Prometna vizija

Novi GUP: Ipak će graditi garaže u centru grada?

Foto: Vecernji.hr
Novi GUP: Ipak će graditi garaže u centru grada?
11.04.2014.
u 11:00
U tijeku je izrada nacrta prijedloga izmjena i dopuna GUP-a za koje je grad zatražio da se ukine članak 39.
Pogledaj originalni članak

U središtu grada ponovno bi se mogle graditi garaže. Naime, Ured za izgradnju grada zatražio je ukidanje članka 39. Generalnog urbanističkog plana (GUP), a kojim je gradnja garaža u užem centru grada zabranjena.

– U tijeku je izrada nacrta prijedloga izmjena i dopuna GUP-a u sklopu koje je sektor za promet zatražio da se ukine članak 39. – kazali su u Uredu za izgradnju grada.

Izrada prometne studije

Bude li nacrt prihvaćen, a o čemu će u dogledno vrijeme odlučivati Gradska skupština, garaže će se moći graditi na Gornjem gradu, Kaptolu, na području omeđenom Vlaškom, Bauerovom, Trgom Petra Krešimira IV, Hrvojevom, Borninom, Domagojevom, Branimirovom, Grgura Ninskog, južnim rubom Botaničkog vrta, Runjaninovom, Savskom, Kršnjavoga, Ilicom i Kačićevom ulicom.

– Time će se omogućiti gradnja javnih garaža u središnjem dijelu grada i zbog toga je pokrenuta izrada prometne studije, a realizacija tih projekata ovisit će o priljevu proračunskog novca – pojasnili su u Uredu za izgradnju grada.

Bude li pak ukinuta zona zabrane gradnje garaža u središtu grada, a o čijem su uvođenju još lani u ožujku jednoglasno odlučili gradski zastupnici na sjednici Skupštine, aktivisti Zelene akcije koji su se tri godine borili da se ona uvede, neće stajati po strani.

Nema dubinske analize

– Takvo što značilo bi nepoštovanje odluke koju je jednoglasno donio prošli saziv Skupštine, a prije svega značilo bi vraćanje automobila u središte grada, što se tom zabranom htjelo izbjeći. Mi ćemo sudjelovati u javnoj raspravi o izmjenama i dopunama GUP-a, a spremni smo i na prosvjedne akcije – kazao je Bernard Ivčić iz Zelene akcije.

O ukidanju odluke, koju je tada podržala i SDP-ova većina u Gradskoj skupštini, treba dobro promisliti, smatra zastupnik Zvane Brumnić.

– Očito ne postoji jasna strategija. Jedan dan se promet želi maknuti iz centra, a onda se žele graditi javne garaže. Mora postojati dubinska analiza koja će jasno pokazati što je dobro, a što nije – kazao je Brumnić.

>> Od 1. travnja jeftinije parkiranje u Zagrebu. Znate li koliko?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

TR
trandri
12:38 11.04.2014.

Kod nas se uvijek javljaju isti "stručnjaci" kad treba protiv nečega prosjedovati i oni su u načelu protiv svega, protiv budućeg metroa, protiv garaža, protiv nogometnog kampa, protiv poslovnih tornjeva, protiv rušenja potleušica u centru grada i gradnje interpolacija, protiv , protiv, protiv... od čega žive svi ti likovi iz zelenih akcija i ostalih udruga saboterskih? Ma šic, više mi vas je dosta, samo gunđate i svaki projekt u gradu kriminalizirate, a BDP pada i pada. Hoće li saboteri SDP-ovski koji gunđaju i likovi iz zelene akcije pokrenuti rast BDP, hoće li oni zaposliti 10 000 nezaposlenih građevinara s burze, hoće li oni ikaj napraviti u ovom gradu osim gunđati, sabotirati i parazitirati na državim i gradskim jaslama?

JA
javornov
13:02 11.04.2014.

Dobit će Nobelovu nagradu onaj koji sagradi tri široke poveznice sjevera i juga Zagreba i omogući normalan protok postojećeg broja vozila. Time će pokrenuti poduzetništvo, biznis, razvoj grada i neophodne (što brže) tijekove novca. To je prioritet svake metropole, zato su prometnice osnova i početak svega. Bez njih sve stoji.

DI
duncan_idaho
12:03 11.04.2014.

aute van iz centra... samo se primitivni balkanci i glupi pretili amerikanci moraju svugdje vozikat autom... idite pješice, biciklom i tramvajem! uostalom dao bog da linić digne trošarine na gorivo pa će doći na moje