Zbunjeni i pješaci i vozači

Nitko ne zna tko smije, a tko ne smije voziti pješačkom zonom u Teslinoj

Nitko ne zna tko smije, a tko ne smije voziti pješačkom zonom u Teslinoj
23.05.2016.
u 12:35
Dio Tesline gdje je promet zabranjen po izgledu se nimalo ne razlikuje od ostalih prometnica te uopće ne sliči pješačkoj zoni. Konflikti vozača i pješaka česti su.
Pogledaj originalni članak

Auti voze kolnikom, a pješaci hodaju nogostupom. Kada žele prijeći cestu, pogledaju na jednu pa na drugu stranu i zakorače na zebru. Ništa neobično, tako je u većini ulica u gradu, pa i u Teslinoj. Međutim, problem je što je Teslina ulica, na dijelu od Preradovićeve do Gajeve pješačka zona, odnosno to bi trebala biti. Pješaci to, čini se, ne znaju ili im hodanje ulicom sprečavaju automobili koji tamo prolaze. I uistinu, jedan, drugi, treći… Vozila se samo nižu i dovoljno je samo nekoliko minuta stajati u Teslinoj da se vidi kako ona kao pješačka zona – ne funkcionira.

Potrebna objašnjenja

– Mnogi ljudi i ne znaju da je ovdje pješačka zona. Trebala bi biti bolje označena i onda bi je možda bolje primjećivali pješaci i poštovali vozači – rekla je umirovljenica Saša Muraj koju smo zatekli kako također u Teslinoj hoda nogostupom jer je tako, kaže, sigurnije. Tako je oduvijek, tvrde pak ugostitelji koji rade tamo. Od kada je u Teslinoj ulici 2012. godine zabranjen promet za sva motorna vozila, to se ne poštuje. Godinu dana kasnije odlučeno je da ipak stanari i taksisti smiju njome prolaziti, ali broj automobila koji dnevno prođe ulicom sigurno ne odgovara broju stanara koji žive tamo, tvrde oni koji rade i žive u Teslinoj. A mnogi i ne znaju tko smije, a tko ne smije ulicom voziti te je li promet zabranjen potpuno ili djelomično pa često dolazi do konflikata. Naime, ulica se po izgledu nimalo ne razlikuje od ostalih prometnica te uopće ne sliči na pješačku zonu. Čak su na kolniku i dalje iscrtani znakovi za automobile. Jedino što daje do znanja da se radi o pješačkoj zoni četiri su znaka na početku i na kraju ulice.

– U Teslinoj bi bilo dobro postaviti dodatnu prometnu signalizaciju te, osim znaka, i objašnjenje s pravilima koja vrijede za tu pješačku zonu – govori prometni stručnjak Željko Marušić te dodaje kako je primarni problem, osim neznanja, i nedisciplina vozača te bi stoga, smatra, trebalo češće kažnjavati nesavjesne vozače.

– Danas je sve informatizirano te se lako može postaviti kamera koja bi bilježila sve automobile koji prolaze ulicom. Ako se vidi da je prošao netko s registarskom oznakom koja nema dopuštenje, odmah bi trebao dobiti kaznu – kaže Marušić.

Čemu pješačke zona?

Prometni stručnjak Ivan Dadić ističe kako ipak nije problem samo u vozačima, nego i u nelogično definiranoj pješačkoj zoni

– Taj mali dio Tesline dio je prometnog vala koji je na tom mjestu umjetno prekinut i samo se stvaraju gužve. To je ulica koja je dugo bila prometna i vozači se nikad nisu navikli na novu regulaciju koja nema smisla. Ima mnogo drugih ulica u centru koje su se mogle prenamijeniti bez da se stvaraju prometni čepovi – objašnjava Dadić s kojim mišljenje dijeli i nemali broj građana.

– Ova ulica ionako izgleda kao prometnica, ako izuzmemo terase kafića kojima auti ne smetaju. Dakle, mislim da uopće nema potrebe da je ovdje promet zabranjen – rekao nam je pak student Antonio Agić koji je nogostupom u Teslinoj samo prošao do njemu ipak dražih i sigurnijih pješačkih zona oko Cvjetnog trga i Trga bana Jelačića.•

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

DU
Deleted user
13:51 23.05.2016.

Još jedan od "dalekovidnih i mudrih" poteza onoga koji naređuje i određuje pa tako i unosi zbrku u mnoga područja gradskog života. Naravno, na kraju će biti kriv neki sitan činovnik, a on koji naređuje - ma nikada.

Avatar Dr Evil
Dr Evil
15:11 23.05.2016.

Kafića ima i previše, nije nikakva socijalna kategorija niti od društvenog interesa, valjda će budući gradonačelnik pozatvarati terase i omogućiti prometovanje autima Teslinom kao što je bilo zadnjih 100 godina.

Avatar think pink
think pink
19:30 23.05.2016.

očito MILICIJA ne radi posao za koji je debelo plaćena - kako bi inače bilo moguće da se GODINAMA vozi po pješačkoj zoni???