Sadašnji čvor Buzin, koji spaja zagrebačku obilaznicu s južnim dijelom Zagreba, Velikom Goricom i zračnom lukom, ukinut će se u bližoj budućnosti, a umjesto njega promet će se odvijati preko dva nova – Jakuševca i Klare.
Bolje za razvoj grada
I dok je poznato da će se na čvoru Jakuševec spojiti produžena Sarajevska cesta i autocesta Zagreb – Sisak, malo je poznato da se vodi tiha borba Grada Zagreba i HAC-a o budućem izgledu čvora Klara. Naime, HAC je još 2007. predložio da se čvor izgradi u obliku 'trube', da se s produžene Holjevčeve može pristupiti obilaznici i s nje sići, dok Grad traži da se čvor izvede u obliku djeteline i da se Avenija ispod petlje produži sve do Buzina. Ideju o produženju do Buzina Gradu je predložio još 2007. Mario Kranjčina, danas čelnik Mjesnog odbora Buzin, a projekt koji je uvršten i u studiju utjecaja na okoliš stručnjaka iz IGH podržale su i gradske četvrti i Grad.
– Uvidio sam da prijedlog HAC-a nije dobar za naselja južnoga dijela Novoga Zagreba pa sam s partnerima predložio bolju viziju, što su jednoglasno podržale daljnje razine vlasti – kaže Kranjčina.
Dugoročno rješenje
Novo rješenje čvora, smatra, bolje je za razvoj i okolnih naselja (Buzin, Odru, Malu Mlaku, Čehe, Hrašće Turopoljsko, Obrež, Lukavec, Lomnicu...), tj. za oko 15.500 stanovnika, te omogućuje i širenje tramvajske mreže od produžene Vatikanske do Hrašća Turopoljskog. Kranjčininu tezu podržava i IGH koji je u analizi obaju prijedloga istaknuo da treba spojiti sva naselja južno od obilaznice kvalitetnom prometnicom, što će rasteretiti postojeće. Osim okolnih naselja, dugoročno bi se tuda, prema IGH, odvijao i promet prema planiranoj brzoj cesti Sisak – Karlovac preko Pisarovine.
Novo rješenje HAC je stavio na razmatranje i traje javna rasprava o studiji o utjecaju na okoliš obaju prijedloga. Po kojem će se cesta graditi, prevagnut će prednosti svakog zasebno.
Tu se ne bu gradilo - ništa. Zagreb nema para niti zakrpati postojeće ceste i riješti neka kritična raskrižja a sada bi gradio nova čvorišta, moš si mislit. Da ne pričam o obećanjema gradonačelnika koja su ostala negdje "u zraku": tramvaj do Laništa, dovršetak Sveučilišne bolnice, tramvaj do Sopnice-Jelkovca, početak gradnje podzemne željeznice na Trgu, parkiralište ispod HNK, proširenje Sarajevske do Hrelića, tramvaj do Dugava, ....