UKIDA SE ČVOR BUZIN

Novi čvor Klara: HAC bi 'trubu', a Grad 'djetelinu'

26.09.2014..,Zagreb - Mario Kranjcina iz mjesnog odbora Buzin, stoji pored cvora Buzin koji ce se zatvoriti. Photo: Marko Prpic/PIXSELL
26.09.2014..,Zagreb - Mario Kranjcina iz mjesnog odbora Buzin, stoji pored cvora Buzin koji ce se zatvoriti. Photo: Marko Prpic/PIXSELL
03.10.2014.
u 10:40
Za obje varijante čvora Klara traje javna rasprava o studiji utjecaja na okoliš. Po kojoj će se graditi, prevagnut će prednosti svake
Pogledaj originalni članak

Sadašnji čvor Buzin, koji spaja zagrebačku obilaznicu s južnim dijelom Zagreba, Velikom Goricom i zračnom lukom, ukinut će se u bližoj budućnosti, a umjesto njega promet će se odvijati preko dva nova – Jakuševca i Klare.

Bolje za razvoj grada

I dok je poznato da će se na čvoru Jakuševec spojiti produžena Sarajevska cesta i autocesta Zagreb – Sisak, malo je poznato da se vodi tiha borba Grada Zagreba i HAC-a o budućem izgledu čvora Klara. Naime, HAC je još 2007. predložio da se čvor izgradi u obliku 'trube', da se s produžene Holjevčeve može pristupiti obilaznici i s nje sići, dok Grad traži da se čvor izvede u obliku djeteline i da se Avenija ispod petlje produži sve do Buzina. Ideju o produženju do Buzina Gradu je predložio još 2007. Mario Kranjčina, danas čelnik Mjesnog odbora Buzin, a projekt koji je uvršten i u studiju utjecaja na okoliš stručnjaka iz IGH podržale su i gradske četvrti i Grad.

– Uvidio sam da prijedlog HAC-a nije dobar za naselja južnoga dijela Novoga Zagreba pa sam s partnerima predložio bolju viziju, što su jednoglasno podržale daljnje razine vlasti – kaže Kranjčina.

Dugoročno rješenje

Novo rješenje čvora, smatra, bolje je za razvoj i okolnih naselja (Buzin, Odru, Malu Mlaku, Čehe, Hrašće Turopoljsko, Obrež, Lukavec, Lomnicu...), tj. za oko 15.500 stanovnika, te omogućuje i širenje tramvajske mreže od produžene Vatikanske do Hrašća Turopoljskog. Kranjčininu tezu podržava i IGH koji je u analizi obaju prijedloga istaknuo da treba spojiti sva naselja južno od obilaznice kvalitetnom prometnicom, što će rasteretiti postojeće. Osim okolnih naselja, dugoročno bi se tuda, prema IGH, odvijao i promet prema planiranoj brzoj cesti Sisak – Karlovac preko Pisarovine.

Novo rješenje HAC je stavio na razmatranje i traje javna rasprava o studiji o utjecaju na okoliš obaju prijedloga. Po kojem će se cesta graditi, prevagnut će prednosti svakog zasebno.

>>Otvoreno križanje kod Buzina

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

EH
enigmus-hr
13:18 03.10.2014.

Tu se ne bu gradilo - ništa. Zagreb nema para niti zakrpati postojeće ceste i riješti neka kritična raskrižja a sada bi gradio nova čvorišta, moš si mislit. Da ne pričam o obećanjema gradonačelnika koja su ostala negdje "u zraku": tramvaj do Laništa, dovršetak Sveučilišne bolnice, tramvaj do Sopnice-Jelkovca, početak gradnje podzemne željeznice na Trgu, parkiralište ispod HNK, proširenje Sarajevske do Hrelića, tramvaj do Dugava, ....

TR
Trnjanec
12:20 03.10.2014.

Baš me zanima kako oni to misle proširiti Većeslava Holjevca prije planiranog produžetka (koji sječe neke simpatične zgradice, bit će para!). Nije baš da ima mjesta za sve to.

FI
Fieldhockey
12:35 03.10.2014.

Tri stotine metara od postojećeg izlaza raditi novi je nebuloza. I onaj Domovinski most je na krivom mjestu, promet preko njega je beznačajan. I dalje je od Gorice brže na istok Zagreba preko Velikogoričke.