Peugeot koji je neki dan završio na raskopanim tramvajskim tračnicama u Jurišićevoj jer se nije obazirao na znakove koji su signalizirali radove nije jedini slučaj nepoštivanja prometnih pravila koje dovodi do zastoja ili puno težih posljedica. A krše ih svi, i pješaci i biciklisti i motoristi, sva vozila u prometu, kaže nam Robert Marić, voditelj ekipe za očevide i istražitelj Prve postaje prometne policije. On se u 22 godine rada nagledao svega, a auto u Jurišićevoj podsjetio ga je na gotovo identičnu situaciju s njegovim kolegama. Lani je, naime, žureći na intervenciju, policijska marica također ostala zarobljena u raskopanim tračnicama u Vlaškoj.
Odletio je do stajališta
Jedan od bizarnijih slučajeva, pak, zabilježila je sigurnosna kamera u Jurjevskoj ulici: dva dečka trče prema cesti, prvi je uspijeva prijeći, dok na drugog nalijeće automobil, no on slijeće na haubu, sjeda na krov, kratko se vozi na njemu te zatim skoči i potrči prema svom prijatelju, a potom odlaze s mjesta događaja. Kako se osjećao vozač kojem je tom prigodom razbijeno vjetrobransko staklo, može se samo zamisliti.
Marić kaže kako većina ljudi ne vodi brigu o sebi, a kamoli o drugim sudionicima u prometu. Sjeća se tako pješaka koji je prelazio Vlašku ulicu s pet trakova. Automobili su ga uspjeli propustiti, no tramvaj nije zakočio te ga je udario i odbacio na stajalište među ljude. Iako scena čovjeka koji leti od snažnog udarca tramvaja zaista ledi krv u žilama i pretpostavljate da su posljedice fatalne, neoprezni je pješak prošao samo sa slomljenom rukom. Zabilježio je i slučaj putnika koji se pod utjecajem droga vozio u autobusu te nije htio izići na posljednjoj stanici, Črnomercu. Vozač ga je iznio van, no ljutiti je čovjek počeo lupati po autobusu. Kako se vozilo počelo kretati, putnik je pao, a autobus ga je zahvatio zadnjim kotačem.
– Mnoge se nezgode događaju starijim osobama koje misle da svijet mora stati radi njih. Bilo je, primjerice, nekoliko slučajeva da su sa štakom pokušali zaustaviti zatvaranje vrata tramvaja, no kad vozač signalizira da je gotovo ukrcavanje putnika, više se ne može ništa, vozilo kreće, a štaka ostaje zaglavljena. Tako je jedan deda ostao bez štapa koji je drugi putnik jednostavno uzeo – govori Marić.
Prisjeća se i tragičnog slučaja mladića koji je išao po svoju prvu plaću. Kako je bio sretan i htio što prije uzeti prvi zarađeni novac, nije stao na pružnom prijelazu, odnosno zaobišao je spuštenu rampu. Prešao je prvu prugu, a onda ga je, zajedno s biciklom koji je gurao, pokosio vlak koji je dolazio iz drugog smjera.
VIDEO Pogledajte divljake u središtu Zagreba, crveno za njih ne postoji
Biciklisti također često voze preblizu automobila pa stradaju kad vozač ili putnik otvori vrata. Dnevno se dogodi 20-ak nesreća koje obrađuje Prva policijska postaja, a broj se obično poveća kad su vremenske prilike nepogodnije, primjerice po kiši.
Ove godine 22 poginulih
Prema statistikama, lani su na zagrebačkome području obavljena 5402 očevida, od kojih 189 za teške prometne nesreće. U ovoj su se godini, pak, dogodile 1184 nesreće, od čega 22 sa smrtnim posljedicama. A najteži je zadatak obavještavanje obitelji o smrti, pri čemu Marić posebno pamti situaciju kad je poginuo motorist.
– Vrata je otvorio njegov sin od nekih 12-13 godina. S ulaza smo već vidjeli kacigu koja mu je možda mogla spasiti život. Pitali smo gdje je tata, na što je dječak rekao kako se išao provozati motorom – prisjeća se istražitelj Prve postaje prometne policije.
VIDEO Najgora parkirana auta na hrvatskim cestama
svima bi nam dobro doslo malo vise obzira i tolerancije, bili mi pjesaci, biciklisti ili vozaci