici 26 kupovali u cijeloj Europi. “Sljeme“ je 1931. godine postalo i kraljevski dvorski dobavljač, no strelovit je uspon prekinuo Drugi svjetski rat tijekom kojeg su Samuel Gati i njegova obitelj nestali. Njihova je tvornica nastavila raditi i rasti nakon nacionalizacije 1945. godine. Imala je gotovo 150 zaposlenika 1950-ih, no samo nekoliko godina poslije, pogon je ugašen. Tradicija je tijekom godina gotovo potpuno zaboravljena i Sljeme je za većinu opet jednoznačno upućivalo samo na vrh Medvednice. No to je sada odlučio promijeniti povjesničar Daniel Tomičić.

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica

– Aktivno proučavam povijest s obzirom na to da mi je to struka, no zanima me i dizajn te organiziram Zagreb Design Week. Također, bavim se auto-moto novinarstvom. To troje se nekako spojilo u oživljavanje brenda “Sljeme“ – kaže Tomičić te dodaje da je slučajnim istraživanjem došao do podataka o nekad najvećoj tvornici kovčega na ovim prostorima. Ističe kako je odmah vidio potencijal tvrtke u kojoj je prepoznao hrvatsku inačicu poznatog francuskog brenda Louis Vuitton. Privukla ga je i činjenica da je u vrijeme kada su automobili postali sve popularniji “Sljeme” proizvodilo kovčege za automobile. Radili su se ručno i po mjeri od fine kože, a bili su nužni vozačima budući da tada automobili nisu imali funkcionalne prtljažnike.

Priča kao iz filma

– Impresionirala me ta priča kao iz filmova i odlučio sam je oživiti. Trenutačno je puni naziv tvrtke “Sljeme Autokoffer”, a za sada proizvodimo ekskluzivne rukavice za vožnju. One su nekada bile potrebne jer su volani bili teški i nisu se lagano okretali, a danas su stvar mode – govori Tomičić, koji je jedini zaposleni u tvrtki, no surađuje s nizom vanjskih suradnika u proizvodnji. Tako rukavice proizvodi majstor koji svoj identitet ne želi otkriti, no već je druga generacija rukavičara i radi za “Sljeme Autokoffer”. Zanat je naučio od oca koji je svojedobno radio u originalnoj proizvodnji, a sada je nakon više od 50 godina povijest opet oživljena. Rukavice proizvedene u “Sljemenu” u prosjeku stoje od 120 do 250 eura, rade se po narudžbi, a tvrtka je sklopila posao s talijanskim proizvođačem sportskih i trkaćih automobila Maseratijem tako da vozači tih jurilica ekskluzivno nose zagrebačke rukavice. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.