Pucanj Gričkog topa dobro je prestrašio Nizozemce koji su došli snimati zagrebačke turističke atrakcije kako bi ih predstavili svojim gledateljima.
Iako su pod kulu Lotrščak stigli pola sata prije podneva kako bi sve pripremili za snimanje, nisu očekivali toliku detonaciju. A ta im je zagrebačka tradicija, kažu, i najčudnija stvar koju su vidjeli u Zagrebu. Opisali su je jednom rječju - "bum!" - pokazujući Twitter stranicu Gričkog topa, na kojoj se svaki dan u podne pojave ta tri slova.
Način promocije
Četveročlana ekipa nizozemske državne televizije NL3 u glavnom je gradu boravila dva dana, a u emisiji "Troje na putovanju", svake nedjelje u udarnom večernjem terminu pokazat će sunarodnjacima, kaže producentica Linnemoor Looije, da imaju što vidjeti i u kontinentalnom dijelu Hrvatske, a ne samo na obali. Naučili su ponešto i zagrebačkog, znaju zahvaliti s "Fala", a posjetili su i katedralu, kumice s Dolca koje su premještene na glavni trg, Mirogoj, Tkalčićevu, Muzej prekinutih veza, Jarun, Ljeto na Strossu... Nizozemska ekipa jedna je od njih 59, koliko ih je dosad prošlo glavnim gradom kako bi ga promovirale u emisijama, blogovima, web stranicama, radio emisijama ili tisku.
–Ukupno je to 150 novinara iz 29 zemalja svijeta – kaže Darja Juzbašić, voditeljica odnosa s javnošću Turističke zajednice grada Zagreba, te dodaje da su u lipnju ugostili i 55 pripadnika medija koji su došli na dodjelu nagrade Zlatna penkala (nagrade koju HTZ dodjeljuje stranim turističkim novinarima za doprinos u promidžbi Hrvatske na stranim tržištima). Ove godine, najbrojnija je bila ekipa iz Južne Koreje, njih 36 došlo je snimiti reality show početkom srpnja. Jedan je to od najznačajnijih oblika promocije grada, kažu iz TZ-a, a plaćaju im i organiziraju boravak te program u gradu. Na tu su stavku u svom godišnjem budžetu izdvojili 850.000 kuna.
Više za strane novinare
–Ove smo godine morali povećati postotak u budžetu planiran za studijska putovanja zbog Zlatne penkale – kaže Juzbašić, te dodaje da je sama vrijednost objavljenog materijala nekoliko desetaka puta veća u odnosu na trošak boravka novinara u Zagrebu, koji je prosječno oko 5000 kn (ovisi o broju članova ekipe, trajanju boravka...). Za usporedbu, prema medijskoj agenciji IMM International, cijena mjesečnog zakupa jedne stranice oglasa u boji dosežu i do 35.000 eura. Oglas od 20 sekundi na TV-u, uz emitiranje od mjesec dana, stoji, pak oko 18.000 eura.
imamo mi jedan fenomen u gradu koji ne postoji u cijelome svijetu a zove se kako pokrasti 12 milja eura ne bit u zatvoru i bit gradonacelnik Zagreb ,to je tema a ne top